نوکیا و شیائومی قرارداد همکاری امضا کردند

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
نوکیا

شاید این شایعه را شنیده باشید که محصولات جدید نوکیا با تراشه‌های شیائومی عرضه خواهند شد. ولی این تنها خبر در رابطه با نوکیا و شیائومی نیست. این دو شرکت به تازگی از همکاری استراتژیک با یکدیگر خبر دادند. این همکاری در خصوص ساخت تجهیزات شبکه، مجوزهای ثبت اختراع و همچنین واقعیت افزوده و مجازی هم می‌شود که راه را برای مشارکت‌های آینده این دو شرکت بزرگ باز می‌کند.

در این قرارداد آورده شده است که هر یک از این دو شرکت می‌توانند به پتنت های اساسی یکدیگر دسترسی داشته باشند. اکنون نوکیا تنها یک تولیدکننده تجهیزات ارتباطی است که مجوز استفاده از نامش را به یک شرکت دیگر به نام اچ‌ام‌دی گلوبال نیز داده است. با این اوصاف جالب است که شیائومی هنوز هم در تلاش برای همکاری با شرکتی به نام نوکیا است، نامی که اکنون به کمپانی خاصی اطلاق نمی‌شود. با این‌که نوکیا در زمینه گوشی چندان موفق نبود ولی گنجینه‌ای از اختراعات دارد که تعدادی از آن‌ها با مشارکت Alcatel و Lucent است که در آن‌ها از تکنولوژی‌های اصلی ارتباطی مثل GSM و WLAN و اجزا سخت‌افزاری قوی استفاده می‌شد. همین‌طور شیائومی که از سازندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند است و همچنان در حال گسترش است و  توانسته در این چند سال از سد دو رقیب چینی‌اش،Oppo و Vivo عبور کند.

با این حال شراکت نوکیا و شیائومی هنوز هم در پرده‌ای از ابهام قرار دارد، حداقل درباره جزییات حق اختراع‌ها.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar پارسا

    مدیر شیائومی چقدر خرکیفه!!

    1. Avatar محسن

      در واقعیت اما بنظر من برعکس میاد… نوکیا در زمینه تجارت تلفن های همراه یک شرکت متلاشی شده هست، فعلن. باید خوشحال باشه که با یکی از پرفروشترین برندهای این زمینه که بسیار هم موفق و هوشمند هم هست میتونه همکاری کنه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه