زبان دنیای جنگ ستارگان به گوگل Translate اضافه می‌شود

۱ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
جنگ ستارگان

گوگل در یک حرکت جالب زبان دنیای جنگ ستارگان را به گوگل Translate اضافه کرده است. Aurebesh، زبان صحبت‌شده در جنگ ستارگان، رسما به عنوان یکی از زبان‌های گوگل شناخته شده است.

این زبان در راستای برنامه‌ی بزرگ‌تر گوگل برای تبلیغ مجموعه‌ی جنگ ستارگان اضافه شده است.

حروف این زبان مثل استاندارد کد ۱:۱ کار می‌کنند. یعنی هر حرف الفبای انگلیسی، نشانه‌ی مخصوص به خود را Aurebesh دارد. همچنین برای علایم نقطه‌گذاری و اعداد ۱ تا ۹ و عدد صفر، نشانه‌های مخصوصی در این زبان وجود دارد.

برای استفاده از این گزینه‌ی جدید، می‌توانید به گوگل Translate بروید و از منوی زبان‌ها آن را انتخاب کنید. البته این زبان هنوز به اپلیکیشن گوگل Translate اضافه نشده است.

aurebesh

این زبان در راستای برنامه‌ی بزرگ‌تر گوگل برای  تبلیغ مجموعه‌ی جنگ ستارگان اضافه شده است. چند روز پیش، این موتور جست و جو این امکان را به کاربران می‌داد که با انتخاب جبهه‌ی مورد نظرشان در جنگ ستارگان، بعضی برنامه‌های گوگل، تم جبهه‌ی مورد انتخاب آنها را بگیرد.

گفته می‌شود که وقتی دوره‌ی تبلیغات جنگ ستارگان در نوزدهم بهمن ماه تمام شود، این زبان از میان زبان‌های Translate حذف خواهد شد. بنابراین مدت محدودی زمان دارید که با این زبان عجیب و غریب یک پیام به دوستان‌تان بفرستید و از آنها بخواهید آن را در گوگل Translate ترجمه کنند تا آنها را شگفت‌زده کنید.

منبع: Google Translate

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar parsa

    جالبه ولی نمیشه جایی کپی کردتش

  2. Avatar wasted

    پس Klingon چی؟

    1. Avatar tara

      دقیقا حرف دلمو زدی. زبان الف ها چی پس؟!!!!

  3. Avatar Pooya

    کاشکی تلفظ هم اضافه میکردن، لذتش به گوش دادن به این زبانه!

  4. Avatar اسماعیل

    این که دیگه نشد زبان!
    فقط یه فونته.

    1. Avatar Pooya

      اختیار دارین! فیلم ها و سریال هایی هستن که زبانی مخصوص داستانشون اختراع شده. جنگ ستارگان هم یکی از این فیلم هاست. یه زبان کامل هست، یعنی اگر ۲ نفر بلد باشن، میتونن با هم ارتباط بر قرار کنن.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه