ممنوعیت فروش سیگارهای الکترونیکی به زیر ۱۸ سال در آمریکا

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

روز گذشته، «سازمان غذا و داروی آمریکا» (FDA) قانونی تازه‌ مبنی بر ممنوعیت فروش سیگارهای الکترونیکی به افراد زیر ۱۸ سال وضع کرد. البته پیش از این هم فروش “دخانیات” به افراد زیر سن قانونی، در آمریکا کاری غیرقانونی بوده. این تغییر در قانون، استفاده از عبارت “دخانیات” را تعمیم داد و حالا این قانون شامل سیگارهای الکترونیکی، قلم‌های دودزا و دستگاه‌های مشابه الکترونیکی هم می‌شود.

این قانون جدید از سه ماه دیگر اجرا می‌شود و قانون کنترل تنباکو که در سال ۲۰۰۹ وضع شد، شامل سیگارهای الکترونیکی هم می‌شود. طبق این قانون قروشندگان موظف‌اند پیش از فروش سیگار الکترونیکی اول کارت شناسایی افراد را بررسی کنند.

این قانون هم‌چنین عنوان می‌کند تولیدکنندگان محصولاتی نظیر سیگارهای الکترونیکی و قلم‌های دودزا، که محصولات خود را پس از تاریخ ۱۵ فوریه‌ ۲۰۰۷ منتشر کرده‌اند، موظف‌اند درخواست‌نامه‌ای برای سازمان غذا و دارو تنظیم کنند تا بر مبنای آن درخواست‌، اداره‌ی مربوط شرکت‌ها را مورد بررسی قرار داده و سلامت محصولات آن شرکت را تایید کند. در طول مدتی که درخواست‌نامه‌ها توسط شرکت‌ها ارائه و توسط FDA مورد بررسی قرار می‌گیرند، شرکت‌ها اجازه خواهد داشت ظرف سه سال انبارهای خود را خالی کنند.

استفاده از سیگارهای الکترونیکی و محصولات دودزای مشابه آن، در میان جوانان بسیار زیاد و موجب نگرانی نهادهای نظارتی شده است. طبق آمار «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا» (CDC)، سال گذشته سه میلیون نوجوان سیگار الکترونیکی استعمال کرده‌اند. تام فرایدن، رییس این مرکز در این باره می‌گوید: “در حال حاضر سیگار الکترونیکی در میان جوانان محبو‌ب‌ترین دخانیات است و روز به روز استعمال آن بیشتر می‌شود.”

سازمان غذا و داروی آمریکا در سال ۲۰۱۴ پرونده‌ی این پیشنهاد را تنظیم و پاییز سال گذشته به کاخ سفید تحویل داد. تونی ابود (Tony Abboud)، مدیر قانون‌گذاری ملی در بیانیه‌ای به سازمان فناوری دخانیات گفت: “اقدام امروز FDA هدفی جز بهداشت و سلامت عموم را دنبال نمی‌کند.” با این حال وضع چنین قانونی احتمالا بسیاری را معترض خواهد کرد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه