آنچه شما گفتید: «فیجت اسپینر» ابزار سلامتی یا تب زودگذر؟

۳۱ شهریور ۱۳۹۸
نویسنده امیرحسین میرزایی، فرشته سلیمانی
گوینده امیرحسین میرزایی، فرشته سلیمانی
زمان 40:15
حجم فایل 37 مگابایت

اگر روزی بخواهم یک تحقیق جامع درباره تاثیر اینترنت و فضای شبکه‌های اجتماعی بر زندگی روزمره مردم داشته باشم، بدون شک بخشی از تحقیقم را به «داستان فیجت اسپینر» اختصاص می‌دهم؛ اسباب‌بازی نوظهوری که تقریبا همه را واداشت که یک‌بار هم شده امتحانش کنند.

تا همین چند هفته پیش اگر سری به اینستاگرام می‌زدید و به‌خصوص اگر به فضاهای عمومی‌تر سرک می‌کشیدید، حتما هرروز ردپای فیجت اسپینر را در صفحات می‌دیدید. هنوز هم این ماجرا کم‌وبیش ادامه دارد و در لوازم‌التحریرفروشی‌ها، اسباب‌بازی‌فروشی یا حتی توی بساط دستفروش‌ها اسپینرها را با تنوع زیاد می‌بینیم. این داستان دقیقا بازگوکننده‌ی تاثیر اینترنت روی سبک زندگی روزمره ماست. اسپینرها از آن سر دنیا و از طریق شبکه‌های مجازی بود که راه به بازار ما پیدا کردند و حسابی هم همه‌گیر شدند.

به همین خاطر بود که هفته گذشته در مطلب «شما بگویید» درباره این اسباب‌بازی ساده اما پرطرفدار جویای نظر شما شدیم. نظرسنجی ما بیشتر به ماهیت فیجت اسپینر معطوف بود؛ این که آیا شما فیجت اسپینر را یک ابزار سلامتی و مناسب برای تمرکز و دور کردن استرس می‌دانید یا صرفا به عنوان یک تب زودگذر از آن یاد می‌کنید؟ اساسا دوست دارید یک فیجت اسپینر داشته باشید یا نه؟

نظرات شما متنوع و دارای نکات زیادی بود. برای همین پادکست بررسی نظراتتان هم قدری طولانی‌تر از معمول است. پیشنهاد می‌کنم این پادکست را گوش کنید چرا که کم از یک تحقیق میدانی منحصر به‌فرد، آن هم با چاشنی طنزی که حاصل نظرات طنزآمیز خودتان بود، ندارد.

ضمنا به روال چند هفته اخیر کامنت برتر سایت و اینستاگرام را هم انتخاب کرده‌ایم که می‌توانید آن‌ها را در انتهای پادکست بشنوید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar یه بابایی

    اصلا بیخیال سیبیل چرا پادکست های سرگرمی کم شده و افت کرده مسولین پاسخ گو نیستن؟؟؟

  2. Avatar یحیی خالدی

    یه پادکست باحال از نوع دعواهای خواهر برادری
    ولی یکم مدت زمانش زیاد بود

  3. Avatar شایان

    سیبیلارو عشق دیگه، هم سیبیلای من هم امیرحسین
    بهترینایید شماها
    عمو شایان همیشه دنبالتون می کنه (;

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه