آیا هوش مصنوعی خطرناک است؟

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
نویسنده محمد زرین‌صدف، محسن چینه‌کش
گوینده محمد زرین‌صدف، محسن چینه‌کش
زمان 11:51
حجم فایل 11 مگابایت

وقتی صحبت از هوش مصنوعی به میان می‌آید، عده‌ای هیجان‌زده شده و با ذوق‌زدگی از دستاوردهای تکنولوژی در این زمینه می‌گویند. درحالی‌که گوگل و مایکروسافت با هیجان تمام از آینده صحبت می‌کنند، افراد سرشناسی مثل «بیل گیتس» و «ایلان ماسک» از پتانسیل مخرب هوش مصنوعی سخن می‌گویند. حتی «استیون هاوکینگ» بارها به احتمال نابودی نسل بشر به‌وسیله‌ی هوش مصنوعی اشاره کرده است. به عقیده‌ی آن‌ها توسعه‌ی آن‌چه ما به عنوان هوش مصنوعی می‌شناسیم، بدون برنامه‌ریزی و طراحی پروتکل‌های لازم ممکن است به نابودی نسل بشر منتهی بشود. اما تکلیف ما مصرف‌کننده‌ها و کاربران این فناوری‌ها چیست؟

برای ما کاربران عادی، دو راه بیشتر نمانده: یا باید به‌کلی با ابزارهای دنیای مدرن خداحافظی کنیم و دورِ تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی را خط بکشیم؛ یا این‌که سوار بر موج سونامی فناوری‌های نو، از آینده و هوش مصنوعی با آغوش باز استقبال کنیم. راه‌حل دوم، هم جذاب است و هم خطرناک.

ما در این پادکست کوتاه به این موضوعات پرداخته‌ایم و با ذکر چند مثال، اهمیت هشیاری درباره‌ی این وضعیت تاریخی را بررسی کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم چند دقیقه‌ای وقت گذاشته و این مکالمه را بشنوید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar محمد رضا

    پادکست خوبی بود. صحبتهای بچه هارو دوست داشتم و فکر میکنم دانش کارشناساتون بالاست. فقط فکر کنم همچنان باید بر روی کیفیت ضبط کار کنید. موفق باشید.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه