استرینگ کست: راهنمای کامل حفظ کردن همه چیز در جهان

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
نویسنده استرینگ کست
گوینده استرینگ کست
زمان 17:04
حجم فایل 12 مگابایت

حافظه یکی از خارق‌العاده‌ترین ابزارهای ما انسان‌هاست که به زندگی ما جهت و روایت می‌دهد. ولی این ابزار دارای ضعف‎های بسیاری است که گاهی باعث ایجاد مشکلاتی برای ما می‌شود.

فراموش کردن اسم افراد، درس‌هایی که باید به خاطر بسپاریم، آدرس‌هایی که باید آن‌ها را بدانیم و حتی کاری که برای آن تا آشپزخانه آمده‌ایم، همه می‌توانند منجر به سرخوردگی ما شده و اعتماد ما را نسبت به حافظه از بین ببرند. ولی باید بدانیم که حافظه ما، از زمان انسان‌های اولیه هیچ تغییری نکرده و بر اساس نیازهای آن زمان ساخته شده است. پس طبیعی‌ست که به‌خاطر سپردن انبوه اطلاعات جهان مدرن برای مغز کار دشواری باشد.

ولی جای نگرانی نیست. چرا که شما می‌توانید تنها با یاد گرفتن یک سری اصول خیلی کوچک قابلیت‌های حافظه را چند ده برابر کنید و به معنای واقعی هیچ‌وقت چیزی را فراموش نکنید. ابزارهایی که ما در این قسمت قصد داریم به شما معرفی کنیم و برای معرفی آن‌ها سفر می‌کنیم به به قرن ۵ قبل از میلاد …

این پادکست قسمت دوم مجموعه‌پادکست «در جست‌وجوی حافظه» است و قسمت قبلی را با عنوان «داستان یک عمل جراحی عجیب که باعث شناخت حافظه برای انسان‌ها شد» پیش از این منتشر کرده بودیم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar بهشاد

    در مورد این قسمت فقط می تونم یه کلمه بگم: (عالی بود). لطفا یه پادکست در مورد این که چطور مطالب طولانی را به حافظه بسپاریم و یا تکنیک های دیگه ای که برای به حافظه سپردن مطالب مناسب هستند و این جور چیزا تولید کنید. مرسی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه