چرا اینستاگرام روی عکاسی موبایل پافشاری می‌کند؟

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
چرا اینستاگرام روی عکاسی موبایل پافشاری می‌کند؟
نویسنده محسن چینه‌کش - اسماعیل دلخموش
گوینده محسن چینه‌کش - اسماعیل دلخموش
زمان 22:50
حجم فایل 16 مگابایت

چندی پیش اینستاگرام اپلیکیشن خود را برای ویندوز ۱۰ منتشر کرد. یعنی از این پس می‌توانید نه تنها روی گوشی‌های موبایل بلکه روی هر تبلت، لپتاپ یا حتی کامپیوتر دسکتاپی که به ویندوز ۱۰ مجهز باشد از این اپلیکیشن استفاده کنید. ولی یک نکته‌ی به ظاهر عجیب در مورد این اپلیکیشن وجود دارد؛ تنها در صورتی می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن روی اینستاگرام عکس آپلود کنید که گجت ویندوزی شما به صفحه‌نمایش لمسی مجهز باشد. به اعتقاد ما این یعنی اینستاگرام دلش می‌خواهد تا جایی که می‌تواند یک پلتفرم عکاسی موبایل باقی بماند. اپلیکیشن ویندوز ۱۰ می‌توانست کار عکاسانی را که با دوربین‌های حرفه‌ای مانند DSLR عکس می‌گیرند و آن‌ها را روی کامپیوتر قدرتمند دسکتاپ خود ویرایش می‌کنند برای آپلود کردن آن‌ها روی این شبکه‌ی اجتماعی بسیار ساده‌تر کند، ولی گویا اینستاگرام ترجیح می‌دهد کار این دسته از عکاسان ساده نشود!

البته شواهد دیگری هم وجود دارد این موضوع را تایید می‌کند. برای مثال اینستاگرام امکان آپلود عکس را در نسخه‌ی وب مهیا نکرده و همچنین دسترسی برنامه‌نویسان به آپلود عکس را در API های خود هم بسته است. این یعنی حتی اپلیکیشن‌ها، افزونه‌ها یا ابزارهای آنلاین متفرقه هم قادر نخواهند بود امکان آپلود عکس روی این شبکه اجتماعی را ارائه کنند. با توجه به تمام این موارد می‌توان نتیجه گرفت اینستاگرام تلاش دارد همچنان روی عکاسی سریع و در لحظه با دوربین گوشی موبایل پافشاری کند. افزوده شدن قابلیت‌هایی نظیر استوری یا پخش زنده هم خود نشان از اهمیت زیادی مخابره‌ی سریع، آنی و بی‌واسطه‌ی تصویر برای اینستاگرام دارد. ولی دلیل این تاکید و پافشاری روی عکاسی سریع با موبایل چیست؟ پاسخ دادن به این سوال همان چیزی است که ایده‌ی اصلی ما برای ضبط این پادکست بود. در این پادکست همچنین نگاهی انداخته‌ایم به محاسن و معیابی که این رویکرد اینستاگرام می‌تواند برای عکاسی داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم حتما این پادکست را گوش کنید و در بخش نظرات به ما بگویید شما در این باره چه می‌اندیشید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar web64

    جالب بود

  2. Avatar علی اکبر

    از همین اسمش کاملا مشخصه که ترکیب دو واژه است. ابتدای اسمش از instant camera گرفته و انتهاش از telegram.
    قسمت اولش یعنی دوربین فوری. دوربین فوری هم در این دوره زمونه رو گوشی های هوشمند هستش و همه، همه جا و هر زمانی همراهشون دارن و با دوبار فشار دادن دکمه یا لمس صفحه به سرعت میشه عکس گرفت. اینستا هم برای این به وجود اومده که سریع عکس بگیری و به اشتراک بذاری.
    تمام

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه