باکس‌آفیس اسیر تارهای اسپایدرمن شد

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
نویسنده اسماعیل دلخموش، مجید نوردوست
گوینده اسماعیل دلخموش، مجید نوردوست
زمان 22:25
حجم فایل 21 مگابایت

فیلم سینمایی «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming) این هفته توانست با فروش ۱۱۷ میلیون‌دلاری پرفروش‌ترین فیلم سینماهای ایالات متحده آمریکا باشد و در رتبه نخست جدول باکس‌آفیس قرار بگیرد.  فیلم‌های Despicable Me 3، Baby Driver، Wonder Woman و Transformers: The Last Knight به ترتیب با فروش‌های آخر هفته ۳۳.۵، ۱۳، ۹ و ۶.۳ میلیون دلاری با اختلافی قابل توجه با فیلم اول در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

در میان این فیلم‌ها Transformers: The Last Knight در هفته سوم اکران خود قرار دارد اما نسبت به هفته قبل ۶۲.۲ درصد از فروشش را از دست داده و به نظر می‌رسد با گذشت زمان هر هفته شرایط بدتری پیدا خواهد کرد و Wonder Woman با وجود ۶ هفته اکران نسبت به هفته قبل تنها ۳۷.۵ درصد از فروش خود را از دست داده است. آماری که نشان دهنده موفقیت این فیلم ابرقهرمانی است و از قدرت آن در گیشه‌ها حکایت می‌کند. Wonder Woman موفق شده از نظر فروش در میان ۵ فیلم برتر جهان در سال ۲۰۱۷ قرار بگیرد و با بودجه ساخت ۱۴۹ میلیون دلاری در سراسر جهان حدود ۷۴۷ میلیون دلار بفروشد.

سایر فیلم‌هایی که هفته گذشته برای اولین‌بار اکران شدند فیلم‌هایی کم‌بودجه با مخاطب خاص بودند. A Ghost Story ساخته دیوید لاوری و بازی کیسی افلک یکی از این فیلم‌ها است که مورد توجه منتقدان قرار گرفته. فیلم جنگی Our Time Will Come ساخته کشور چین و مستند City of Ghosts که به وقایع جنگ سوریه و تلاش تعدادی شهروند-خبرنگار در میانه جنگ با گروه تروریستی داعش می‌پردازد از دیگر فیلم‌هایی بودند که برای اولین‌هفته به شکل محدود اکران شدند.

اگر می‌خواهید از خط داستانی فیلم‌ها و نظر منتقدان در موردشان باخبر شوید پادکست سینمایی این هفته را از دست ندهید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه