با ب‌ام‌و M5 بیشتر آشنا شوید

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
نویسنده بهرام رمضانی، خشایار شاهسون
گوینده بهرام رمضانی، خشایار شاهسون
زمان 19:51
حجم فایل 18 مگابایت

کم‌تر خودروسازی را می‌توان پیدا کرد که در اتومبیل‌های خودش روح جنگی یک خودروی اسپرت را در کالبد لوکس و پرامکانات جای دهد. این در حالی است که این کار برای شرکت BMW کار ساده‌ای است و هر چند سال با معرفی چند محصول جدید، این موضوع را به همه ثابت می‌کند.

حالا که بحث از روح جنگی شد، بد نیست به تاریخ این شرکت اشاره کنیم که ابتدا موتورهای هواپیما را تولید می‌کرده و در تاریخ جنگ‌ جهانی توانسته هواپیماهای جنگی موفق و ستودنی را تولید کند. این شرکت حتی نام خود را هم وام‌دار فعالیت حرفه‌ای خود در این برهه‌ی زمانی است.

اگر در جریان تازه‌ترین خبرهای خودرویی باشید، حتما شنیده‌اید که ب‌ام‌و از اتاق جدید M5 رونمایی کرده است. نسخه‌ی M محصولات ب‌ام‌و به عنوان مدل‌های قدرتمندتر به حساب می‌آیند که رقیبی جدی برای خودروهای اسپرت و بعضا سوپراسپرت‌ها به حساب می‌آیند. البته ب‌ام‌و از M5 جدید خود، رونمایی فیزیکی نکرده و با سنت‌شکنی تمام‌عیار، آن را در تیزر بازی نید فوراسپید “انتقام” رونمایی کرده است. امروز من و بهرام نشسته‌ایم تا نگاهی دقیق‌تر به این آلمانی قدرتمند داشته باشیم. در این میان به نسل‌های قبل نسخه‌ی قدرتمند M5 گذری داریم. برای شنیدن گپ‌وگفت ما، شما را به شنیدن این پادکست دعوت می‌کنیم.

برای تماشای نسخه ویدیویی هم می‌توانید به این آدرس بروید:

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. ساسان

    سلام اول این که فک نمیکنم این کامنت بنده مثل همیشه تایید بشه که چندین بارم ایمیل دادم هیچ کسم پاسخ نداده
    بگذریم چنتا نکته انتقادی از پادکست دارم تا به اینجا که گوش دادم . توی برنامه تاپ گیر ب ام و سری ۷ که به اس کلاس درگ انداخت ۱۲ سیلندر بود در صورتی که اس کلاس مدل اس ۶۳ بود که ۸ سیلندره و نسخه قویتر ۱۲ سیلندر اگه تست میشد ۱۰۰% برنده بود البته خودم شدیدن ب ام و باز هستم .
    نکته بعدی این که ماکسیما تولید داخل که حدود ۱۹۵ اسب هست اما نسخه وارداتی ۲۰۰ اسب بخار . اون ۳۰ اسب از کجا اومده ؟ عجیبه
    ادامه پادکست هم گوش ندادم برای اطلاعات اشتباهتون
    در کل ممنون از شما پاد کسهاتون خیلی خوبن و تقریبا تا به اینجا همشو گوش دادم

    1. سلام ساسان جان
      خواهش میکنم. ممنون که به ما لطف داری و این انرژی میده تا محتوا بیشتر و بهتری براتون تولید کنیم
      .
      من مجددا درمورد تو گوگل با جستجو (مشخصات ماکسیما اسب بخار) به دنبال عدد دقیق گشتم و دیدم تو اکثر منابع به ۲۲۷ اسب اشاره شده.
      حتی مشخصا عدد ۱۹۵ رو سرچ کردم و نتیجه ای پیدا نکردم. با این حال خوشحال میشم هروقت فیدبک و نظری داشتی با ما به اشتراک بگذاری.

      شاد باشی

  2. محمدی

    با سلام
    دوست محترم در سال های اخیر داره تلاش خوبی انجام میشه که اسم کمپانی معظم bmw را همانطور که هست یعنی بی ام دابلیو در ایران جا بندازن بنابراین خیلی پسندیده نیست که شما بنویسید بی ام و ! اسم یک کمپانی که دیگه کلمات زبان نیست بگیم از زبان فرانسوی اومده مثلا و این تلفظش هم درسته …
    با تشکر از توجه شما.

    1. سلام خواننده عزیز

      ممنون از این که همراه ما بودی. بی‌ام‌دابلیو و بی‌ام‌دبلیو هر دو مربوط به تلفظ زبان انگلیسی هستند. این درحالیه که با توجه به تلفظ الفبای زبان آلمانی و درنظر داشتن اصالت این شرکت، ب‌ام‌و لفظ درست و دقیق هست. به همین دلیل هست در روزنامه نگاری فارسی و تخصصی خودرو، بی‌ام‌و لفظ اشتباه قلمداد میشه.
      شاد باشی

      1. محمدی

        با سلام مجدد
        ضمن تشکر از توجه شما باید به عرضتون برسونم که تلفظ نام این کمپانی به زبان آلمانی “بی ام وی” هست و نه “ب ام و” در واقع تنها تفاوت بین تلفظ آلمانی و انگلیسی حرف W هست که در آلمانی “وی” تلفظ میشه …
        این موضوع رو میتونید با سرچ عبارت How to Pronounce BMW in German در یوتوب پیگیری بفرمایید.
        البته اگر وبسایت دیگه ای بود من خیلی اصراری به پیگیری این موضوع نداشتم اما برای دیجی اهمیت قائلم.
        در آخر بابت زحماتتون به شما هم خسته نباشید میگم و منتظر پاسختون هستم.

      2. خوشحالم که جزو همراهای ما هستین

        ویدیو رو چک کردم و درست اشاره میکنین. با این حال سرچی در گوگل با عنوان German Alphabets phonetics داشتم. در بسیاری از موارد فونتیک حرف B بصورت Beh و W بصورت Veh یا Ve بوده. با این حال درمواردی bey و vey هم به چشم میخوره. چند سال پیش با روزنامه نگارهای خودرویی چند مجله صحبتی داشتیم و حرف از تلفظ این خودروساز به میان آمد که بصورت قراردادی گفتیم، انشای درست این خودروساز بهتره یا تلفظ کامل انگلیسی (بی ام دبلیو) یا آلمانی (ب‌ام‌و) باشه.

        مشخصا در بحث تلفظ ما ناهماهنگی زیادی در زبان فارسی داریم. در مورد حوزه خودرو مثال ها زیاده؛ مثل دوج (دادج)، هیوندای (هاندی)، فولکس (فکس‌واگن)، لکسوس (لکسس) و کلی نمونه‌های ریز و درشت دیگه.

        بازهم از اینکه همراه ما بودین و با مطالعه خوب نظرتون رو برای ما نوشتین، سپاسگزارم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه