دیجی‌کالا کست؛ برنامه‌نویسی برای آیفون و آیپد

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
نویسنده محمدعلی اسماعیلی
گوینده محمدعلی اسماعیلی، هستی رنج‌کش
زمان 14:00
حجم فایل 10 مگابایت

اپلیکیشن‌های موبایل این روزها در دنیای روزمره‌ی ما کاربرد زیادی دارند و تقریبا هر کاری را با آن‌ها انجام می‌دهیم. حتی برخی از متخصصان تصور می‌کنند که ممکن است اپلیکیشن‌ها روزی جای وب‌سایت‌های اینترنتی را بگیرند. این پرکاربرد شدن اپلییکشن‌ها باعث شده که خیلی از کاربران هر طور شده تلفن‌همراه هوشمندی تهیه کنند.

دو سیستم‌عامل اندروید و IOS این روزها طرفداران زیادی دارند. در این قسمت دیجی‌کالاکست برنامه‌نویسی با یکی از برنامه‌نویس‌های دیجی‌کالا می‌خواهیم درباره‌ی برنامه‌نویسی برای اپلیکیشن‌های موبایل و به خصوص سیستم‌عامل IOS صحبت کنیم. زبان‌هایی که باید برای برنامه‌نویس IOS شدن یادبگیریم و مشکلاتی که در این راه خواهیم داشت را بررسی کنیم و به شما راه بهتر و حرفه‌ای‌تر را برای پیشرفت نشان دهیم. اگر از طرفداران برنامه‌نویسی موبایل هستید و می‌خواهید برای آیفون یا آیپدتان برنامه‌ بنویسید، حتما به این پادکست گوش کنید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۳ دیدگاه
  1. Avatar حامد خان

    سلام
    من میخام طراحی وب رو شروع کنم و نیاز به راهنمایی دارم از چ برنامه ایی باید شروع کنم

  2. Avatar Behzad

    با سلام
    اقای اسماعیلی.
    جهت ارتباط فنی و سوالات با خانم رنج کش راه ارتباطی هست که معرفی کنید؟

  3. Avatar مهدی جلالی موسوی

    سلام
    یه برنامه ای هست که باهاش میشه بدون کد نویسی اپلیکیشن و بازی ساخت و در آخر برای اندروید یا آی او اس خروجی گرفت که خروجی گرفتن با کمک یه سایتی انجام میشه
    اگه مطلبی خواستین در این مورد بنویسین هر کمکی خواستین میتونم بکنم

  4. Avatar شريف لطفي

    توی ایران بارگذاری و فروش برنامه ها مقدور هست و با شبکه های شتاب بانکی ما این کار شدنیه ؟

    1. محمدعلی اسماعیلی محمدعلی اسماعیلی

      سلام. مثل همیشه برنامه نویسای ایرانی مشکلاتی برای انجام تراکنش‌های مالی (ارزی) دارن که ربطی هم به زبان برنامه نویسی و… نداره بلکه مربوط به سیاست‌های مالی کشور است. اما خب جای نگرانی نیست چون شیوه‌هایی برای دور زدن (باز هم مثل همیشه) برای برنامه نویسا وجود داره.

  5. Avatar محمدعلي بهراميان

    آقای اسماعیلی
    میشه منبع هم واسه یادگیری زبان سوییفت و آبجکتیو – سی معرفی کنید ؟

    1. محمدعلی اسماعیلی محمدعلی اسماعیلی

      سلام. یه سری دوره‌ سایت لیندا (lynda.com) داره که برای شروع خیلی خوبه.

  6. Avatar امیر

    آقای اسماعیلی درمورد اندروید هم حتما یه کست بزارید. تو این مورد بخاطر زیاد بودن منابع خیلیا مثل من سردرگم میشن.

    سپاس

    1. محمدعلی اسماعیلی محمدعلی اسماعیلی

      سلام. حتما این کارو می‌کنیم. با ما همراه باشید 🙂

  7. Avatar م.ش

    اخیرا توسعه نرم افزار های کاملا Native با استفاده از دانش html و css از طریق فریمورک هایی مثل ReactNative از فیسبوک یا NativeScript از شرکت تلریک بصورت کراس پلتفرم امکانپذیر شده.
    مخصوصا ReactNative در مراحل توسعه خوبی هست و شاید بهتر باشه دوستان علاقه مند یه نیم نگاهی به اون داشته باشند. ضمن اینکه برای کسانی که تجربه کار با فریمورک های React یا AngularJS رو در توسعه وب داشته باشند این ابزار ها بسیار آشنا خواهند بود و حتی میشه بخش بزرگی از بیس کدبرنامه رو مشترکا با وب اپلیکیشن سرویس یا اپی که در حال توسعه هستید پیاده سازی کنید.

    1. محمدعلی اسماعیلی محمدعلی اسماعیلی

      سلام. ری اکت نیتو خیلی خوبه و پیشرفت خوبی هم داشته ولی به این نکته توجه کنید که هنوز به این شیوه برنامه نویسی Native نمیشه گفت بلکه کارایی برنامه‌های تولید شده به برنامه‌های نیتیو نزدیکن وگرنه همچنان هیبریدی هستن.

      1. Avatar محمد

        این گفتهی شما درست نیست چون هیبریدی نیستندو شما برای آی‌او‌اس و اندروید و سایر، باید کد های جدا بزنید فقط بعضی کد ها مثل logic مشترک هست

      2. Avatar م.ش

        المنتهای یوزر اینترفیس کاملا نیتیو هستند. تنها در بخش لاجیک برنامه در IOS از JavaScriptCore و در اندروید اگر اشتباه نکنم از V8 کروم برای تفسیر و اجرای کدهای برنامه استفاده میشه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه