دیجی‌کالا کست؛ بحثی داغ درباره‌ی آیفون ۷

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
نویسنده محمد زرین صدف، محسن چینه‌کش، مهدی مومن‌زاده
گوینده محمد زرین صدف، محسن چینه‌کش، مهدی مومن‌زاده
زمان 13:18
حجم فایل 12 مگابایت

دیشب (۱۷ شهریور) شرکت اپل طی مراسمی در سانفرانسیکوی ایالات متحده از آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس و سری ۲ اپل واچ رونمایی کرد. آیفون ۷ و ۷ پلاس از نظر طراحی با آیفون ۶ و ۶s فرق زیادی ندارند. خطوط آنتن از پشت آیفون حذف شده ولی ردپای این خطوط همچنان باقی مانده است. جک هدفون حذف شده. اپل یک هدفون EarPod جدید با اتصال لایتنینگ را در جعبه‌ی آیفون قرار داده است. این شرکت در آیفون‌های جدید از پردازشگر A10 استفاده کرده که گفته می‌‌شود ۴۰ درصد از A9 سریع‌تر است. آیفون ۷ و ۷ پلاس دیگر مدل ۱۶ گیگابایتی ندارند و با حافظه‌های داخلی ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به بازار عرضه می‌شوند. این دو آیفون با رنگ‌‌های رزگلد، طلایی، نقره‌ای، مشکی تیره و مشکی پیانویی (براق) به بازار می‌‌آیند.

ما در این پادکست، اتفاقات رویداد معرفی آیفون ۷ را مرور کردیم. ما در این گفت‌وگو، مهم‌ترین ویژگی آیفون‌های جدید و نسل بعدی اپل واچ را بازگو کردیم و از رنگ‌ مشکی آیفون، حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و دوربین دوتایی مدل ۷ پلاس گفتیم. در بخشی از بحث هم با جزییات بیشتری به دوربین‌های آیفون پرداختیم. پیشنهاد می‌کنیم این پادکست داغ را از دست ندهید.

 

بیشتر بخوانید: همه‌ی آن‌چه در رویداد معرفی آیفون ۷ گذشت…
راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه
  1. Avatar علیرضا

    سلام
    با اینکه طرفدار شدید ایفون هستم ولی کسانی که ایفون ۶ دارند ارزش ندارد دوباره ایفون ۷ بخرند.چون واقعا تفاوت چندانی ندارد

  2. Avatar امین حمیدی

    سلام .
    به فرموده برخی دوستان که مشخص است ریز بینانه اخبار این گوشی رو دنبال کردند چند نکته اضافه کنم .
    حذف جک هدفن فقط برای فروش بیشتر قطعات و لوازم جانبی بوده که اپل بازار دیگری ایجاد کند و به فروش بیشتر دست یابد . و گرنه ضدآب کردن و غیره توجیه منطقی ندارد. از گوشی های سونی گرفته و سامسونگ قبلاً ثابت شده .
    در نظر بعدی ابتکار جدیدی هم نیست ، چون اغلب هدفن های بی سیم همین قابلیت اتصال بلوتوث و وای فای را از دوسال پیش بصورت بسیار کاربردی در اختیار کاربرها قرار داده اند و فقط باید هدفن مناسب خودتون را تدارک ببینید . تنها کاری که اپل کرده حذف کلی این درگاه بوده که استفاده از این هدفن ها را از حالت اختیار به اجبار تغییر داده است .
    از اندازه ی بدون تغییر حتی یک دهم میلیمتر همه جانبه با مدل ۶ اس واقعا تعجب کردم . یعنی عملا درجا زدن.
    ادعای دوربین بهتر از همه ی گوشی های بازار جنبه ی تبلیغاتی دارد و چند روز دیگه ادعای این مورد به چالش کشیده خواهد شد .
    برجسته بودن دوربین بعد از معرفی آیفون ۶ و بعد از سه سال برطرف نشدن به علامت تعجب ها اضافه میکند ، مانند عدم عرضه مدل ۶۴ گیگابایتی هم همچنین از این علامت تعجب هاست .
    اپل واقعا هر سال نمایش بسیار ضعیف تری از پارسال نشان میدهد و بعد از جابز عملا هیچ توفیقی بدست نیاورده و تنها دست آورد آن دنباله روی از سایر رقبا در معرفی مدل پلاس با صفحه نمایش ۵ونیم اینچی است که آن هم بسیار بزرگتر از سایر گوشی ها در همین سایر است و سری میت هوآوی در این اندازه نمایشگر ۶ اینچی تدارک دیده و سامسونگ نیز با ۵.۷ اینچ نوت ۷ حتی کمی کوچکتر نیز هست .
    حال باید دید استقابل کاربرها چگونه خواهد بود . اما بعید میدانم کسیکه مثلا آیفون ۶ ای پلاس دارد بفکر جایگزینی آن با مدل ۷ پلاس باشد . چون در واقع فقط مدل گوشی را بروزرسانی کرده و بواقع کاربرد جدیدی بجز دوربین دوگانه بدست نخواهد آورد . البته آن هم به زشتی دستگاه اضافه میکند.

  3. Avatar mohammad

    خنده نداره اون دیگه بستگی به این داره که تو به گوشی از چه دیدی نگاه میکنی مثلا میخواستی واست میوه هم پوست بگیره یا ناخون گیرم داشته باشه؟!!! یا حتما انتظار داشتی پرواز کنه؟!
    گوشی ۶ تا چیز مهم داره

    ۱-صفحه نمایش
    ۲-دوربین
    ۳-باطری
    ۴-پردازنده
    ۵-سیستم عامل
    ۶- کیفیت ساخت
    +خب صفحه نمایش که به حدی تو این سالا پیشرفت داشته که واقعا بهترین کیفیت ممکن تا جایی که واس چشم قابل درک باشه و بازم تو اپل ۷ شاهد پر نور شدن و خوش رنگ تر شدن تصاویر رنگی بودیم دیگه از این بیشتر نمیدونم مثلا چه انتظاری داشتین.
    +دوربین که واقعا پیشرفت خوبی داشته و اپل یکی از بهترین دوربین های گوشی رو داره
    +باطری هم که گفته شد بیشترین ظرفیت رو بین اپل ها داره
    +پردازنده ۴۰ % سریع تر!!!!!!!! wow من تسلیت میگ به سامسونگ چون تا الان کسایی که دنبال کردن نوت ۷ رو دیدن که نوت۷ تو سرعت اجرای نرم افزار تقریبا نصف سرعت ۶اس رو داشت یعنی میشه گفت اپل جدید ۲.۵ برابر از نوت ۷ سریع تره با سامی مشکلی ندارما ولی چون سامی رو پرچمدار اندروید میدونم مثال میزنم سرعت گرافیکی هم ۵۰% بیشتر شده (این یعنی پیشرفت نیست؟ اگه اینو پیشرفت نمیدونی میشه بگی نوت۷ چقدر از نوت ۵ سریع تر شده که افزایش ۴۰% سرعت پردازش رو چیز کمی میدونید؟)
    + سیستم عاملios10 هم بی نظیر سریع و روون و سریع و کارامد تز اط قبل واقعا دیگه هم ios هم اندروید در نوع خودشون به جایی رسیدن که دیگه جایی واس پیشرفته شدن نذاشته مثلا شما بگید دیگه چی میخواید اخه؟؟؟؟؟
    +کیفیت ساخت عالی با الومینیوم قوی تر و همچنین رنگ جدید مشکی براق ( توجه کنید اون اپل که میبینید برق میزنه تو فیلم جنسش پلاستیم یا شیشه نیست برق انداختن فلز در حدی که مثل شیشه بدرخشه کار راحتی نیست)

    1. Avatar مهدی

      دوست عزیز تنها برتری ای که اپل نسبت به اندرویید داره(حتی note 7 رو هم مثال نمیزنما) فقط و فقط بحث نرم افزاری هست که بعلت استفاده اپل از سیستم عامل Ios و انحصاری بودن رقم خورده و الا بیا Ios رو به جای اندرویید بزار روی note 5 تا ببینی چطوری اون رو قورت میده و اندروییدو که دیگه بزاری روی اپل یه جوری هنگ میکنه که نگو و نپرس … در نتیجه این وسط بحث سیستم عامله نه چیزه دیگه ای که شما در بارش صحبت کرده بودید .

      1. Avatar علیرضا

        بحث هماهنگی سخت افزار و نرم افزار ه که اپل با تولید انحصاری پردازنده های A وM تونسته اینکارو عملی بکنه و مطمین باش اگر ios روی نوت ۵ بوت بشه که نمیشه (به علت سازگاری نداشتن cpu snapdragon) با کرش های ممتد و لگ های بسیار رو به رو خواهید بود.

      2. Avatar مهدی

        سلام دوست عزیز . منظور من از نصب ios بر روی note 5 یا هر گوشی دیگه ای ، توسط کارخانه مرجع بود که این امر نیاز به برنامه نویسی قدرتمندی داره ! نه اینکه شما بیای به شخصه این کار رو انجام بدی !!!!، چون سیستم عامل یه نوع نرم افزار سیستمی بسیار پیچیده هست که رابط بین کاربر و سخت افزاره .
        وظیفه ی سیستم عامل خیلی گسترده تر و پیچیده تر از این حرفاست اما بطور خیلی خلاصه خدمت شما عرض کنم که سیستم عامل دستورات کاربر رو به سخت افزار تفهیم میکنه . و اینکه هر سیستم عاملی برای یک سخت افزار مشخص برنامه ریزی شده … در نتیجه این کار توسط کارخانه مرجع شدنی میباشد و اگه ios در انحصار شرکت اپل نبود اونوقت شما مفهوم واقعی استفاده از رم بالا و سخت افزار فوقالعاده قوی note 7 در اجرای دستورات کاربر رو متوجه میشدی …

  4. Avatar حامد

    دوربین فقط اس۷برند فقط سامسونگ به اپل هیچ اعتقادی ندارم

  5. Avatar مهدی

    اینقدر تو ایفون تغییرات ایجاد شده که ادم رو دیونه می کنه واقعا مسخره هست رنگ مشکی حذف جک هدفون اینها که تغییرات حساب نمی شه همین نوت ۷ سامسونگ رو سامسونگ دوباره عرضه کنه رو من به ایفون نمیدم

  6. Avatar صادق

    شما قرار بود درباره ایفون ۷ در همه زوایا صحبت کنید اما شما فقط درباره دوربین این گوشی حرف زدید

  7. Avatar رضا

    تغییرات جدید آیفون : ۱-حذف جک هدست ۲- رنگ مشکی
    وای چه تغییراتی هههه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه