مایکروسافت در‌برابر اپل؛ نبرد پسا ‌پی‌سی!

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
نویسنده محمد زرین صدف، امیر صادقپور، محسن چینه‌کش
گوینده محمد زرین صدف، امیر صادقپور، محسن چینه‌کش
زمان 22:44
حجم فایل 16 مگابایت

مایکروسافت و اپل به‌ترتیب در روزهای ۵ و ۶ آبان رویدادهایی را برای معرفی محصولات جدیدشان برگزار کردند. نقطه‌ی اوج مراسم مایکروسافت، معرفی «سرفیس استودیو» (Surface Studio) بود. سرفیس استودیو یک کامپیوتر All-in-One است و در رسته‌ی کامیپوترهایی مثل «آی‌مک» (iMac) اپل قرار می‌گیرد. سرفیس استودیو فرق‌های زیادی با آی‌مک دارد؛ مهم‌ترینش نمایشگر لمسی استودیو است. اما گُل مراسم اپل چه بود؟ «مک‌بوک پرو» (Macbook Pro). اپل امسال آی‌مک جدیدی معرفی نکرد و به‌جایش از یک مک‌بوک پروی جدید رونمایی کرد. مک‌بوک پروی جدید، بالای صفحه کلیدش یک پنل لمسی دارد. اپل، به این نوار باریک می‌گوید «تاچ بار» (Touch Bar).
مایکروسافت و اپل به غیر از دو محصول یادشده، از چند گجت و نرم‌افزار دیگر هم رونمایی کردند. اما حرف اصلی این دو شرکت، دو محصول از خانواده‌ی کامپیوترهای شخصی بود. چه شده که بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیای فناوری در این عصر پسا پی‌سی (Post PC) با هیجان تمام از کامپیوترهای گران و قدرتمندشان حرف می‌زنند؟ این پادکست ما را حتما گوش کنید.

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. a faN

    من با دنیای پس پی سی ها موفق نبودم و نظر این بود که لپ تاپ ها برای افردای که کارهای تخصصی انجام می‌دهند جایگاه ویژه‌ی دارد که حتی از موبایل مهم‌تر و فقط چون ابدیت لپ‌تاپ‌های خیلی کندتر و تازه اکثر لپ تاپ های که در زمان معرفی جزء گران ترین بودند حداقل ۶ سال بدون هیچ مشکلی کار می دهند . من خودم بعد از ۶ سال مک عوض کردم و مک قبل هنوز هم خیلی عالی و کاربدی . حتی هنوز باتریش ۴ ساعت دوم می‌اورد .
    اما وقتی فیلم westworld دیدم واقعا فهمیدم که پی سی ها جایی در آینده نخواهند داشت . تو فیلم تمام کارها را برنامه نویس با گوشیش انجام می‌دهد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه