گفت‌وگو با برنامه‌نویس ایرانی گوگل؛ در دنیای گوگل چه خبر است؟

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
نویسنده میثم نوایی، نسترن نیک‌پرتو
گوینده میثم نوایی، نسترن نیک‌پرتو
زمان 29:13
حجم فایل 27 مگابایت

بیشتر کاربران اینترنت در دنیای امnastaran2روز حداقل روزی یک‌بار هم که شده به سایت گوگل سر می‌زنند؛ وب برای خیلی از ما بدون گوگل بی‌معنا و بدون کاربرد است.

شاید برای بسیاری از مردم و برنامه‌نویسان فضای کار در این شرکت جالب و جذاب باشد. شایعات و تعریف‌های عجیب و غریبی از امکانات رفاهی و نحوه کار کردن در این غول اینترنتی به گوش می‌رسد.
ما در این قسمت از پادکست برنامه‌نویسی دیجی‌کلاکست به سراغ «نسترن نیک‌پرتو» از برنامه‌نویسان سابق گوگل رفته‌ایم و گفت‌وگوی مفصلی درمورد شرایط کار در گوگل با او داشته‌ایم.

از نسترن در مورد شرایط و نحوه استخدام در گوگل پرسیدیم، بعد درباره‌ی شایعات امکانات رفاهی در این شرکت با او گپ زدیم. او از ساختار تیم‌ها و پراکندگی جغرافیایی و  عملکردی این شرکت برای‌مان می‌گوید. همچنین حرف‌ها و خاطرات جالبی درمورد نحوه ارزیابی افراد و کار سخت برنامه‌نویسان در این شرکت میزند.

نسترن توصیه‌های مفیدی هم برای خانم‌های برنامه‌نویس ایرانی دارد که می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس آن‌ها کمک شایانی کند و البته شنیدن حرف‌ها و نکته‌های او از فضای تولید نرم‌افزار در گوگل برای برنامه‌نویسان و مدیران پروژهای نرم‌افزاری نیز خالی از لطف نیست.

در ضمن اگر علاقه دارید مثل او به گوگل بپیوندید، حتما بشنوید که در مصاحبه  استخدامی، ملاک و نحوه  سنجش و انتخاب افراد چگونه است.

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷۶ دیدگاه
  1. Sepehr

    واقعا عالی بود و الان خیلی بیشتر دوست دارم برم دنبال برنامه نویسی.

  2. زهراحسینی

    زبان برنامه نویسی goچقدر اینده دارد؟؟

  3. محمد امین

    نمیشه با دولوپر های زبان های وب مثل پایتون و پی اچ پی ی مصاحبه بگیرید . واقعا ممنون مصاحبتون جامع و کامل بود

    1. دولوپر ها کلا خوبن خصوصا کد بازها! حتما مصاحبه میکنیم. چرا که نه.

  4. MEHDI

    خیلی جالب بود
    برای نسترن خانم آرزوی موفقیت دارم‌

  5. visual C# 2010

    ای کاش به سراغ کارمندان سابق مایکروسافت در زمینه توسعه زبان visual studio 2010 (c# 4.0) مثل آقای حبیب حیدریان یا رضا چیتساز هم می رفتید!!!

  6. امید نصری

    با اینکه ساعت ۰۲:۳۰ هستش اما گفتمان باعث شد نخوابم و گوش بدم بادکست که واقعا ارزش شنیدن داشت و اگر دقت کنیم اون بخش که به نزدیکی اعضا در ایران اشاره کردن متوجه خواهیم موردی که بعد از خروج از ایران درک خواهد کرد …

    1. خوشحال هستیم که این پادکست توانسته چنین جذابیتی برای شما داشته باشد.

  7. بیداد

    در حق برنامه نویسای ایران اجحاف میشه . تو شهرستانها با حقوق پایه باید کار کنی . یعنی ماهی ۸۰۰ تومن . فرض کنید ۱۶ سال درس بخونی ۷-۸ سال هم تخصصی کار کنی که بشه اسم برنامه نویس رو یدک کشید و به این حقوق اکتفا کنی .
    از اون طرف یه کارگر ساختمانی توی شهر ما روزی ۵۰ تومن میگیره . یعنی ماهی ۱۵۰۰ . تقریبا دو برابر حقوق یه برنامه نویس که توی شرکتهایی که توی پارک علم و فن آوری یا مراکز رشد از شناخته ترین شرکتها هستند .
    این درد و دل یه برنامه نویس شهرستانی بود در مقابل فایل صوتی شما .
    حال ما حال عجیبی است …
    با تشکر بیداد

    1. دوست عزیز یکی از مهمترین انگیزه های ما در تولید این پادکست ها نظر به شرایط مخاطبان شهرستانی است که دسترسی کمتر و محدودتری به دانش و تجربه های موجود در تهران دارند.
      ما قصد داریم در گفتگو با متخصصان درجه یک در هر حوزه ای تجربیات آنان را به آسانی و بصورت کاملا رایگان در دسترس شما قرار دهیم. تا توانسته باشیم گامی هرچند کوچک در جهت افزایش عدالت در گسترش دانش و تخصص برداشته باشیم.

  8. علیرضا

    ممنون خانم نیک پرتو اطلاعات جالبی بود

  9. علی جمشیدی

    واقعا مصاحبه خوبی بود مرسی…

  10. زهراسادات

    سلام
    خیلی خوب و مفید بود ممنون بابت این مصاحبه 🙂
    اگه امکان داره برای پادکست هاتون کانال تلگرام جدا داشته باشید و یا اینکه پادکست هارو بصورت فایل صوتی در کانال مگ قرار بدید اینطوری دسترسی بهشون خیلی راحت تره. البته این فقط یه پیشنهاد بود.

  11. حسین ایماندار

    با عرض سلام و ادب و احترام

    بازم مثل همیشه عالی بود میثم عزیز…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه