رینگ اسپرت؛ نقد و بررسی میتسوبیشی میراژ

۱ مهر ۱۳۹۸

بحران نفتی سال ۱۹۷۳ باعث شد تا بسیاری از خودروسازها به فکر ساخت ماشین‌های کم‌مصرف بیفتند؛ همین شد که از دل این اتفاق، میتسوبیشی خودروی شهری کوچکی به اسم میراژ را طراحی و در سال ۱۹۷۸ به بازار عرضه کرد.

میتسوبیشی تا امروز ۶ نسل از میراژ را معرفی کرده که جدیدترین نسل آن از سال ۲۰۱۲ روی خط تولید این شرکت ژاپنی قرار گرفته است. در بازار ایران می‌توان مدل‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ از آخرین نسل این خودرو را پیدا کرد. جدیدترین مدل میراژ با حدود قیمت ۹۴ میلیون تومان فروش می‌رود و نسل‌های قدیمی‌تر آن بین ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان بسته به مدل ساخت، کارکرد و تمیزی آن خرید و فروش می‌شود. به‌طور کلی، میراژ یک اتومبیل کوچک شهری است که در دو کلاس سدان و هاچ‌بک طراحی شده اما در بازار ایران، تنها نمونه‌ی هاچ‌بک ۵ درب آن وارد شده است.

از نظر ایمنی، میراژ از سطح ایمنی نسبتا بالایی نسبت به خودروهای هم‌دوره‌ی خود برخوردار است؛ این محصول میتسوبیشی در سال ۲۰۱۳ موفق به کسب ۴ ستاره از ۵ ستاره کامل شد. در سال ۲۰۱۵، میتسوبیشی از نمونه‌ی فیس‌لیفت‌ شده‌ی این محصول میتسوبیشی در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس رونمایی کرد که به عنوان مدل ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد. این فیس‌لیفت جدای تغییرات ظاهری، باعث شد تا آیرودینامیک خودرو بهتر شود و با ظاهری به‌روز شده، بتواند توانایی رقابت در بازاز خودروهای جدید را داشته باشد.

میراژ به یک پیشرانه‌ی ۳ سیلندر با حجم ۱.۲ لیتر مجهز شده که با توان ۷۸ اسب‌بخار و گشتاور ۱۰۰ نیوتون‌متر، می‌تواند برای استفاده‌های داخل شهر مناسب باشد. گیربکس CVT میراژ، نیروی تولید شده‌ی موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. مصرف سوخت پایین این خودرو به عنوان یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. میراژ مصرف سوخت شهری ۶.۴ لیتر، جاده‌ای ۳.۹ لیتر و ترکیبی ۴.۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را در کارنامه‌ی خود ثبت کرده است. با توجه به مشخصات فنی متوسط و ابعاد نسبتا کوچک این خودرو، میراژ را می‌توان برای یک خانواده‌ی کم‌جمعیت و نسل جوان مناسب دانست.

در این قسمت از مستند خودروی رینگ اسپرت، قرار است میتسوبیشی میراژ را مورد نقد و بررسی قرار دهیم و مزایا و معایب آن را برشماریم.

خرید لوازم جانبی خودرو از دیجی کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar وحید

    اینکه ماشین نفس نداره از یه ماشین ژاپنی بعیده. برای اینکه مثلا ارزون بفروشن موتور ضعیف گذاشتن روش.
    دی جی جان ممنون از این کار خوب که شروع کردی ممکنه تست کولئوس رو هم تو برنامه بذارین؟ و البته تست پژو ۲۰۷ و ماشین های ایرانی؟؟؟

    1. Avatar سعید

      اصلا اینطور نیست. شما باید از ماشین شهری توقع مشخصی داشته باشی .نمیشه که مصرف پایین باشه و وقتی پا گذاشتی رو گاز هم دنیا رو به هم بریزه. میراژ موتور خوب و مناسبی داره.

  2. Avatar Alireza

    میراژ با توجه به قیمت و ابعاد و مشخصات فنی انتخاب من نیست. اگر صرفا هم ابعاد جمع و جورتر نیاز باشه من ساندرو که موتور گیربکس و بدنه و ترمز خوبی داره رو ترجیح میدم که موقع فروش هم زحمت نداره و مشتری داره و افت انچنان نداره و کلا ماشین تو بورسیه و وضع خدماتش و لوازمش هم بسیار بهتره هر چند که اگر ابعاد کوچک مهم نباشه تندر پلاس رو سرتر میدونم . همینطور انتخاب کم کیفیت تر و ضعیفتر مثل ۲۰۷ ایرانیزه ی صفر که بالاخره ماشینیه که اسم پژو رو یدک میکشه و همین نقطه قوتش تو ایرانه. همه ی خودروهای مذکور هم دستی و اتومات دارند که گیربکس های اتوماتیک رنو واقعا عالی و گوشی به فرمان و نرم و قویه . در مورد اینکه الان روی ۲۰۷ اتومات ایرانیزه گیربکس از کجا اوردن و روش بستن اطلاعاتی ندارم و بعید میدونم اون گیربکس فرانسوی که تا ۹۰ بود باشه، همینطور که دستی های ایرانیزه ی ۲۰۶ و ۲۰۷ صفر هم بجای گیربکس MA ی فرانسوی ها ، گیربکس BE بقول معروف ۴۰۵یی روشون بسته شده که کلا ماشین عملکردش نسبت به سری های تا ۹۰ و فرانسه ها تضعیف شده و این موارد رو کنار کیفیت کمشون میشه نقطه ی شکستشون در برابر رنو های صفر بازار دونست که باکیفیت و مطابق نمونه خارجی و اصلی تولید میشند و دستکاری نشدند . در هر صورت ۹۴ تومن برای میراژ، بنظر من تو این شرایط ، پژو ۳۰۱ رو سرتر میدونم.

  3. Avatar ارشاد

    مرسی از تست خوبتون. خیلی خوبه که مشکلات ماشین در سربالایی ها رو گفتین
    اینطوری و با این قیمت ماشین به درد تهران نمی خوره
    بالاشهریا بخرن موتورش داغون میشه، پایین شهرم که پول خرید ندارن

    1. Avatar امین

      این تست در سربالایی کامل تر می شد اگه دو برند دیگه هم در همین شیب مورد مقایسه قرار می گرفتن، من خودم تو سربالایی ماشین رو امتحان کردم، قطعاً کشش لنسر رو نداره و نباید هم داشته باشه اما یه نکته در مورد کار با CVT وجود داره ئ انم اینه که زمانی که شما ناگهان پاتون رو رو پدال فشار می دین فولی ها طوری تغییر ضریب می دن که انگار شما به قدرت بیشتری احتیاج دارید به خاطر همین توصیه تو سربالایی ها شیفتر رو رو حالت Ds بزارید و مشاهده تفاوت این ماشین با سایر هم سگمنتهاش می شید.

    2. Avatar امین آزاد

      ما تمام سعی خودمون رو میکنیم که بی طرفانه مزایا و معایب خودرو رو بگیم

  4. Avatar بهی

    اینکه کوچیکه راحت می شه هر جایی پارکش کرد و باهاش راحت دور زد حسن خیلی بزرگیه از طرفی معایبی هم داره که به نظرم باعث می شه این قیمت براش زیاد باشه و این انتخابو سخت می کنه مخصوصا برای کسانیکه نخوان پراید بخرن اما ماشین کوچک بخوان
    ممنون از اینکه همه خوبی ها و بدی هاشو بدون جانب داری از تولید کننده گفتین

    1. Avatar امین

      دوست عزیز میراژ آپشن های زیادی داره که به هیچ کدوم اثلا اشاره ای نشده مثل: کی لس بودن، داشتن کروز کنترل، گرمکن دو حالته صندلی های جلو، گرمکن آینه های جانبی، داشتن دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، سنسور نور ، سنسور باران، ESP و … و از همه اینا مهمتر ژاپنی بودن محصول هست که مشخصه کیفیت و دوام قطعات خیلی بالاست.

    2. Avatar ali ehem

      اگه ماشین کوچیک میخوای برو ام وی ام ۱۱۰ جدید بخر . هم قدرتش نسبت به بدنه از این بیشتره هم امکانات بهتری داره. با ۱۰۰ میلیون کلی ماشین قوی ، شاسی بلند و کره ای یا چینی خوب میتونی بخری. نه این آشغال مضخرف ۱۰ میلیونی رو

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه