رینگ اسپرت؛ نقد و بررسی فورد موستانگ نسل اول

۱ مهر ۱۳۹۸

در قسمت ششم از مستند رینگ اسپرت، قصد داریم برای دقایقی هم که شده، تصویری از لذت سواری اسب وحشی آمریکایی را به نمایش بگذاریم. همان اسب وحشی و قدرتمندی که تبدیل به شناسنامه‌ی شرکت فورد شد؛ فورد موستانگ نسل اول.

همان‌طور که وعده داده بودیم، امروز با یکی از هیجان‌انگیزترین قسمت‌های مستند رینگ اسپرت آمدیم تا شما را به دنیای شیرین خودروهای کلاسیک ببریم؛ دوره‌ای که هرچند دور و قدیمی به نظر می‌رسد اما پر از اتفاقات شگفت‌انگیزی است که هنوز جذاب و دوست‌داشتنی است و سبب شد دنیای خودروسازی دست‌خوش تحولات گوناگون شود.

تولد اسب وحشی آمریکایی

اسب وحشی فورد در سال ۱۹۶۴ متولد شد؛ درحقیقت، فورد با معرفی محصول جدیدش به نام موستانگ تلاش کرد تا قدرت خود را در زمینه طراحی و مشخصات فنی مطلوب را به نمایش بگذارد و برای رقبای هم‌وطن خود خط و نشان بکشد. همین شد که اولین نسل موستانگ به عنوان مدل ۶۵ به بازار عرضه شود و نظر بسیاری از مشتریان و منتقدان را به سوی خود جلب کند.

اوج قدرت‌نمایی

موستانگ به قدری توانست در کانون توجهات قرار بگیرد که توانست به عنوان شخصیت یک خودرو مهیج و عصیان‌گر در بعضی از فیلم‌های آمریکایی ایفای نقش کند تا آدرنالین را در بدن تماشاگران سرازیر کند. ظاهر مظلوم اما قلب قدرتمند موستانگ، هر کسی را عاشق چهره و توان بیش از حدش می‌کند

فیس‌لیفت‌های نسل اول

نسل اول موستانگ در چند چهره‌ی مختلف طراحی شد که در این قسمت از مستند ماشین، مدل‌های شاخص ۶۵، ۶۸ و ۷۳ مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند. فورد با تغییراتی در زبان طراحی موستانگ، محصولات به‌روز‌شده‌ی خود را به بازار عرضه کرد. هرکدام از این فیس‌لیفت‌ها، چهره‌ای متفاوت و جذابی دارد تا نتوان به راحتی از دیگر مدل‌ها دل کند.

در این قسمت از مستند خودرو، اولین نسل فورد موستانگ را مورد نقد و بررسی قرار دهیم و با دنیای جذاب و ویژگی‌های هر کدام از مدل‌های مختلف آشنا می‌شویم.

خرید لوازم جانبی خودرو از دیجی کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. Avatar امیر سالار

    خسته نباشید خیلی خوب بود ولی برسی پژو ۲۰۰۸ خیلی مفصل تر و کامل تر و علمی تر بود ومنظره های فوق العاده ای داشت.

    1. Avatar امین آزاد

      باعث افتخاره از هر دو کار خوشتون اومده

  2. Avatar کیان

    عالی بود واقعا خوب بود .
    این ماشین اسطورس. خوش به حال هر کسی که از این ماشین داره . اونم تو این زمونه که ایران پر شده از سطل آشغالای چهار چرخ.
    مرسی از ویدئو و بررسی خوبتون. اطلاعات خیلی خوبی داد.

  3. Avatar saeed

    خیلی نقد وبررسی خوبی بود.کلا توی ایران برنامه ماشینی خوبی نداریم واین اولین برنامه حرفه ای هست.
    فقط یه چیزی اسم اهنگ هایی که توی کل فیلم ازشون استفاده کردینو اگه بگین ممنون میشم

  4. Avatar مصطفی

    واقعا جالب بود ممنون ازتون
    یه چندتا نظر:

    ۱. نه به بررسی چری که این همه هلی شات داشت نه به این که اصلا هلی شات نداشت
    ۲. عنوان “نقد و بررسی” برای این مستند یکم بدسلیقگیه میشد عنوانای بهتری انتخاب کرد
    ۳. واقعا حیف نبود گرامافون ماشینو تست نکردین یا از نزدیک نشون ندادین
    ۴. زوم کردن رو دکمه های کلاسیک و نشون دادن دقیق پشت آمپر حداقل کاری بود که میشد کرد

    بازم ممنون منتظر مستندهای بهتری هستیم.

    یه فیلم قدیمی بود در مورد خط تولید پیکان. اگه بتونید در مورد پیکان مستند بسازین و با آدمایی که تو اون خط تولید بودن مصاحبه کنید عالی میشه

  5. Avatar وحید

    این ماشین خداس. بی نظیره. مثلش رو دیگه صنعت خودرو نخواهد دید. فکر به اینکه نسل قبل از ما این ماشین ها رو تو خیابون می دیدن باعث حسودیم می شه چه برسه به اینکه سوار هم می شدن. گرون بود و برای همه دست نیافتنی ولی به هر حال ماشینه اون روزگار بود.
    خیلی خوب بود. ممنونم از دست اندر کاران این مجموعه. خیلی لذت بردم از این کار. مثل قسمت های قبل دوست داشتم و البته بیشتر از قبل . موفق باشین. مرسی دی جی کالا جان.
    فقط یه نقد دارم بهتون کاش این مجموعه رو در خود سایت دی جی کالا می ذاشتین من به عنوان یه خریدار بیشتر در اون سایت هستم . باز هم ممنون.

  6. Avatar عرفان

    واااااو… کولاک بود لذت بخش بود
    خیلی خوب بود مرسی از این کار فوق العاده
    این همه برنامه نقد ماشین ساختن یکی سراغ ماشین کلاسیک نرفت
    دی جی کالای عزیز همچنان پیشتازی بقیه باید ازت تقلید کنن

    واقعا خوب بود کاش به این کار خوب ادامه بدین
    ماستنگ یه اسطوره ست

    1. Avatar امین آزاد

      خوشحالم خوشتون اومده ما سعی کردیم با سوژه های مختلف برنامه تنوع داشته باشه

  7. Avatar آرش

    امین جان این قسمت فوق العاده بود . مرسی که هستی

  8. Avatar سید هادی

    عکس و رو که دیدم یهو پر و بالم ریخت !

    البته تیتر باید یه همچین چیزی می بود : عشق کردن با نسل اول ماستانگ چون نقد و بررسی ماستانگ نسل اول خیلی مسخره است ، مدیر مرسدس بنز ماستانگ رو یکی از ۴ خودرو جریان ساز و ماندگار تاریخ خودرو سازی ذکر کرده بود.

    ممنون از زحمات دیجی کالا و به خصوص آقای آزاد اما به نظرم اصلا روی یه همچین موضوع مهم و محبوبی خوب کار نکردید و به قول آقای فراستی کار در نیومده ، مستند حس و حالی رو که انتظار داشتیم با ماستانگ بهمون بده اصلا براورده نکرد ، از چیزای کوچیک مثل لباس مجری که به درد نشستن پشت پژو ۴۰۵ می خورد تا عدم نمایش و مانور کافی رو مواردی که مشتاقش بودیم و تقریبا توی ساخت فرقی با بررسی چری آریزو ۵ نداشت

    علی ایحال ممنون بابت تلاش تون ولی اصلا به هیچ وجه در خور ماستانگ افسانه ای نبود این قسمت.

    1. Avatar کیان

      همینکه گفتی به نقل از فراستی یعنی اصن نباید به نقدت اهمیت داد. الگوت رو عوض کن سید جان!!! کلی اطلاعات از شکل گیری و نسل اول موستانگ داد که خیلی ها نمی دونن.
      مجری جان شما هم از این به بعد برای سواری گرفتن از ماشین اونم خااااااارجی و کلاسیک تاکسیدو بپوش لطفا! سید! سرچ کنی متوجه می شی تاکسیدو چیه :))))

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه