[ویدیو] مهندس هندی با پهپاد خود جان یک سگ را نجات داد

۲۶ شهریور ۱۳۹۸

مهندسی در دهلی نو توانسته است به کمک یک پهپاد، جان یک سگ را نجات دهد. پهپادی که «میلیند راج» ساخته است، یک چنگک دارد که به صورت خودکار و با بررسی حیوان، بدون آسیب رساندن به او، آن را بلند کند.

راج درباره‌ی این حرکت خود در مصاحبه‌ای با خبرگزاری The Verge توضیحاتی ارایه داده است. این مهندس هندی می‌گوید که سگ نجات یافته، دو روزی در یک آبراه گیر کرده بود؛ طوری که طبق گفته‌ی افراد آن منطقه، ناله‌های بسیاری می‌کرد. با این حال، افراد وارد آبراه نشده بودند چون ممکن بود جان خودشان را به خطر بیاندازند.

او روی چنگک سنسورهایی برای بررسی الگوی تنفس و ضربان قلب نصب می‌کند تا مطمئن شود که حیوان در داخل چنگک، وضعیت مناسبی دارد.

میلیند راج تصمیم می‌گیرد خودش دست به کار شود و ابزاری برای کمک کردن به این سگ بسازد. این مهندس می‌گوید با اینکه پیش‌زمینه‌ای بلند و بالا در هوش مصنوعی و سیستم‌های رباتیک داشت، ولی باز هم در ساخت دستگاه خود به چالش‌هایی برخورد کرد. او یک چنگک را به یک پهپاد شش موتوره، که هر دو را در آزمایشگاه خودش ساخته بود، وصل می‌کند. او می‌گوید که پهپاد را دو سال پیش ساخته بود، ولی چنگک را مشخصا برای انجام این ماموریت نجات می‌سازد. او روی چنگک سنسورهایی برای بررسی الگوی تنفس و ضربان قلب نصب می‌کند تا مطمئن شود که حیوان در داخل چنگک، وضعیت مناسبی دارد.

نهایتا میلیند راج تصمیم می‌گیرد سگ را پیش خودش نگه دارد.

می‌توانید در بالا ویدیوی منتشر شده از این حرکت را ببینید.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه