نگاهی نزدیک به گوشی موبایل نوکیا ۱

۱۰ شهریور ۱۳۹۸

بازگشت نوکیا به عرصه‌ی تولید گوشی برای طرفداران این برند خبر بسیار خوبی بود؛ اما شاید انتظار داشتند این برند که زمانی پرچم‌دار بازار بود، مانند اپل، سیستم‌عامل مخصوص خود را روی گوشی‌های جدیدش پیاده کند. این گوشی موبایل نوکیا تا حد زیادی شبیه به گوشی‌های اچ‌تی‌سی طراحی شده است و از لحاظ ظاهر بسیار شبیه به این برند تولید شده است. ازطرفی طراحی مدرنی دارد که آن را شبیه به سری گوشی‌های جدید بازار کرده است.

تمام گوشی از پلاستیک ساخته شده است. روی قاب پشت و جلوی آن، پستی و بلندی قابل‌توجهی دیده نمی‌شود. با توجه به نمایشگر ۴.۵اینچی ابعاد آن کاملا مناسب است و حتی اگر دست‌های کوچکی داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی و با یک دست نوکیا ۱ را کنترل کنید. قاب پشتی و جلویی در لبه‌ها انحنای کمی دارند تا در کنترل گوشی به شما کمک کنند. از طرفی قاب پشتی هم هیچ پستی و بلندی محسوسی ندارد تا قرارگرفتن گوشی روی سطوح صاف را با مشکل مواجه نکند. نمایشگری ۴.۵اینچی که رزولوشن ۸۵۴x۸۰ دارد، برای نوکیا ۱ در نظر گرفته شده است. این نمایشگر پنل LCD دارد و از فناوری IPS بهره می‌برد تا کاربران با خیال راحت در هر شرایطی بتوانند جزئیات در حال نمایش را با بالاترین وضوح ممکن ببینند. در هر اینچ از این نمایشگر چیزی در حدود ۲۱۸ پیکسل جای داده شده که برای یک گوشی پایین‌رده عدد قابل‌توجهی به نظر می‌رسد.

استفاده از نسخه‌های جدید اندروید باعث می‌شود تا حافظه‌ی داخلی بیشتری در اختیار کاربر باشد؛ همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا از نسخه‌های جدید نرم‌افزارها و بازی‌ها استفاده کنید. گوشی موبایل نوکیا ۱ دارای جدیدترین نسخه‌ی به‌روز‌شده‌ی اندروید یعنی اوریو ۸.۱ است. پردازنده‌ی مرکزی نوکیا ۱، تراشه‌ای ساخت مدیاتک با مدل Mediatek MT6737M است. این پردازنده چهارهسته‌ای است و از معماری Cortex-A53 در ساخت آن استفاده شده است. نوع این پردازنده ۶۴ بیت و فرکانس کاری آن ۱.۱ گیگاهرتز است. پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه هم Mali-T720 است که جمع تمام این موارد در کنار یک گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی؛ باعث شده‌اند تا نوکیا ۱ در انجام امور روزمره و سبک عملکرد روانی داشته باشد.

سخت‌افزار نوکیا ۱، جدا از طراحی، جدید و امروزی بودن آن را تائید می‌کند و می‌تواند رقیبی جدی برای گوشی‌های هم‌رده و هم‌قیمت اما از برندهای دیگر باشد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه