آیا اپل امروزی همان اپل سابق است؟

۱۳ شهریور ۱۳۹۸

آیا شما بین اپل این روزها و اپل دوران استیو جابز تفاوتی احساس می‌کنید؟ اگر محصولات اخیر اپل و نحوه طراحی آنها را در نظر بگیریم، می‌بینیم که تصمیمات این شرکت در طراحی محصولاتش گاهی اوقات حتی طرف‌داران پر و پا قرص این برند را هم آزرده‌خاطر می‌کند؛ به عنوان مثال، همین مک‌بوک پروی جدید که چند هفته پیش معرفی شد. این لپ‌تاپ تنها دو پورت USB Type C از نوع تاندربولت دارد؛ این برای کاربران صرفا به معنی مبدل‌ها و آداپتورها و در نتیجه بار اضافه و بی‌نظمی بیشتر است. استیو جابز تاکید زیادی روی سادگی محصولات و کاربرپسندی آنها داشت، اما با حد و مرز آن هم آشنا بود. در طراحی صنعتی برای سادگی، آستانه‌ای وجود دارد. اپل امروزی این سادگی را فراتر از آستانه راحتی کاربر برده و این فقط به معنی پیچیدگی بیشتر است. این ویدیو با استناد به واقعیت‌ها و مثال‌ها به شما توضیح می‌دهد که چرا اپل جادویش را از دست می‌دهد.

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Arash

    اپل م مثل برندای بزرگ دورش یه روزی تموم میشه شک نکنید

  2. محمد قدسیخواه

    زمان استیو جابز اپل یه چیز دیگه بودش خدایی.موافقا بزنن لایک رو

  3. hamedevil4

    شکوهی نداره دیگه

  4. p

    من در خیلی جاها مخالفم. چون من سرفیس پرو ۳ داشتم و معتقدم ویندوز سعی می کنداما کاربری لمسی اصلا ندارد. دکمه استارت زیادی کوچک و اتنهای صفحه قرار دارد. به نظر من تمام کاربردی که یک صفحه‌ی لمسی دارد با یک نوار لمسی اون بالا تازه به صورت بهتر بر طرف می‌شود.
    ایسوس در ۳ zenbook چهارتا پرت usb-c گذاشته ، محصولات سبک مثل مک بوک همه دارند به سمت پورت های ‌usb-c می رند و این فقط شامل اپل هم نیست . قیمت بالا را هم به بنظر برای اینکه در چند سال اینده که از قیمتش کسر می شود زیاد پایین نیاد. یعنی اولش قیمت زیاد باشد و به مرور کمش کند.
    به نظر من ماکروسافت دارد سعی می کند اما هنوز کاربری لمسی موفقیت امیزی نداشته.

    1. سام

      عزیز اپل رو گفتند نه ماکروسافت

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه