از صیادی تا قصه‌گویی

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

مرجان فروغی مهندس کامپیوتر نرم‌افزار، طراح وب، مدرس و مترجم کتاب‌های کودک است. وی از سال ۸۵ عضو شورای کتاب کودک شده و در گروه نشر الکترونیک نیز فعالیت می‌کند.

مرجان فروغی در عین حال از نویسندگان و هماهنگ‌کنندگان گروه هنر فرهنگ‌نامه کودک و نوجوان نیز می‌باشد و سابقه تدریس ساخت کتاب‌های الکترونیک در موسسه زیما را هم در رزومه خود دارد. از جمله فعالیت‌های دیگر ایشان می‌توان به همکاری با موزه عروسک‌های ملل (همکاری در احداث یک موزه محلی در زابل و یک موزه عروسک و فرهنگ در خراسان جنوبی) اشاره کرد.

نزدیک ۷ سال است که مرجان فروغی و همکارانش گروهی را با عنوان قصه‌گویی خلاق شهرزاد تاسیس کرده‌اند. اما به تازگی کلیپی از جانب این مجموعه با عنوان دوماچال منتشر شده که واکنش‌های متعددی اعم از مثبت و منفی را به دنبال داشته است. دوماچال یکی از قدیمی‌ترین روش‌های صید در فریدون‌کنار می‌باشد. دامگاه‌های فریدون‌کنار که در مورد آن‌ها مناقشات بسیاری وجود دارد، در اصل زمین‌های کشاورزی  نشاءکاری‌ شده‌ بهاره و تابستانه هستند که نسبت به محیط اطراف از ارتفاع کم‌تری برخوردارند و حاشیه آن‌ها را هم اغلب درختان گرفته‌اند.

دامگاه‌داران در فصل زمستان، زمین‌های کشاورزی خود را مجددا آبگیری مکرده و از آن‌ها برای جذب پرندگان مهاجر و صید استفاده می‌کنند. در این ویدیوکست خانم مرجان فروغی از تجربه شخصی‌اش در فریدون‌کنار صحبت خواهد کرد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar سعید

    شورای کتاب کودک نه بنگاه اقتصادی کلاهبردار

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه