تبلیغ‌های هولوگرافیکی هم ساخته شدند!

۱۳ شهریور ۱۳۹۸

در این ویدیوی یک دقیقه‌ای جالب تبلیغ‌هایی را تماشا می‌کنید که با استفاده از تکنولوژی هولوگرافی ساخته شده‌اند.

هولوگرافی از نظر ثبت اطلاعات بر روی فیلم، به عکاسی شباهت دارد، اما شیوه‌ها و وسایل کار برای ایجاد این تصویر کاملاً متفاوتند. در هولوگرام یا تمام نگاری اطلاعات مربوط به هر سه بُعد در تصویر ثبت شده است و ناظر از دیدن تمام‌نگاشت احساس برجستگی در تصویر می‌کند. حتی بیش از آنچه در برجسته‌بینی معمول است، بُعد در برجسته‌نمایی را به تعبیری می‌شود بعد کاذب نامید، چون فقط از یک زاویه (همان زاویه‌ای که دوربین‌ها موقع عکسبرداری مستقر بوده‌اند) می‌شود تصویر را مشاهده کرد، در حالی که در هولوگرافی، منظرهٔ بازسازی شده را از زوایای متعدد می‌توان دید و ناظر با حرکت دادن سر خود، تأثیر ناشی از اختلاف منظر را حس خواهد کرد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. همایون

    ممنون ولی لطفا سعی کنید تا تولید محتوایی که انجام می دهید به اصطلاح اورجینال باشد و اینطور مطالب وب سایت tech insider و صفحه فیس بوک شان را بدون اجازه یا ذکر منبع کپی برداری نکنید. بیاید صادقانه کار کنید.

  2. سیدحسین هاشمی رهق

    خیلی وقته که نمایشگرها در حالت تخت و دو بعدی باقی مونده اند
    امیدوارم هر چه سریعتر نمایشگر ها به واقعیت نزدیکتر بشوند.
    دو بعدی در برابر سه بعدی
    نمایشگرهای تخت دو بعدی در برابر نمایشگرهای هولوگرافیک

  3. ح.اژدر

    با سلام
    هولو گرافی با چرخوندن دورانی تعدادی “ال ای دی آر جی بی ” حول یک محور طوری که یک تصویر ٣۶٠ درجه رو به ما نشون بده نخواهد بود.
    در واقع نسبت کل یک مجموعه مادی از جمله جهان ماده به نسبت کوانتمی و کوچکتر رو با تمام جزئیات میشه به هالو گرافی تشبیه کرد.
    درست مثل اینکه عده ای رو در یک جعبه قرار داده و همه چیز رو به نسبت کل جهان ماده برای آنها به شکل تصاویر تو در تو و زنده و در عین حال حجم دار و کوانتوم شبیه سازی کنیم.
    البته ساختن حجم با تاباندن و آدرس دهی نور در هوای عادی بدونه اینکه به غلظت هوا بیفزاییم به نظر ناممکن می آید مگر با نوری با فرکانس بالا و سرعت بالای آدرس دهی الکترونیکی به نور مصنوعی که قرارر است برای ما اجرام مد نظر را نمایش دهد که البته چنین نور با فرکانس بالایی طول موج پایینی خواد داشت و انرژی زیاد که خود کم مخاطره نمی باشد.
    با تشکر
    ح.اژدر
    H.azhdar

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه