[ویدیو] ناامیدکننده‌ترین‌های سال ۲۰۱۶ در دنیای فناوری

۱۳ شهریور ۱۳۹۸

سال ۲۰۱۶، برای اکثر شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری، سال آرامی بود؛ حتی HTC هم که رو به ورشکستگی می‌رفت، به لطف موفقیت گوشی ۱۰، سال به‌نسبت قابل قبولی را پشت سر گذاشت. اما در این میان، اتفاق‌های عجیبی رخ داد که برای طرفداران برخی شرکت‌های بزرگ فعال در این حوزه، ناامیدکننده بود. در ادامه، نگاهی می‌اندازیم به پنج مورد که کاندیدای ناامیدکننده‌ترین رخدادهای سال ۲۰۱۶ به شمار می‌روند.

‌‌‌‌‌‌‌‌

سامسونگ گلکسی نوت ۷

به نظر نمی‌آید نیازی باشد در مورد این گوشی و حواشی آن توضیحی بدهیم؛ گلکسی نوت ۷ که می‌توانست به‌راحتی عنوان «برترین گوشی سال ۲۰۱۶» را به خود اختصاص دهد، به دلیل نقص فنی باتری، دچار انفجار و صدمه زدن به کاربرانش شد و سامسونگ را مجبور کرد تا تولید و فروش آن را متوقف کند.

‌‌‌‌‌‌‌

حذف درگاه ۳٫۵ میلی‌متری صوتی از گوشی‌های موبایل

طبق گفته‌ی شرکت اپل، این درگاه که دیگر عمرش به پایان رسیده، فضای داخل آیفون را به شکل بیهوده‌ای مصرف کرده بود و برای بهبود آیفون ۷، لازم بود تا حذف شود. حتی اگه بتوان با این موضوع در مورد آیفون ۷ کنار آمد، حذف درگاه ۳٫۵ صوتی از گوشی‌های جدید موتورولا و HTC (و احتمالا تمام گوشی‌های آینده) برای کاربران جذاب نیست.

‌‌‌‌‌‌‌

پایان کار سرویس‌های سایانوژن

طرفداران سیستم‌عامل اندروید، قطعا با نام «سیانوژن» (Cyanogen) آشنا هستند؛ شرکت معروفی که کار خود را با ساخت نسخه‌های دستکاری‌شده‌ی اندروید برای گوشی‌های مختلف شروع کرد و توانست به یکی از شرکای شرکت‌های بزرگ مثل OnePlus، لنوو و وایلی‌فاکس تبدیل شود. این شرکت که قرار بود به رقیبی جدی برای گوگل تبدیل شود، در آخرین روزهای سال ۲۰۱۶، به کار خود پایان داد.

‌‌‌‌‌‌

ال‌جی G5

موفقیت دو گوشی G3 و G4 به قدری زیاد بود که کاربران انتظار یک گوشی رویایی از G5 داشتند. ال‌جی طراحی زیبا و دوست‌داشتنی G4 را کنار گذاشت و از سیستم ماژولار استفاده کرد؛ سیستمی که متاسفانه چندان از سمت ال‌جی و شرکت‌های تولیدکننده‌ی حمایت نشد. به‌علاوه مسیر جدیدی که ال‌جی برای پرچم‌دارش انتخاب کرده بود، چندان برای طرفداران این شرکت جذاب نبود و باعث شد تا درصد قابل توجهی از کاربران، به سمت شرکت‌های دیگر بروند.

‌‌‌‌‌‌‌

اپل AirPods

اپل امسال برای جبران حذف کردن درگاه ۳٫۵ میلی‌متری صدا از آیفون ۷، هدفون بی‌سیم AirPod را هم معرفی کرد. این هدفون که با تاخیر زیادی وارد بازار شد، قیمت بالایی دارد، احتمال گم شدنش زیاد است، کلیدهای کنترلی ندارد، در تمام گوش‌ها به راحتی نمی‌نشیند و تعمیر کردن آن، محال است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

بیشتر ببینید: مجموعه‌ی ویدیویی برترین‌‌های سال ۲۰۱۶

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۵ دیدگاه
  1. Avatar امیرحسین

    الان ایرپاد چرا باید نا امید کننده باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. Avatar Alireza

      به نظر من دیجی کالا نا امید کننده تر بود با این فیلمش و نا امید کننده هاش
      نه ایفون مشکل داره نه نوت حالا. نوت یه خورده میترکه و صاحبش به بیمارستان نقل مکان میکنه که اون هم الان دیگه برطرف شده
      ولی ایفون خداایش هیچ مشکلی نداره. اصلا قبول مشکل داره ایرپاد دیگه چرا ؟؟!!!!!!!!!!!
      دیجی حالش خوب نیست مثکه !!؟
      فک کنم کسی که این فیلم رو ساخته ایرپادش رو گم کرده حرسش گرفته ،تبدیل ایفونم جا گذاشته نتوتسته به ماشین وصل کنه بعدشم برگشته دیده نوتش منفجر شده ،بعد اومده این فیلم رو ساخته

  2. Avatar Ali

    اگه منصفانه قضاوت کنیم;در مورد گوشی ها, ایفون۷ هم تو این لیست جا داره.

    1. Avatar سام

      به هیچ وجه

    2. Avatar ///mahdispd

      دقیقن اون طوریه علی جان ولی بیچاره نوت۷ تو این لیست قرار داره شد.یکم انصاف داشته باشید

    3. Avatar Next is Now

      دقیقا آیفون ۷ هم باید تو لیست بود هرچند که ایرپادها جاشو پر کردن خخخخ

  3. Avatar ///mahdispd

    ببخشید نوت۷ اصلا ناامید کننده نیست و هنوز هم لقب برترین گوشی۲۰۱۶ را دارد فقط مشکل نقص فنی در باتری داشت که موجب انفجارش در صورت فشار به گوشی اتفاق می افتاد.اصلن انتظار نداشتم که گوشیه به این خوبی و تکمیلی رو در لیست ناامید کننده ها قرار بدین._.

  4. Avatar سام

    بی شک ایفون مانند همیشه یکی از بهترینهای سال بوده و با توجه به مشکلات فراوان منجمله کیفیت ساخت بسیار پایین و مصالح استفاده در گوشی های “چینی و کره ای” و قابلیتهای بی شمار و لذت بخش و از همه مهمتر “لزوم اسان” فراگیر بوده و محبوبیت خود را همچنان در سطح فروش جهانی حفظ نموده است. اپل فروش خوبی رو امسال در Appstore تجربه کرد و بار دیگر قدرت خود را به Google Play نشان داد.

    شرکت ژاپنی Sony نیز با ارایه گوشیهای بسیار با کیفیت و با دوربینهای فوق العاده قوی همچنان سطح و برتری خود را در شرق دنیا حفظ نموده است. این شرکت با داشتن نامهای تجاری دیگری مانند Play Station سال خوبی را پشت سر گذاشت. ارایه مدلهای جدید Pro خوش یمن بود.

    ماکروسافت نیز سال خوبی رو داشت سالی که تونست ویندوز رو به محبوبیت گذشته بر گردونه و تبلیغات بسیار قوی ای در این زمینه داشت. مدل جدیدتر XBOX ONE نیز خوش درخشید و می دانیم که برای سال آتی برنامه ریزی مفصلی رو برای دستگاههای خود نموده است.

    کیفیت محصولات امریکایی و ژاپنی همیشه برتر و سر تر خواهد بود.

  5. Avatar علی

    تیم کوک که گفته ایر پاد ها با استقبال خوبی مواجه شدن!

    1. Avatar reza

      منظور همون حذف جک بود ولی اپل همیشه همچین ریسک هایی میکنی و همیشه هم درست در میاد و باعث پیشرفت تکنولوژی میشه

  6. Avatar mohamad

    برای نوت ۷ واقعا باید افسوس خورد

  7. Avatar امیر مسعود

    من یوزر اپل ایرپاد نیستم اما ۷ پلاس دارم، نمیدونم اپل ایرپاد رو چرا گذاشتین توی این بخش چون به نظر من در این حد نیست، یعنی تو گروهی که نوت ۷ با انفجارهاش قرار داره نمیشه گفت ایرپاد های اپی قرار میگیره.
    حرفی که میزنم اصلا از روی طرفداری از اپل نیست و نظر شخصیمه، چون بلاخره خیلی از افراد دنبال چنین محصولاتی هستن و تمامی بررسی هایی که انجام شده روی محصول هیچ کدوم اون رو اینقدر بد ندونستند.
    دوم اینکه بعد از تقریبا دو ماه استفاده از ۷ پلاس تاحالا فقط یکبار پیش اومده که هنگام استفاده از هدفون نیاز به شارژ پیدا کنم.
    مطئنم که تمامی شرکت ها در ادامه این کارو انجام میدم همونطور که اکثر لبتاپ ها دارن به تک یا ماکسیمم ۲ درگاه ای تبدیل میشن.
    مثال افرادی که به حذف درگاه جک هدفون ایراد میگیرند مثل افرادیه که هنگام ورود باهاش مخالفت میکردن که …. اما با گذر زمان دیدند که نه خیلی خوبه.

    ال جی جی ۵ هم میتونست نباشه در این گروه به نظرم.

    پیشنهادایی مثل پی اس ۴ پرو
    یکم به نظرم باید کاربردی به قضایا نگاه کرد نه احساسی!

  8. Avatar علي

    حذف جک ٣.۵ دیگه چرا!همه ی شرکت ها دارند این کار رو می کنن
    اپل باید ریسک کنه بقیه ازش استفاده کنند????
    🙁

    1. Avatar سام

      میبینی اپل نواوری میده بقیه کپی

    2. Avatar farshad

      خواسته خلاقیت به خرج بده :)))

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه