نگاه نزدیک به گلکسی A8 و A8 پلاس ۲۰۱۸ در دیجی‌کالا مگ

۱۰ شهریور ۱۳۹۸

سامسونگ هر سال تلاش می‌کند در سری گلکسی A برخی از ویژگی‌های شاخص سری پرچم‌دار گلکسی S را با ویژگی‌های رایج در گوشی‌های میان‌رده ترکیب کند تا پلی میان این دو رده بزند. امسال هم یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس یعنی صفحه نمایش کم حاشیه «بی‌نهایت» (Infinity Display) راه خود را به جدیدترین اعضای سری A یعنی گلکسی A8 و گلکسی A8 پلاس مدل ۲۰۱۸ باز کرده است.

هر دوی این گوشی‌های از تکنولوژی سوپر امولد، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۲۰ پیکسل و نسبت ابعاد ۱۸٫۵:۹ در صفحه نمایش استفاده می‌کنند و اندازه‌ی نمایشگر آن‌ها به ترتیب ۵٫۶ و ۶ اینچ است. البته صفحه نمایش این گوشی‌ها تخت است و مانند خانواده‌ی گلکسی S8 لبه‌های خمیده یا اج ندارند.

سامسونگ در خانواده‌ی گلکسی A8 2018 از پردازنده‌ی اختصاصی خود به نام اگزینوس ۷۸۸۵ در کنار ۴ گیگابایت رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی (قابل گسترش با microSD) استفاده کرده است. البته گلکسی A8+ 2018 مدلی با ۶ گیگابایت رم هم خواهد داشت که احتمالا در مناطق محدودی از جمله چین عرضه خواهد شد.

در پشت این دو گوشی یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 قرار دارد که البته به لرزشگیر اپتیکال مجهز نیست. سامسونگ در جلوی این گوشی‌ها از دو دوربین ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 استفاده کرده است. دوربین سلفی دوگانه امکان استفاده از قابلیت Live Focus برای گرفتن عکس‌های سلفی با پس‌زمینه‌ی تار را فراهم می‌کند. قابلیت Live Focus برای اولین بار در دوربین دوتایی سامسونگ گلکسی نوت ۸ معرفی شد.

بدنه‌ی این دو گوشی جدید سری A همچنان از ترکیب قاب پشت شیشه و فریم فلزی ساخته شده است. این گوشی‌ها در برابر آب و گردوغبار هم مقاوم هستند و گواهینامه‌ی IP68 را دریافت کرده‌اند. به جز اندازه‌ی صفحه نمایش، مهم‌ترین تفاوت نسخه‌ی پلاس گلکسی A8 2018 با نسخه‌ی کوچک‌تر آن به ظرفیت باتری برمی‌گردد. گلکسی A8 2018 باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و گلکسی A8+ 2018 باتری بزرگ‌تر ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد.

هر دوی این گوشی‌ها از قابلیت شارژ سریع بهره می‌برند ولی مانند سری گلکسی S8 امکان شارژ بی‌سیم را ندارند. در نهایت یکی از ویژگی‌های جالب و مهم این گوشی‌ها، پشتیبانی آن‌ها از هدست واقعیت مجازی سامسونگ Gear VR است. گلکسی A8 و گلکسی A8 پلاس مدل ۲۰۱۸ اولین اعضای سری A سامسونگ هستند که از هدست واقعیت مجازی سامسونگ Gear VR پشتیبانی می‌کنند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar احمد دهداری

    برترین میان رده های جهخان درسال ۲۰۱۸

    شعارما سامسونگی ها (َALPHA SYSTEM) سامسونگ برترین تولیدکننده کوشی موبایل درجهان .

    سامسونگ برترین تولیدکننده گوشی موبایل برای تمام سنین .تمام سلیقه ها

  2. Avatar Ahmad

    گَلَسی اِی هَشت ????????

  3. Avatar مصطفی

    دوربیناش چطوره ؟

  4. Avatar محمد

    از ال جی کیو ۶ کپی زده

  5. Avatar مجید تیموری

    حتما قیمتش بالا میشه که اونم ارزش نداره.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه