۸ اشتباه رایج در عکاسی و راه اجتناب از آن‌ها

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

در ویدیوکست این هفته‌ی مدرسه عکاسی موبایل دیجی‌کالا مگ به بررسی ۸ اشتباه رایج در عکاسی پرداخته‌ایم و تلاش کرده‌ایم به زبان ساده و به صورت خلاصه برای شما توضیح دهیم چگونه می‌توانید از این به بعد از آن‌ها اجتناب کنید. اشتباهاتی ساده در زمینه ترکیب‌بندی، کادربندی و تکنیک از جمله توجه نکردن به زاویه دید، توجه نکردن به قانون یک‌سوم، تراز نکردن خط افق، توجه نکردن به پس‌زمینه، استفاده نامناسب از خطوط مورب، شلوغ بودن کادر و توجه نکردن به شکل سوژه در عکاسی سیلوئت یا ضد نور که تنها با اجتناب کردن از آن‌ها می‌توانید در زمانی بسیار کوتاه مهارت و هنر عکاسی خود را چند پله بالا ببرید و عکس‌هایی بگیرید که در شبکه‌های اجتماعی توجه افراد بیشتری را جلب کند.

این روزها با رشد روزافزون عکاسی موبایل و شبکه‌های اجتماعی هر روز میلیون‌ها عکس تولید و منتشر می‌شود. عکس‌هایی که بخش عمده‌ی آن‌ها را افراد غیرحرفه‌ای یا عکاسان آماتور می‌گیرند. شاید تا به حال با خود فکر کرده باشید که چه چیز باعث می‌شود در میان این خیل عظیم تصاویر، برخی عکس‌ها بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. قطعا سوژه و درون‌مایه‌ی عکس در این مورد اهمیت زیادی دارد؛ ولی حتی در میان عکس‌هایی که از سوژه‌ی یکسانی گرفته شده‌اند یا درون‌مایه‌ی یکسانی دارند هم، برخی بیشتر مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد. تفاوت این عکس‌ها احتمالا بیش از این که در محتوای آن‌ها باشد در فرم آن‌ها است. همان اندازه که مهم است یک عکس چه چیز را نشان می‌دهد، این که چگونه آن را نمایش می‌دهد هم اهمیت دارد. توجه نکردن به چگونگی نمایش سوژه در عکس، دلیل اصلی برخی از رایج‌ترین اشتباهات عکاسی است. اشتباهاتی که معمولا عکاسان تازه‌کار مرتکب می‌شوند؛ چرا که به طور طبیعی تصور می‌کنند دوربین هم باید دنیا را همان‌گونه ببیند که ما با به طور روزمره با چشمان خود آن را می‌بینیم.

برای آشنایی بیشتر با ۸ اشتباه رایج در عکاسی و شناحتن راه‌های اجتناب از آن‌ها، ویدیوکست این هفته‌ی مدرسه عکاسی موبایل را از دست ندهید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar ملیحه

    خیلی خوب بود. ممنون از توضیحاتتون. استفاده کردم. فقط ای کاش برای هر توضیحتون یکی دوتاعکس هم نشون بدید. اونجوری خیلی عالی میشه

  2. Avatar AMIN

    کلیپتون خیلی طولانیه بعدشم یکم غیر تخصصی تر حرف بزنیم . با تشکر

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه