کانسپت جدید آئودی شگفت‌زده‌تان می‌کند

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

e-tron Sportback نام کانسپت جدیدی از یک خودرو الکتریکی شرکت آئودی است. گفته می‌شود این خودرو در سال ۲۰۱۹ تولید می‌شود. آئودی ادعا کرده که محصول جدیدش در کلاس خودرویی جدیدی قرار می‌گیرد؛ کلاسی که از آن به عنوان شاسی‌بلند کوپه تمام الکتریک یاد می‌کند. گفته می‌شود خودرو e-tron Sportback، به همراه کانسپت دیگری که نسخه کواترو همین مدل است، تا سال آینده تولید شوند و علاقمندان بتوانند آن‌ها را تهیه کنند. آئودی ترجیح داده از پلت‌فرم MLB به‌جای MEB استفاده کند. MLB پلت‌فرم شاسی‌بلند آئودی Q7 و MEB، پلت‌فرم شرکت خودروسازی فولکس‌واگن است. پلت‌فرم MEB به‌طور اختصاصی برای خودروهای الکتریکی سال‌های آینده طراحی و تولید شده است.

آئودی در این خودرو از سه موتور برقی استفاده کرده است. یک موتور در جلو و دو موتور دیگر در اکسل عقب اتومبیل قرار دارد. مجموع قدرت موتورهای این خودرو به ۴۲۹ اسب‌بخار و گشتاور آن به ۸۰۰ نیوتون‌متر می‌رسد. برای رسیدن از حال سکون تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۴.۵ ثانیه زمان نیاز دارید. البته آئودی قرار است مثل تسلا، لیستی از پیشرانه‌ها با توان‌های مختلف را در اختیار مشتریان خود قرار دهد تا بسته به نیاز خود، یکی از مدل‌ها را تهیه کنند. آئودی در این خودرو از یک باتری لیتیوم-یونی ۹۵ کیلو وات ساعتی استفاده کرده است. زمانی‌که شارژ این باتری‌ها پر شده باشد، راننده قادر است ۳۱۰ مایل (۴۹۸.۸ کیلومتر) با خودرو طی کند. در حالت رانندگی معمولی، e-tron Sportback از موتور جلو برای انتقال نیرو به چرخ‌های جلو کمک می‌گیرد. در زمانی که نیاز به گشتاور بیشتری برای پیمودن سربالایی یا پر بودن ظرفیت سرنشینان خودرو باشد، موتورهای عقبی وارد عمل می‌شوند و نیرو به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

گفته می‌شود که این خودرو در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه می‌شود. آئودی برای رسیدن به فناوری شارژ فوق سریع برای محصولات جدید خود، با  شرکت‌های دایملر و ب‌ام‌و همکاری می‌کند. آئودی هم‌چنین روی پروژه ایستگاه‌های شارژ بی‌سیم کار می‌کند تا مشتریان بتوانند بتوانند به زودی در منزل خود این ایستگاه‌ها را نصب و برای شارژ اتومبیل‌های الکتریکی خود استفاده کنند. این شرکت آلمانی در حال حاضر تلاش می‌کند تا فناوری خودروهای الکتریکی را توسعه دهد و درنهایت با طراحی یک خودرو هیجان‌انگیز در کلاس جدید، مشتریان زیادی را به سمت خود جلب کند. در ادامه با تصاویری از آئودی e-tron Sportback همراه باشید.

منبع: autoexpress
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar محمدرضا

    شاسی بلند نی که.تو دسته کراس اورر کوپه هستش مثه x6

    1. محمدرضا عزیز، درمورد کلاس‌بندی خودروها چند سالی میشه که ابهامات زیادی به وجود اومده؛ دلیل اصلیش هم طراحی نوآورانه بعضی از خودروسازهاست که باعث شده در بعضی از خودروها، دیگه نتونیم با قاطعیت روی یک کلاس توافق نظر داشته باشیم. نمونش خودروهای هاچ بکی هست که به خاطر ارتفاع بیشتر نسبت به مدل استاندارد، به عنوان کراس اور معرفی میشن. یا حتی همین موردی که شما به این موضوع اشاره کردین.
      در مورد همین مطلب، ادعای خود آئودی بوده و توی مراسم از این خودرو به عنوان یک SUV با ویژگی‌های مذکور یاد کرده.
      ممنون از توجهت
      شاد باشی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه