قابلیت‌های اسکنر عنبیه‌ی گلکسی نوت ۷ کم نیستند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سامسونگ دیشب رسما از پرچم‌دار جدیدش رونمایی کرد. همانطور که می‌دانستیم، گلکسی نوت ۷ یک اسکنر عنبیه چشم دارد. این اسکنر فقط هم قرار نیست برای آنلاک کردن گوشی استفاده شود. قابلیت‌های مختلفی برای اسکنر عنبیه‌ی گلکسی نوت ۷ در نظر گرفته شده است.

می‌توان از اسکنر عنبیه چشم، روی سرویس Samsung Pass هم استفاده کرد.

در حالی که تصور می‌کردیم اسکنر عنبیه‌ی چشم با استفاده از عینک یا در محیط‌های کم-نور کار نکند، سامسونگ گفته است که حتی در محیط تاریک و زمانی که عینک به چشم دارید، می‌توانید گوشی را با اسکنر عنبیه چشم آنلاک کنید.

به غیر از قابلیت آنلاک کردن گوشی، سامسونگ یک پوشه به اسم Secure Folder در گلکسی نوت ۷ قرار داده است که فقط با استفاده از اسکنر عنبیه‌ی چشم باز می‌شود. می‌توانید در این فولدر، عکس‌های، ویدیوها، افراد یا نوشته‌های شخصی خودتان را قرار دهید. حتی امکان قرار دادن اپ‌ها هم در این فولدر وجود دارد.

اگر از مرورگر اینترنت سامسونگ هم استفاده می‌کنید، احتمالا می‌دانید که می‌توان با استفاده از حسگر اثر انگشت، در سایت‌های مختلف لاگین کرد. روی گلکسی نوت ۷، می‌توانید اسکنر عنبیه چشم را جایگزین حسگر اثر انگشت کنید.

سامسونگ هم‌چنین گفته است که می‌توان از اسکنر عنبیه چشم، روی سرویس Samsung Pass هم استفاده کرد. یعنی می‌توانید با استفاده از اسکنر عنبیه، خریدهای خودتان را تایید و پرداخت کنید.

به نظر شما، آیا اسکنر عنبیه چشم، قابلیتی کارآمد در گوشی است یا حسگر اثر انگشت هنوز هم برای گوشی‌های هوشمند کافی است؟

منبع: Phone Arena

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar سعید

    بیاید قبول کنیم حسگر عنبیه چشم خیلی خوبه فک کنید تو هوای بارونی یا با دست کثیف میخوایم قفل رو باز کنیم یا باز نمیشه یا معمولا کثیف میشه اما با این حسکر و با استفاده از قلم میشه بدون دست زدن به گوشی ازش استفاده کرد

  2. Avatar فریدون

    آقا یه سوال واسم پیش اومده:
    اگه یه عکس از صورت کسی که با عنبیه چشمش گوشی رو قفل کرده جلو سنسور بگیریم بازم گوشی رو باز میکنه یا نه(با فرض اینکه چشما تو عکس واضح باشه)؟!؟!؟
    اگه اینجوری باشه که خیلی به درد نخوره….

  3. Avatar Ali S

    وقتی قفل گوشی اثر انگشت باشه، ممکنه کسی که سراغ گوشیت میاد و خوابی گوشی رو بذاره رو انگشتت و گوشیو باز کنه ولی وقتی از سنسور عنبیه استفاده میکنید دیگه نمیشه سو استفاده کرد
    هرچند امکان این اتفاقات کمه

  4. Avatar Next is Now

    حالا شما قضاوت بکنید اسکنر چشم سامسونگ که در تاریکی شب و با عینک هم قابل استفاده هست و سرعتی چندین برابر بالاتر داره با اسکنر چشم مایکروسافت قابل قیاسه ؟! پاسخ قطعا منفیه ضمن این که میتونید قابلیت های فوق العاده ای مثل پرداخت آنلاین، Secure Folder و غیره رو هم اضافه کنید تا بیشتر با این نوآوری سامی آشنا بشید

  5. Avatar ali

    چیز خوبیه اما از نظر من همون اثر انگشت کفایت میکنه مأمور FBIکه نیستیم

  6. Avatar علی

    وجود این دو با هم مخوصا اگر بشه گوشی رو روی حالتی قرار داد که برای باز شدن هر دو رو بخاد واقعا کار امده.

  7. Avatar سام

    “به نظر شما، آیا اسکنر عنبیه چشم، قابلیتی کارآمد در گوشی است یا حسگر اثر انگشت هنوز هم برای گوشی‌های هوشمند کافی است؟”

    به هیچ درد نمیخوره تا بیای بزاری جاو دزد برده

    کوپسونگ هم باز یک چیزی خواست بزنه

    1. Avatar !12sam

      میشه لطفا بس کنی جوک گفتنو؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه