با بازی‌های دیسکی خداحافظی کنید

۱۳ تیر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

خرید بازی‌های دیسکی برای خیلی از گیمرها لذت بخش است. چرا که می‌شود آن بازی را آرشیو کرد و کلکسیونی از آن‌ها به وجود آورد. همچنین بازی‌های دیسکی باعث می‌شوند که دیگر نیازی به دانلود حجم زیادی از اطلاعات نداشته باشید. موضوعی که حداقل در کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما در طول چند سال گذشته بازی‌های دیجیتالی با استقبال زیادی روبه‌رو شدند. برای خرید بازی‌های دیجیتالی دیگر نیازی نیست که به فروشگاه‌های مختلف بروید و دنبال بازی خاص خودتان بگردید. البته که خرید بازی‌های دیجیتالی هم فضای هارد کنسول و کامپیوتر‌تان را اشغال می‌کند.

با این حال فروش دیجیتالی بازی‌ها با استقبال بسیار زیادی روبه‌رو شده است. شرکت الکترونیک آرتز پیش بینی کرده که ۴۰ درصد فروش بازی‌هایش در سال ۲۰۱۷ را فروش دیجیتالی به خودش اختصاص می‌دهد. حتی سازمان تحقیقاتی IDATE DigiWorld هم اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۱ فروش دیجیتالی بیش از ۹۱ درصد فروش یک عنوان را به خودش اختصاص می‌دهد. حتی پیش بینی شده در آمد حاصل از فروش دیجیتالی بازی‌ها از ۴۸.۱ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۷ به ۷۳.۱ نیلیارد یورو در سال ۲۰۲۱ می‌رسد. با این حساب اصلا بعید نیست که تا چند سال دیگر کلا عرضه دیسکی بازی‌ها متوقف شود.

به هر حال بسیاری از گیمرها بازی‌های دیسکی را بیشتر دوست دارند. خیلی‌ها برای آرشیو کردن و خیلی‌ها برای اینکه می‌توانند بازی‌ خودشان را بعدا بفروشند.

نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا دوست دارید بازی دیسکی خریداری کنید یا دیجیتالی ؟

منبع: mobilesyrup
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar Keiser

    آقا من طرفدار شدید پلی استیشن ام اما اگه قرار باشه PS5 (که می گن به احتمال ۷۰% ۲۰۱۹ به بازار می یاد) دیسک درایو نوری نداشته باشه و Bluray رو ساپورت نکنه بدرود سونی!

  2. Avatar سید مهدی

    هر کدوم جای خودش رو داره و همونطور که گفتین سلیقه ایی هست

  3. Avatar هاشمی

    بستر اینترنت کشور اصلاح بشود
    فیلم
    موسیقی
    نرم افزار
    گیم
    همه و همه در بستر اینترنت عرضه شود
    البته اگه کلود پروسس هم باشد که عالی میشود

  4. Avatar امیررضا بیکی

    با سلام، بنظر من عرضه بازی ها به صورت دیجیتالی خیلی مزایا داره یکیش اینه که دیسک بعد از چند بار خوانده شدن خش میگیره و ممکنه بعد مدتی دیگه خوانده نشه.۲اگه بازی بصورت دیجیتالی عرضه بشه برای شرکت هزینه کمتری داره.۳سرعت نصب بازی بالاتر میره چون سرعت خواندن دیسک کمه.از خبر های داغتون سپاس گذارم.خدانگه دار

  5. Avatar مهراد

    دیسک لطفا 🙂

  6. Avatar سینا

    کیفیت خبر پایین بود :/
    یعنی اصلا خبر نبود ، یه پیش بینی آینده بود !
    کیفیت دیجی کالا مگ در کل نسبت به قبل داره پایین میاد
    لطفا در انتخاب خبر کمی حساس تر باشین
    با تشکر از تیم تحریریه دیجی کالا

  7. Avatar سجاد

    شاید کمتر بشه ولی قطعا متوقف نمیشه عرضه ش.
    حتی گرامافون و صفحه هنوز هم تولید میشن چه برسه به دیسک بازی دیگه.

  8. Avatar hadi gamer

    به هیچ وجه اگه بازی ها دیجیالی بشه دیگه نمیتونیم چند تا بازی رو با هم نگه داریم و واقعا که همه فقط به فکر سود خودشونن !!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه