دانشمندان برای ترمیم سوختگی‌های عمیق راهی یافته‌اند

۳۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ترمیم سوختگی‌های عمیق

آیا از یک سوختگی شدید رنج می‌برید، تابه‌حال عکس‌هایی از افرادی با سوختگی شدید دیده‌اید یا کسی از نزدیکانتان را با این آسیب می‌شناسید؟ آیا می‌دانید پوستی که سوخته هیچ‌گاه مثل قبل نخواهد شد؟ خبر خوب این‌که دانشمندان در شرکت فناوری پزشکی PolarityTE راهی برای رشد دوباره‌ی پوست در قسمت سوختگی یافته‌اند.

در حال حاضر یکی از کارهایی که برای پیوند پوست انجام می‌شود Epicel است که برای سوختگی‌های عمیق خیلی کارآمد نیست. چیزی که ظاهرا PolarityTE قصد دارد تغییر دهد.

کاری که این شرکت برای ترمیم سوختگی‌های عمیق کرده است استفاده از روش مهندسی بافت است. در این روش از رشد بافت سالم فرد بیمار استفاده می‌شود  تا او را درمان کند.

این روش درمانی برای بهبود اثر زخم، رشد فولیکول‌های مو، پوشش کامل زخم و بازسازی تمام لایه‌های زخم موثر است.

تا به حال این شرکت تجربه‌ی موفقیت‌هایی در بهبود زخم روی پوست خوک در آزمایشگاه حیوانات دانشگاه Utah داشته است. این روش درمانی برای بهبود اثر زخم، رشد فولیکول‌های مو، پوشش کامل زخم و بازسازی تمام لایه‌های زخم موثر است و این نتایج واقعا امیدبخش است.

بعضی ممکن است نگران عملی نشدن آن باشند چراکه آزمایش‌ها روی پوست خوک انجام شده است. اما گفته می‌شود پوست خوک ساختار پیچیده‌تر و قطورتری در مقایسه با انسان دارد. بنابراین به نظر می‌رسد موفقیت روی پوست خوک‌ها می‌تواند پیشرو بهبود زخم‌های انسانی باشد. برنامه‌ی آزمایشی روی انسان اواخر سال ۲۰۱۷ انجام می‌شود و اگر آزمایش و پژوهش‌ها خوب پیش برود برنامه‌ی درمانی ۱۲ تا ۱۸ ماه بعد آغاز می‌شود.

ما امیدواریم این تکنولوژی آزمایش‌ها را با موفقیت پشت سر بگزارد. چراکه بسیاری از مردم دنیا به آن نیاز دارند.

منبع: Ubergizmo

E3-2017-Ad

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه