هیوندای خط تولید اتومبیل‌های لوکس خود را با جنسیس G90 آغاز کرد

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند وقتیست که سری لوکس «جنسیس» (Genesis) از هیوندای جدا شده و به عنوانی برندی جداگانه خودروهایش را تولید می‌کند. اکنون رابطه‌ی جنسیس با هیوندای، مثل لکسوس با تویوتا و آکورا با هوندا است. اولین خودرو از این مجموعه، اتومبیل G90 خواهد بود.

شرکت جنسیس آبان ماه اعلام کرده بود که می‌خواهد خط تولید مجزایی برای اتومبیل‌های جنسیس راه بیندازد و آن‌ها را تبدیل به ماشین‌های لوکس کند. این شرکت در نمایشگاه اتومبیل دیترویت اولین اتومبیل از این سری را معرفی کرد.

دو سری از اتومبیل G90 تولید خواهد شد: یکی رده‌بالا (High End) که یک موتور پنج لیتری هشت سیلندر با تزریق مستقیم سوخت با قدرت ۴۲۰ اسب بخار دارد و دومی، مدل پایین‌رده (Low End) که موتور ۳٫۳ لیتری شش سیلندر با توربوشارژ دوقلو است. در حال حاضر هر دو مدل این اتومبیل‌ها دیفرانسیل عقب هستند ولی شرکت هیوندای اعلام کرده که مدل دو-دیفرانسیلی آن‌ها هم تولید خواهد شد.

جنسیس در نظر دارد که تا سال ۲۰۲۰ شش مدل دیگر از سری اتومبیل‌های لوکس خود را وارد بازار کند.

شرکت جنسیس برای هرچه زیباتر جلوه داده این اتومبیل لوکس و ایجاد حس راحتی در آن، دست به کارهای جالبی زده است. نسخه‌ی آخرین مدل این اتومبیل کاپوت بلندتری دارد و صندلی راننده آن‌‌قدر عریض است که تقریبا تا وسط اتاقک داخلی آمده است؛ این وضعیت بیش‌تر اتومبیل‌های کرایسلر ۳۰۰M یا اتومبیل‌های بزرگ‌تر BMW را تداعی می‌کند.

جنسیس در نظر دارد که تا سال ۲۰۲۰ شش مدل دیگر از سری اتومبیل‌های لوکس خود را وارد بازار کند که دو مدل از آن‌ها از هم اکنون مشخص هستند؛ یکی G80 که نسبتا کوچک است و دومی، G70 که یک اتومبیل اسپورت لوکس است. تمام این سری به صورت اتومبیل‌های دیفرانسیل عقبی تولید خواهند شد.

تعدادی از عکس‌های جنسیس G90 که در نمایشگاه اتومبیل دیترویت گرفته شده را در آلبوم زیر تماشا کنید…

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar محمد حسن

    به این گونه خبر ها میگن half true یعنی حقیقت نصفه
    واقعیت اینه که ازرا داره پوست می اندازه و اتاقش عوض میشه و طبیعتا فعلا فروش خودرو متوقف میشه تا چند ماه دیگه که اتاق جدیدش بیاد

    ازرا یک تغییر major داشت که از سال ۲۰۱۲ با نام گرنجور در ایران عرضه شد و یک فیس لیفت minor هم دو سال پیش داشت که نشان از تعویض اتاق در سال جاری میلادی است

    هیوندای هر ۴ ۵ سال یک اتاق عوض میکند و در نیانه عمر محصول یک فیس لیفت مینور اعمال می کند و بعد از ۲ سال که از فیس لیفت مینور گذشت اتاق خودرو عوض میشود

  2. Avatar شیما

    در برابر لکسوس LC 500 از همه نظر سوسکه….

  3. Avatar هادی

    اصلا قواره ی خوبی نداره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه