این ربات روس با هر دو دست تیراندازی می‌کند

۳۰ فروردین ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

محققان روس تلاش می‌کنند به یک ربات آموزش دهند که بتواند با هر دو دست تیراندازی کند. البته طبق آنچه گفته شده این ربات یک نوع ماشین جنگی نیست و قرار نیست به عنوان سلاح استفاده شود. طبق اظهارنظر مقامات روس این ربات قرار است در سال ۲۰۲۱ به یک ماموریت فضایی فرستاده شود. ظاهرا آموزش تیراندازی با هر دو دست به این دلیل در دستور کار قرار گرفته که می‌تواند توانایی‌های حرکتی و قابلیت‌های تصمیم‌گیری این ربات را تقویت کند.

این ربات (FEDOR (Final Experimental Demonstration Object Research نامیده می‌شود مجموعه وسیعی از مهارت‌ها را کسب کرده تا بتواند از وسایل، ابزارها و کلیدها استفاده کند و همچنین یک خودروی واقعی را براند.

گرچه این ربات اولین‌بار برای عملیات‌های نجات ساخته شده اما بعضی از مهندسان معتقدند می‌‎شود از این ربات برای مقاصد نظامی هم بهره برد. با این وجود به نظر می‌رسد انگیزه فعلی استفاده و توسعه این ربات این نباشد.

اولین‌بار معاون نخست وزیر روسیه، دیمیتری روگوزین در توییتر تصویری از مهارت تیراندازی این ربات با دو دست منتشر کرد و به این نکته هم اشاره کرد که در حال ساخت یک جنگنده نیستند بلکه هوش مصنوعی طراحی می‌کنند که در حوزه‌های مختلف کاربردهای فراوان دارد.

منبع: Ubergizmo

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه