سایپا کوییک چه قیمتی دارد و کی عرضه می‌شود؟

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا از پیش‌فروش خودروی کوئیک از نیمه دوم مردادماه خبر داد. مدل‌های مختلف این خودرو در بازه قیمتی ۳۳ تا ۴۰ میلیون تومانی به بازار عرضه می‌شود.

اسفند سال گذشته بود که سایپا از خودروی جدیدی به اسم کوییک رونمایی کرد. خودروی هاچ‌بکی که شباهت زیادی به ساینا دارد؛ از سبک طراحی و امکانات گرفته تا مشخصات فنی و پلت‌فرم. به همین دلیل شاید بهتر باشد آن را ساینای هاچ‌بک بنامیم.

رضا تقی زاده در حاشیه نمایشگاه خودروی شیراز گفت: “کوئیک خودرویی ۱۰۰ درصد ایرانی است و نام آن ایرانی بوده و مربوط به منطقه‌ای از کردستان است”. سال گذشته پس از معرفی کوییک، در مورد اسم این خودرو حاشیه‌های مختلفی پیش آمد. عده‌ای تصور می‌کردند که کوییک واژه انگلیسی Quick به معنی تند و سریع است.

عده‌ای پس از به‌هم‌ریختن برنامه‌ی رنو کویید یا همان جانشین پراید، کوییک را نامی شبیه به آن دانستند. اما طولی نکشید که اعلام شد این اسم قدمت ۴ هزار ساله در ایران دارد و از نام روستای کوییک در استان کردستان و تپه‌ی کوییک واقع در روستای کوییک در شهرستان جوانرود که جزو آثار ملی ایران بوده، گرفته شده است.

پیش‌فروش خودروی کوییک از نیمه دوم مردادماه آغاز می‌شود

تقی زاده زمان پیش‌فروش خودروی کوییک، ساینا اتوماتیک و برلیانس C3 را نیمه دوم مردادماه اعلام کرد. او تحویل کوییک و ساینا اتوماتیک هم از آبان امسال به تدریج بیان کرد. بد نیست به مشخصات کلی سایپا کوییک نگاهی بیاندازیم. این خودروی ایرانی به پیشرانه ۴ سیلندر با حجم دقیق ۱۵۰۳ سی‌سی (۱.۵ لیتر) مجهز می‌شود. حداکثر توان پیشرانه این خودرو ۸۷ اسب‌بخار در ۵۳۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۱۲۸ نیوتون‌متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه است.

کوییک قرار است در دو مدل اتوماتیک CVT و دستی ۵ سرعته عرضه شود. از تجهیزات و امکانات رفاهی کوییک می‌توانیم به نمایشگر لمسی ۷ اینچی مجهز به مسیریاب، دوربین دید عقب، کروز کنترل و صندلی‌های راننده از نوع برقی با تنظیم چند حالته اشاره کنیم.

منبع: ایسنا

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۲ دیدگاه
  1. Avatar علیرضا کاظمی

    سایپا و ایران خودرو هر دو فاجعه هستند اما یکی از خوبی های اتومبیل های خانواده پراید اینه که اصلا جوش نمی آره و واشر سرسیلندر سوزاندن در کارش نیست.

    من خودم یک پراید دارم که هر بلایی بگی سرش آوردم وقتی رادیاتور تقریبا کمتر از نصف آب داشته هفته ها همین جور روش رفتم و ماشین آخ هم نگفته الان با این وضع فجیع رسیدگی من به ماشین ۷ ساله برام داره کار می کنه و خیلی هم شتاب و … عالی هست.

    تنها خرج ها هم قطعات مصرفی بوده شامل: یک بار عوض کردن چرخ ها و یک بار عوض کردن دیسک و صفحه و یک بار عوض کردن کمک فنر ها بوده که جمعا روی هم ۱.۵ میلیون هم نشده است. دلیل تعویض کمک فنرها هم این بوده که مثل رسیدگی ام به آب رادیاتور در مورد دست اندازها هم من هیچ حساسیتی ندارم و با سرعت کامل از روی همه دست اندازها پرواز می کنم و بنده خدا بالاخره بعد از ۶ سال کمک ها دیگه مستهلک شده بود.

    با این خودرو تا الان از شیراز بیش از ۱۰ سفر هم خانوادگی رفتیم ۴-۵ بار تهران، ۲ بار شمال، ۱بار مشهد، ۳بار بندرهای جنوب و قشم، چند بار بوانات و اقلید و آباده.

    درسته این خودرو ایراد های زیادی از جمله وضعیت امنیتی داره اما خوبی هاش را هم بد نیست بدونیم. از من که بیخیال جونم بودم و با این خودرو سفر رفتم که بگذریم اما اگر داخل شهر می خواهیم از خودرو استفاده کنیم از نظر من بدون شک بهترین خودرو چه از نظر خرج چه از نظر تلف نکردن وقت انسان برای تعمیر و رسیدگی و … پراید است.

  2. Avatar مجتبی

    تاره مونتاژ کارامون فهمیدن سلیقه مردم عوض شده دیگه با عوض کردن چراغ نمیشه مردم راضی کرد
    فاز دوم شروع شده اضافه چندتا چیز به اصلاح در آبشن در قالب قبلی به قول یکی دوستان تیباتوپولو تیبا قلمی… اوووف نمایشگر داره
    آخه پدر آمرزیده ببین تو تست تصادف ایمنی و و و .. غیره چند ستاره میگیره ایر بگ داااره ولی ببین تو تصادف عمل میکنه یانه مثل بعضی تیبا ها عمل نمیکنهیا اصلا تو اون بدنه کار به ایربگ میرسه///
    چیزیکه اصالت نداره مثل گوشی glx آینده ای نداره..

  3. Avatar مهندس

    دوستان یه نصیحت برادرانه کاملا تخصصی و سند دار . گیربکس cvt چینی (نه اتریشی) مونتاژ زنجان است . پانچ یه شرکت مستقل (دانش بنیان!!!) بدون تجربه کاری(برخلاف نیسان) است بیشتر تولیداتش برای بازار چین است دارای استهلاک و قیمت قطعه بالا است . معمولا اولین خرابی گیربکس مربوط به پارکی تسمه است که منجر به تعویض کل گیربکس می شود چون تکه های پاره شده آهنی تسمه باعث اسیب به کل گیربکس چند میلیونی می شود

  4. Avatar رضا صدیق

    اسم کوییک دقیقا بر اساس Quick نامگذاری شده ولی چون در ایران به اسمی خارجی مجوز نمیدن با تغییر صورت مسئله اون اسم رو به یک جغرافیا نسبت دادن و تونستن با داشتن اعتبار و قدرت مالی بالا این برند رو ثبت کنند. بنده سالیان قبل برندی رو به اسم آرتمن برای شرکت طراحی ثبت میکردم که یک اسم کاملا ایرانی هستش حتی از دیکشنری اسلامی ایرانی مورد تایید سازمان ثبت احوال کپی هم بردن اما چون ما در حد شرکت های توانمند نیستیم اسم ما رو قبول نکردند و گفتن این که خارجیه آرت یعنی هنر و من هم یعنی مرد یعنی مردهنرمند!!!!
    و اینگونه شد که کوییک ثبت شد و آرتمن رد شد.

  5. Avatar مهرداد

    اقایان شما الان میگین کوییک بده بعد که اومد توصفش دست و پا میشکنین بعدشم شما با این قیمت یک ماشین دنده اتومات بگو ما خودمون پارس اتومات سال خریدیم نزدیک پنجاه میلیون بعد مامانم میخواد کوییک بخره بابام داره موهاشو میکنه

  6. Avatar رضا

    مردونه اون نیم رخ ماشین رو با اون انحنای حساب شده مهندسی ستون عقب رو که آدم میبینه واقعا مشعوف میشه و خوشحال میشه که اینقدر ما در طراحی پیشرفت کردیم- بازم خدارو شکر آشغالی بنام تیبا ساختین که تا عمر دارین هی چراغاشو عوض کنید و سپرشو و اسم جدید براش بذارین

    اطلاعیه سایپا ۱۳۹۶ الی ۱۴۰۰- ۵ مدل جدید جایگزین پراید معرفی گردید :
    ۱-تیبا تپلو-۲ تیبا قلمی- ۳تیبا چشم بادومی-۴ تیبا چشم قشنگه- ۵تیبا منو کشته —از سری ماشینهای جدید سایپاست که هرچه سریعتر قرار است جایگزین پراید شو – فقط با قیمتهای متفاوت !!!!!

  7. Avatar رضا

    لعنتی نکرده یه کم تو اتاقش تغییر بده – بابا طراح کجایی که الان تمام خودروسازان دنیا دربدر دارن دنبالت میگردن !یادم اومد به سریال فاکتور۸-

    واقعا تیم طراحی را باید گذاشت لای جرز دیوار و روشون رو گچ گرفت – مردونه پیام مرا بگذارید

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه