شاسی‌بلند الکتریکی ES8، زیبا یا زشت؟

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

دیگر عادت کردیم به طراحی‌ عجیب‌غریب خودروهای آسیای شرقی! نیسان، جوک را می‌سازد و تویوتا، پریوس. گویا چند سالی می‌شود که خودروسازها، جدای طراحی خودروهای شهری متداول که سهم قابل توجهی را هم به خود اختصاص داده‌اند، جنگی هم میان خودشان راه انداخته‌اند که اتومبیل‌هایی با طراحی‌های رادیکال و اگزاتیک بسازند و به بازار عرضه کنند. در آخر هم، تویوتا دست از سر طراحی عجیب پریوس برداشت و مدل جدید پریوس را با طراحی منطقی و در عین حال به‌روز معرفی کرد. Nio که نام یک شرکت خودروساز چینی-آمریکایی است، به تازگی از یک شاسی‌بلند الکتریکی به نام ES8 رونمایی کرده است. این خودرو طراحی متفاوتی نسبت به شاسی‌بلندهای ژاپنی و آلمانی مثل تویوتا RAV-4، نیسان اکس‌تریل و ب‌ام‌و سری‌های X دارد.

این شاسی‌بلند ۷ سرنشین، دارای طول ۴۹۷۸ میلی‌متری و فاصله بین‌دومحور ۲۹۹۸ میلی‌متری است. در مورد مشخصات فنی این خودرو، هنوز اطلاعات موثقی در دست نیست. با این حال گفته می‌شود که Nio ES8 از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که یکی برای چرخ‌های جلو و دیگری برای چرخ‌های عقب در نظر گرفته شده است. باتری‌های این خودرو قابل جدا شدن است؛ این ویژگی می‌تواند به آسان‌تر کردن شارژ اتومبیل کمک کند.

در نمای جلو، شاهد طراحی نسبتا جعبه‌ای اما با المان‌های ویژه‌ای هستیم. چراغ‌های دو تکه، یکی در مرز در موتور و دیگری روی سپر قرار گرفته است. فرم ذوزنقه‌ای جلوپنجره با هواکش‌های زیرین چراغ‌های این خودرو، هماهنگی قابل قبولی به این شاسی‌بلند داده است. نکته مهم، چیدمان این المان‌هاست که به صورت فشرده و چسبیده کنارهم قرار گرفته‌اند. از آن‌جایی که این سبک طراحی، تفاوت زیادی با ظاهر خودروهای متداول دارد، دیدن چهره چنین اتومبیلی کمی عجیب است! به همین دلیل، به نظر می‌رسد که در نمای جلو شاهد یک آشفتگی هستیم و همین ویژگی، ممکن است برای عده‌ای از مشتریان، جذاب باشد. نکته جالب  دیگر در مورد چهره جلو این خودرو، فرم لوگو و چراغ‌های رو در موتور ES8 است که شباهت زیادی به فرم کلی ظاهر سیتروئن کاکتوس دارد. در ادامه می‌توانید تصویری از سیتروئن کاکتوس را ببینید و با چهره این شاسی‌بلند چینی مقایسه کنید.

در نمای کناری، شاهد سبک طراحی الهام گرفته از از سبک طراحی شرکت‌هایی مثل میتسوبیشی و تویوتا هستیم.در در این نما می‌توانیم دو خط شانه‌ای شبیه نیم دایره را بالای گلگیرهای خودرو ببینیم. یک خط منحنی سیال هم در بالای رکاب قرار گرفته تا با بازتاب نوری که این سه خطوط اصلی می‌دهند، شاهد یک اثر هنری زیبایی باشیم.

در نمای پشتی این خودرو، چراغ‌هایی با شکل درونی v کشیده ی‌بینیم. چراغ‌های این خودرو تا حدودی یادآور چبعضی از محصولات قدیمی آئودی است. در مورد طراحی این شاسی‌بلند جدید، ظاهرا تلفیقی از دو سبک طراحی متفاوت وجود دارد؛ در نمای جلو، آشفتگی عناصر طراحی به چشم می‌خورد و در نماهای کناری و عقب، سبک طراحی تمیز همانند ظاهر منطقی خودروهای آلمانی و ژاپنی دیده می‌شود.

حالا به نظر شما، این شاسی بلند الکتریکی، زشت است یا زیبا؟

منبع: AutoCar
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar امین کاکاویسی

    خیلی قشنگه، ما نسل کنونی انسان ها با سوزوندن و هدر دادن نفت و گاز داریم به بشریت خیانت میکنیم، دیگه الان که متوجه این موضوع شدیم باید جلوش رو گرفت و از سوخت های طبیعی و تجدید پذیر استفاده کرد، مثل الکتریسیته. به امید نیروگاههای برق بادی و خورشیدی، گاز و بخاری و آبگرمکن های برقی

  2. Avatar محمد

    زشت ×_×

  3. Avatar EA

    نظرم اینه که وقتی پول نداری پراید بهترین و خوشگل ترین ماشینه ^_^

  4. Avatar ///mahdispd

    ما ک عقب خودرو رو ندیدیم و زیاد نمیتونیم قضاوت کنیم ولی در کل بعله،طراحی غیر منطقی دارد و اوایل انسان را مجذوب خود می کند ولی بعدا به نظر من از چشم می افتد.در کل قسمت جلو کپی ای است از سیتروئن کاکتوس

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه