شما بگویید؛ گلکسی S8 یا گلکسی S8 پلاس؟

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
گلکسی اس 8 یا گلکسی اس 8 پلاس

چند سالی است که تولید کردن دو یا چند مدل شبیه به هم از یک گوشی پرچم‌دار بین سازندگان موبایل مرسوم شده. گاهی اوقات تفاوت بین این مدل‌ها به قدری واضح است که به راحتی می‌توانید یکی را ترجیح دهید. برای مثال دوربین دوتایی آیفون ۷ پلاس چیزی است که با خریدن آیفون ۷ به دست نخواهید آورد؛ یا لبه‌های خمیده‌ی گلکسی اس ۷ اج کاملا آن را از گلکسی اس ۷ متمایز می‌کند. ولی گاهی اوقات هم گوشی‌هایی مثل سامسونگ گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس تولید می‌شوند که به غیر از اندازه، تفاوت بارز دیگری میان آن‌ها نیست. البته اگر کمی دقیق‌تر بررسی کنید حتما دلایل خاص خود را برای ترجیح دادن یکی از آن‌ها پیدا خواهید کرد. موضوع «شما بگویید» این هفته‌ی ما دقیقا همین است. شما کدام گوشی را ترجیح می‌دهید: گلکسی S8 یا گلکسی S8 پلاس؟

طبیعتا اولین تفاوت میان گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس، اندازه است. ممکن است تصور کنید صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی گلکسی اس ۸ به قدری بزرگ است که مدل پلاس را غیرضروری می‌کند. ولی با توجه به نسبت ابعاد جدید ۱۸.۵ به ۹، صفحه‌نمایش گلکسی اس ۸ در واقع عرضی تقریبا برابر با یک صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی با نسبت ابعاد رایج‌تر ۱۶ به ۹ دارد. بنابراین اگر طرفدار گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ هستید، احتمالا همچنان گلکسی اس ۸ پلاس برای شما انتخاب بهتری خواهد بود.

گلکسی اس 8

نکته‌ی دیگر این که صفحه‌نمایش گلکسی اس ۸ پلاس با وجود اندازه‌ی بزرگ‌تر ۶.۲ اینچی، از همان رزولوشن ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی مدل کوچک‌تر استفاده می‌کند. در نتیجه تراکم پیکسلی مدل پلاس اندکی از مدل عادی کمتر است. البته تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسد که انسانی بتواند با چشم غیرمسلح تفاوت میان آن‌ها را تشخیص دهد. بنابراین همچنان می‌توانیم اندازه را مهم‌ترین تفاوت آن‌ها بدانیم.

معمولا افرادی که به سراغ نسخه‌ی پلاس گوشی‌ها می‌روند، تا حدی قید راحتی کار کردن با یک گوشی کوچک‌تر را زده‌اند. ولی علاوه بر مشکلات معمول، اندازه‌ی بزرگ‌تر گلکسی اس ۸ پلاس باعث می‌شود محل نامناسب قرار گرفتن سنسور اثر انگشت هم بیشتر آزاردهنده شود. البته شاید اگر دست‌های بزرگی داشته باشید این موضوع چندان دردسرساز نباشد. در غیر این صورت بهتر است بیشتر روی استفاده از حسگر عنبیه حساب باز کنید.

تفاوت مهم دیگر اندازه‌ی باتری است. باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی گلکسی اس ۸ پلاس، حداقل روی کاغذ نسبت به باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی گلکسی اس ۸ بهتر است. ولی با توجه به این که مدل پلاس صفحه‌نمایش بزرگ‌تری هم دارد، ممکن است در عمل تفاوت چشمگیری را حس نکنیم. با این حال قطعا باتری بزرگ‌تر می‌تواند زمان استندبای بیشتر را تضمین کند.

گلکسی اس 8 یا گلکسی اس 8 پلاس

تفاوت دیگری که ممکن است برای برخی مهم باشد وزن است. طبیعتا ابعاد و باتری بزرگ‌تر، وزن گوشی را هم بیشتر می‌کند. گلکسی اس ۸ با وزن ۱۵۵ گرم تقریبا وزنی برابر با گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج دارد. ولی گلکسی اس ۸ پلاس با ۱۷۳ گرم وزن حتی از گوشی بسیار بزرگ HTC U Ultra هم اندکی سنگین‌تر است. البته قطعا زمانی که به صفحه‌نمایش بسیار بزرگ و زیبای گلکسی اس ۸ پلاس نگاه کنید، دیگر نمی‌توانید از وزن بیشتر آن خرده بگیرید. ولی در هر حال اگر طرفدار گوشی‌های سبک هستید، مدل کوچک‌تر برایتان مناسب‌تر است.

در نهایت به قیمت می‌رسیم که شاید برای خیلی‌ها عامل تعیین کننده باشد. قطعا گلکسی اس ۸ با حدود ۳۰۰ هزار تومان اختلاف قیمت می‌تواند نظر خیلی‌ها را به خود جلب کند. ولی شاید به نظر برخی هم صفحه‌نمایش و باتری بزرگ‌تر گلکسی اس ۸ ارزش قیمت بیشتر را دارد. نظر شما چیست؟ به نظر شما نقاط قوت و ضعف هر مدل کدام است؟ نظرات و تجربیات خود را در مورد این دو گوشی با ما در میان بگذارید و با دلیل بگویید شما کدام مدل را ترجیح می‌دهید؛ گلکسی S8 یا گلکسی S8 پلاس؟

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴۰ دیدگاه
  1. امین

    هیچ کدام فقط ۱۱۰۰

  2. Abdulreza Arabipour

    Samsung Galaxy S8 Plus

  3. ارشام

    زیاد فرقی با هم ندارن فقط اندازه و تراکم پیکسلی شون با هم فرق داره ولی S8 Plus برای گیمر ها بهتره به خاطر اندازه صفحه

  4. sia

    به نظر بنده اصلا نیازی نبود سامسونگ بخواد مدل پلاس بزنه چون تقریبا ابعادش با سری نوت یکیه به جای پلاس مدل فلت اس ۸ میزد(همانند اس۷ و اس ۷ اج) چون خیلی از افراد مدل فلت میپسندن هر کسی هم گوشی با صفحه نمایش بزرگ میپسندید میرفت سراغ سری نوت… وگرنه هر دو مدل اس۸ و اس۸+ به غیر از صفحه نمایش تفاوتی با هم ندارن و در مدل پلاس دسترسی به اسر انگشت مشکل شده
    موفق باشید

    1. Amixsty

      داداش سری نوت خریدش با خودته نگهداری و زنده موندنت با خدا 🙂

  5. ارشام

    هر کسی با سلیقه ی خودش انتخاب میکنه اما من به شخصه به صفحه نمایش بزرگتر علاقه دارم پس S8 Plus رو ترجیح میدم

  6. حامد

    همینجوری از بین این دوتا خب s8 چون s8+ خیلی بزرگه و به عنوان موبایل خوب نیست. اما در کل هیچ کدوم چون من نسخه فلت و صفحه صاف s8 رو میخواستم اما همش اج هست و نسخه فلت نداره. تماس ناخواسته با کناره ها و شکننده بودن مشکل بزرگیه و این همه انتظار برای خریدن s8 الکی بود متاسفانه.

  7. Cp.mahdi Cp.mahdi

    و باز هم چیزایی که اصلا از نزدیک ندیدم! 🙂 متاسفانه در منطقه محروم تشریف دارم و کلا هیچی ندیدم! 🙂
    به نظرم مقایسه این ۲ تا خیلی قشنگ نیست، اگه میگفتید “ios یا اندروید” یا اینکه ” DOTA2 یا league of legends” هر کس با دلیل انتخاب میکرد ولی مقایسه s8 و s8 plus بیشتر سلیقه ایه (و حتی به اندازه دست فرد ربط داره!) تا یه انتخاب با دلایل فنی و انگار گفتید صفحه نمایش بزرگ دوست دارید یا کوچیک!
    ـــــــــــــــــــــــ
    انتخاب من دستگاه اصلی و کوچیکتره. وقتی شنیدم s8 با اندازه صفحه نمایش ۵,۸ اینچ عرضه میشه تعجب کردم و با خودم گفتم گوشیو باید دو دستی دستم بگیرم! چند ثانیه بعد وقتی ابعاد گوشیو خوندم خیلی بیشتر تعجب کردم، اندازه گوشی تقریبا برابره با j5 خودم که به نظرم گوشی نسبتا خوش دسیته و راحت توی جیب قرار میگیره. برای حمل s8 plus به یه شلور با جیب بزرگ نیاز داریم!‌:)
    درباره باتری هم که کمتر راجبش بحث شد باید بگم که باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر برای یه گوشی کافی و کار را بندازه.
    ـــــــــــــــــــــــ
    جدای این بحث به نظرم فقط اگه پول اضافه برای دور ریختن دارید پرچمدار بخرید. چون واقعا یه قسمتی از توانایی هاش کاربردی نیست و برای اینه که گرون باشه و سود بیشتری بده!

  8. حمیدرضا

    به نظر این موضوع کاملا بسته به سلیقه فرد داره گوشی بزرگ دوست داشته باشه یا کوچک، البته هر دو این گوشی ها جزو گوشی های بزرگ هستن، پس بهتره بگیم گوشی بزرگ دوست دارن یا بزرگ تر!!!!!!! من به شخصه خودم S8 رو انتخاب می کنم با این که هر دو این گوشی ها کاملا خوش دست ساخته شده اند ولی S8 plus به نظرم خیلی دراز شد جوری که اصلا نمیشه تک دست باهاش کرد و همیشه باید دو دستی ازش استفاده کنید و این که مورد بعدی جا به جایی گوشی هستش که فک کنم به صورت کامل تو یه جیب معمولی جا نشه و یه قسمت بیرون میمونه پس در نتیجه امکان دزدیدن گوشی هست و این که به نظر من ارزش نداره که فقط به خاطر ۰.۴ اینچ حدود ۳۰۰ هزار تومن بپردازه

  9. علی

    من میگم هر کاربر با نیاز خودش گوشیشو انتخاب کنه ولی اگه خودم یکی رو انتخاب کنم مدل بزرگتر رو بر میدارم چون به فیلم و بازی علاقه دارم و از نقشه هم زیاد استفاده میکنم ولی اگه یکی بخواد با گوشیش راحت باشه s8 به نظرم بهتره

  10. محمدامین

    اگه بخوایم از جهت خوش دست بودن و راحتی در نظر بگیریم(با توجه به اینکه حسگر اثر انگشت جای بدیه) طبیعتا انتخاب ما galaxy s8 خواهد بود.
    اما اگه بخوایم باتری قوی تری داشته باشیم(با اینکه lcd بزرگتری دارد ولی باز هم باتری پلاس بیشتر جوابگو هست) و قصد بازی کردن و فیلم نگاه کردن داشته باشیم طبیعتا پلاس گزینه بهتریه.
    من خودم مدل ۵.۸ اینچی رو دارم و راضی هستم

  11. محسن جاوری

    به شخصه مدل معمولی رو نسبت به پلاس مناسب تر میدونم چرا که کم کردن حاشیه ی گوشی توی این مدل نمود بهتری داره، در واقع مثل اینه که شما یه گوشی بزرگ رو تو یه سایز معقول و خوش دست دارید ولی مدل پلاس یه گوشی خیلی بزرگ توی یه سایز بزرگ رو تداعی میکنه که برا خیلیا از جمله خود من خوشایند نیست.

  12. محسن جاوری

    مدل معمولی رو نسبت به پلاس گزینه ی مناسب تری میدونم چرا که کم کردن حاشیه ی گوشی توی این مدل نمود بهتری داره درواقع مثل اینه که شما یه گوشی بزرگ رو تو یه سایز معقول و خوش دست دارید ولی مدل پلاس یه گوشی خیلی بزرگ توی یه سایز بزرگ رو تداعی میکنه که برا خیلیا از جمله خود من خوشایند نیست.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه