قوی‌ترین کارت گرافیک دنیا؛ انویدیا تایتان امسال را معرفی کرد

۲۰ فروردین ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

انویدیا اخیرا از قوی‌ترین کارت گرافیک خودش یعنی GTX 1080 Ti رونمایی کرده بود. مدل Ti کارت گرافیک GTX 1080 این شرکت، با اینکه ۶۹۹ دلار قیمت دارد، اما عملکردش حتی از کارت Titan X هم بهتر بود. به همین دلیل هم شرکت انویدیا یک تایتان جدید عرضه کرده است؛ کارت Titan Xp شرکت انویدیا، جایگزین Titan X می‌شود و قیمتش همان ۱۲۰۰ دلار است.

کارت Titan Xp همان تراشه‌ی GP102 پاسکال انویدیا را دارد که در کارت گرافیک Quadro P6000 این شرکت استفاده شده است.

کارت Titan Xp همان تراشه‌ی GP102 پاسکال انویدیا را دارد که در کارت گرافیک Quadro P6000 این شرکت استفاده شده است؛ با همان ۳۸۴۰ هسته‌ی CUDA که در P6000 پبدا می‌شود. پهنای باند حافظه‌ی Titan Xp از P6000 هم بیشتر است؛ طوری که حافظه‌ی Titan Xp پهنای باندی ۱۱.۴ گیگاهرتزی دارد، در حالی که در Quadro P6000 شاهد استفاده از یک حافظه با پهنای باند ۱۰ گیگاهرتز هستیم. نکته‌ی مهم این است که Titan Xp تمام این قابلیت‌ها را با قیمت ۱۲۰۰ دلاری خود ارایه می‌دهد، در حالی که یک Quadro P6000 قیمتی ۵ هزار دلاری دارد.

هنوز هم منتظر پاسخ AMD به سری کارت‌های پاسکال انویدیا هستیم. این شرکت قرار است همین روزها کارت‌های جدید خودش را که با معماری ۱۴ نانومتری Vega ساخته شده‌اند، عرضه کند. امیدواریم که AMD بتواند با کارت‌های جدیدش رقابت خوبی را به وجود بیاورد، اما تا آن زمان، فعلا انویدیا بهترین سازنده‌ی کارت‌های گرافیک دنیا به شما می‌رود.

در کنار رونمایی از Titan امسال، انویدیا هم‌چنین گفت که مشغول کار روی درایورهای کارت‌های سری ۱۰ خود برای کامپیوترهای مک است.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه