لری پیج می‌خواهد خودروی پرنده بسازد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
خودروی پرنده

هر کسی رویاهایی برای خودش دارد که در سر می‌پروراند. رویای بعضی از افراد کوچک و رویای بعضی دیگر هم بسیار بزرگ و بلندپروازانه است. در این عصری که تعداد میلیاردهای عرصه‌ی تکنولوژی افزایش پیدا کرده، شاهد رویاهای فوق‌العاده‌ای بود‌ایم. بعضی از آنها هم در گذشته و حتی همین حالا به شدت احمقانه به نظر می‌رسند. در یک طرف ایلان ماسک را داریم که می‌خواهد سوخت‌های فسیلی را کنار بگذارد و دنیا را پر از ماشین‌های برقی کند. او و جف بزوس، هر دو می‌خواهند مستعمره‌های فضایی بسازند. در طرف دیگر هم کسی مثل بیل گیتس هست که با بنیادش از تحصیلات، بهداشت جهانی و دیگر امکانات رفاهی حمایت می‌کند. همه‌ی آنها سعی دارند که دنیا را مطابق با رویاهای خودشان تغییر دهند. این موضوع برای لری پیچ، بنیان‌گذار گوگل هم صدق می‌کند. او به نوبه‌ی خودش در خودروی پرنده سرمایه‌گذاری می‌کند.

طبق گزارشی که بلومبرگ منتشر کرده، پیج صاحب دو استارت‌آپ است که روی خودروی پرنده کار می‌کنند. باور عمیق او به این استارت‌آپ‌ها را می‌توانیم در سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری او برای این شرکت‌ها ببینیم. این دو شرکت «زی.ارو» Zee.Aero و «کیتی هاک» Kitty Hawk نام دارند.

پیج در استارت‌آپ زی.ارو هزینه‌ی زیادی را سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت کارش را از سال ۲۰۱۰ شروع کرد. زی.ارو نمونه‌ی اولیه‌ی این خودروها را ساخته و در فرودگاهی در کالیفرنیا با آنها پروازهای آزمایشی انجام داده است. این شرکت تازه‌تاسیس همچنین به یک کارخانه‌ی تولیدی احتیاج دارد که البته یکی از این کارخانه‌ها در محله‌ی Mountain View در اختیار دارد. تمام این اطلاعات را خبرگزاری بلومبرگ در قالب یک مقاله منتشر کرده است.

اما سال گذشته پیج در استارت‌آپ کیتی هاک هم متوجه پتانسیل‌هایی شد. این شرکت هم به نوبه‌ی خود روی ایده‌ی مشابهی کار می‌کند. «کیتی هاک» چندین مهندس را به کار گرفته و اداره‌ی مرکزی آن کمتر از یک کیلومتر با «زی.ارو» فاصله دارد.

پیج نمی‌خواهد اطلاعات زیادی درباره‌ی نقش‌اش در این دو استارت‌آپ فاش کند. اما در هر صورت، این دو شرکت پتانسیل‌های زیادی دارند. اگر پیچ بتواند به رویایش تحقق ببخشد شاید تا زمانی که هنوز زنده‌ایم، شاهد خودروی پرنده باشیم.

منبع: Bloomberg

E3_News
????? ?????? ???? ???? ??<

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar م محسن

    ماکجاییم دراین بحرتفکر توکجا.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه