موسس ایرانی هایپرلوپ وان شریکش را تهدید به مرگ کرد!

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هایپرلوپ وان

هایپرلوپ وان استارت‌آپی با تمرکز بر سیستم حمل و نقل آینده‌گرایانه و بسیار سریع است که قرار بود به سرعت به سمت آینده پیش برود. اما ظاهرا فعلا این شرکت به سمت فروپاشی پیش می‌رود. چون موسسان آن با یکدیگر اختلافات جدی دارند. «بروگان بم‌بروگان» (Brogan BamBrogan)، بنیان‌گذار و مدیر ارشد تکنولوژی این شرکت به شکل جنجالی شکایت کرده چون شریکش او را به مرگ تهدید کرده است.

بم‌بروگان در شکواییه‌اش عنوان کرده که مدیران ارشد این شرکت فساد مالی دارند، از مقام‌شان سواستفاده می‌کنند، تهدیدات فیزیکی می‌کنند و بسیاری از کارمندان شرکت را به حاشیه می‌رانند و آینده‌ی این شرکت را به خطر می‌اندازند. او «راب لوید»، مدیر عامل، «شروین پیشه‌ور»، شریک موسس و برادرش افشین پیشه‌ور را به سوء استفاده از موقعیت‌شان متهم کرده. طبق گفته‌ی او آنها از هایپرلوپ وان استفاده می‌کنند تا برند شخصی خودشان را تبلیغ کنند، زندگی‌ عاطفی‌شان را بهتر کنند و جیب‌های خودشان و اعضای خانواده‌شان را پر کنند. بم‌بروگان شغل مهندسی‌اش را در اسپیس ایکس ترک کرد تا هایپرلوپ وان را تاسیس کند، اما حالا علیه افشین پیشه‌ور شکایت کرده و از دادگاه خواسته حکمی صادر کند تا به موجب آن افشین پیشه‌ور حق نزدیک شدن به او را نداشته باشد.

بم‌بروگان می‌گوید او حاضر نشد برای ملاقات با سرمایه‌گذاران احتمالی به مسکو سفر کند تا به مشکلات جدی و مهمی که شرکت با آن مواجه بود بپردازد. طی آن ملاقات سرمایه‌گذاران روسی درباره‌ی عدم حضور بم‌بروگان ابراز نگرانی کردند که در نتیجه‌ی آن شروین پیشه‌ور آشفته شد.

پس از آن ماجرا، افشین پیشه‌ور به عنوان مدیر ارشد حقوقی شرکت، وارد اداره‌ی هایپرلوپ وان شد و یک طناب دار را روی صندلی بم‌بروگان گذاشت. دوربین‌های امنیتی هایپرلوپ وان هم این اتفاق را ضبط کردند. برادران پیشه‌ور پس از تهدید بم‌بروگان از او خواسته‌اند که مرخصی بدون حقوق بگیرد. در این میان، معاون مدیر ارشد حقوقی و معاون ارشد مالی اخراج می‌شوند.

البته این اولین بار نیست که از علیه مدیران ارشد هایپرلوپ وان شکایت می‌شود. این شکواییه نشان می‌دهد که شرکت هایپرلوپ وان علیرغم تمام اظهارات پر ادعا و بلندپروازانه‌اش درباره‌ی آینده‌ی حمل و نقل، مثل دیگر شرکت‌های سیلیکون ولی است که مردان مغرور و متکبری آنها را مدیریت می‌کنند و گاهی اوقات هم باید اختلافات‌شان را در دادگاه حل کنند.

منبع: The Verge

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه