نقد و بررسی سرخ‌کن چندکاره دلونگی مدل FH1363

۱ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
اصلی - سرخ کن چندکاره دلونگی مدل FH1363

غذاهای سرخ شده پرطرفدارترین غذاهای روی زمین هستند. با جوشیدن خلال‌های سیب زمینی یا تکه‌های مرغ آغشته به پودر سوخاری ضیافت طعم شروع می‌شود. اما نباید فراموش کرد که روغن زیاد ضررهای خاص خودش را هم به همراه دارد. به همین خاطر سازنده‌های لوازم خانگی دنبال راهی بودند تا فرآیند سرخ کردن غذا را با کمترین میزان روغن، به گونه‌ای انجام دهند که طعم غذای سرخ‌شده به همان جذابیت قدیم باقی بماند. به همین خاطر سرخ‌کن‌هایی که با کمترین میزان روغن کار می‌کردند طراحی و به بازار عرضه شدند. یکی از محصولاتی که با این تفکر ارائه شد، سرخ کن چندکاره دلونگی مدل FH1363 است. البته سخت می‌توان از لفظ سرخ کن برای این دستگاه استفاده کرد. در واقع استفاده از کلمه‌ی سرخ کن برای چنین محصولی جفا در حق آن است؛ چرا که سرخ‌کردن تنها یکی از کارهایی است که می‌تواند انجام دهد. ولی ما برای ساده‌تر صدا زدن دستگاه از کلمه‌ی سرخ کن برای آن استفاده خواهیم کرد.

بدنه و کیفیت طراحی

سرخ کن FH1363 دلونگی (DeLongi) وزن بسیار کمی در مقایسه با جثه‌اش دارد و به سادگی می‌توان آن را به نقطه‌ی مورد نظر انتقال داد. بدنه از جنس پلاستیک ساخته شده و کیفیت خوبی هم دارد. این بدنه‌، بیشتر به هواپزها شباهت دارد و درست مثل آن‌ها باز و بسته می‌شود. در قسمت بالایی دستگاه یک محفظه از جنس پلاستیک شفاف تعبیه شده تا بتوانید آنچه در حال سرخ‌شدن یا پختن است را به چشم ببینید. مثلا هنگامی که در حال سرخ‌کردن خلال سیب‌زمینی هستید، می‌توانید بدون بازکردن در دستگاه چک کنید که آیا سیب‌زمینی طلایی و سرخ شده‌است یا خیر.

۰۱ - سرخ کن چندکاره دلونگی مدل FH1363

به این ترتیب دیگر نیازی به باز و بسته کردن پی‌درپی در دستگاه نیست و از هدررفت انرژی هم جلوگیری می‌شود. محفظه‌ی سرخ‌کن ظرفیت ۱.۷ لیتر مواد غذایی خام را دارد و در صورت استفاده از مواد یخ‌زده و نیمه ‌آماده، حجم قابل استفاده به ۱.۵ لیتر می رسد. این حجم زیاد محفظه‌ کمک می‌کند بتوانید از پس مهمانی‌های خانوادگی کوچک هم برآیید و بتوانید به سرعت، آنچه در ذهن دارید را برای مهمانان تدارک ببینید.

کارایی

برای دستگیره‌ی محفظه‌ی سرخ کن سازوکار جالبی در نظر گرفته شده‌است. در حالی که دستگیره‌ی اکثر سرخ‌کن‌های رایج به صورت ثابت به سینی یا محفظه‌ی سرخ‌کن‌ وصل می‌شود، دستگیره‌ی این دستگاه در دو حالت مختلف قرار می‌گیرد. در حالتی که دستگاه در حال کارکردن و سرخ‌کن روشن است، دستگیره در شیار ایجادشده در قسمت جلوی بدنه فرو می‌رود و به بخشی از بدنه تبدیل می‌شود. اما هنگامی که پخت‌وپز تمام شد و زمان خارج کردن محفظه‌ی سرخ‌کن فرا رسید باید دکمه‌ی قرارگرفته روی دسته را فشار دهید تا دستگیره بالا بیاید و بتوان به وسیله‌ی آن، محفظه را از جایگاه خارج کرد.

۰۲ - سرخ کن چندکاره دلونگی مدل FH1363

یک پیچ تنظیم قدرت در بالای سرخ‌کن قرار گرفته‌ که وظیفه‌ی آن، تغییر دمای المنت اصلی است. مجموعا دو المنت در سرخ‌کن به کار رفته که اولی در بالای دستگاه قرار گرفته و در ترکیب با یک فن کار می‌کند و دومی در قسمت کف جای داده شده‌است. مجموعه‌ی المنت بالایی و فنی که به آن مربوط است، توسط لولایی که در قسمت پشتی دستگاه قرار گرفته باز می‌شوند تا به محفظه‌ی سرخ‌کن دسترسی پیدا کنید. فن بالایی کمک می‌کند تا هوای گرم درون محفظه به جریان درآید و گرما به صورت یکنواخت در تمام قسمت‌ها توزیع شود.

۰۳ - سرخ کن چندکاره دلونگی مدل FH1363

در قسمت جلوی دستگاه، سه دکمه برای تنظیم دستگاه در نظر گرفته شده که اولی برای روشن و خاموش کردن دستگاه، بعدی برای تنظیم تایمر و در نهایت مورد آخر برای روشن کردن المنت پایینی است. المنت پایینی را می‌توانید در زمان دلخواه بدون اینکه در عملکرد اصلی اختلالی ایجاد شود، روشن و خاموش کنید. تایمری که روی دستگاه قرار گرفته به عملکرد دستگاه هیچ ارتباطی ندارد و مستقیما نمی‌تواند عملکرد المنت‌ها را قطع کند. این تایمر صرفا یک تایمر است که به عنوان یک آپشن اضافی روی دستگاه قرار داده شده تا حساب کار دستتان باشد.

۰۴ - سرخ کن چندکاره دلونگی مدل FH1363

دلونگی برای این سرخ‌کن بازویی شبیه به پارو طراحی کرده که با چرخش بسیار آرام غذا را در محفظه هم زده و مخلوط می‌کند. بنابرین دیگر نیازی نیست نگران یکنواخت پخته نشدن غذا یا ته گرفتن آن باشیم.

سوپ و خورشت یا یک سس که نیاز به حرارت ملایم و یکنواخت دارد. به راحتی می‌توانید غذای خود را به دلونگی بسپارید. اما سورپرایز دلونگی جدا شدن این بازو و اتفاقی به نام «منوی نامحدود» است. حالا این محصول دلونگی از مفهوم سرخ‌کن فراتر رفته و تبدیل به یک سرآشپز همه‌فن حریف می‌شود. با جدا کردن پاروی چرخشی دنیایی از انتخاب در پیش روی شماست.

۰۵ - سرخ کن چندکاره دلونگی مدل FH1363

از فیله ماهی گرفته تا پیتزا و کیک خوردنی‌هایی هستند که می‌توان با بالاترین کیفیت از این محصول دلونگی تحویل گرفت.

حتما در سوپرمارکت‌ها با غذاهای نیمه آماده برخورد کرده‌اید. این روزها به لطف تکنولوژی می‌توان غذاهای مختلفی را به صورت نیمه آماده در فروشگاه‌ها پیدا کرد. از سیب‌زمینی خلال شده تا فلافل و کتلت غذاهایی هستند که با مارک‌های معتبر و به صورت نیمه آماده در اختیار ما قرار گرفته‌اند. اینجا برگ برنده‌ی بعدی دلونگی رو می‌شود. سرخ کردن این غذاها در این محصول دلونگی احتیاج به روغن ندارد! بدون اضافه کردن حتی یک قطره روغن می‌توان غذاهای نیمه آماده را در این سرخ‌کن دلونگی با بالاترین کیفیت آماده‌ی سرو کرد.

اپلیکیشن پخت و پز

۰۶ - سرخ کن چندکاره دلونگی مدل FH1363

افراد زیادی را دیده‌ایم که یک وسیله‌ی جذاب را خریداری و بعد از مدتی آن دستگاه را یا به انباری منتقل کرده یا از آن صرفا به عنوان دکور استفاده کرده‌اند. شاید بتوان علت این اتفاق را اطلاع نداشتن از نحوه‌ی صحیح استفاده یا کارایی‌های متنوع دستگاه‌های مدرن دانست. دلونگی با درک این موضوع، ایده‌ای را برای همیشه در صحنه‌ بودن سرخ‌کن چندکاره‌ی خود عملی کرده است. این شرکت با تکیه بر تلفن‌های هوشمندی که این روزها در جیب اکثر افراد حضور دارند، یک اپلیکیش رایگان در اختیار کاربران این سرخ‌کن قرار داده که روی گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل iOS و Android قابل نصب است. درون این اپلیکیشن ۱۷۰ نوع غذای مختلف به همراه دستور پخت دقیق و کامل آن‌ها معرفی شده‌است که طیف گسترده‌ای از سلیقه‌ها را پوشش می‌دهند. اکثر این غذاها طوری طراحی شده‌اند که به راحتی با این دستگاه سرخ‌کن قابل پخت باشند. این دستور پخت‌ها منطبق بر ذائقه‌ی نقاط مختلف تهیه شده و البته در کنار آن، سالم بودن غذاها نیز در نظر گرفته شده است. مهم نیست شما گیاه‌خوار باشید یا یک عاشق استیک.  هرچقدر هم که مشکل پسند باشید، دلونگی برای شما چند سورپرایز جذاب در آستین دارد.

جمع‌بندی

۰۷ - سرخ کن چندکاره دلونگی مدل FH1363

مجهز شدن مولتی‌فرای به یک پاروی چرخشی خودکار شاید مهم‌ترین ویژگی این محصول دلونگی باشد. در زمان پخت غذا که با حرارت ملایم و در حالت هم زدن آن انجام می‌شود، شما با خیال راحت و بدون نگرانی از ته‌گرفتن یا عدم پخت یکنواخت، به دیگر کارهای آشپزخانه بپردازید. دو المنت حرارتی که با طراحی فوق‌العاده‌ی مهندسان دلونگی در این سرخ‌کن تعبیه شده‌اند مدت زمان پخت غذا را به طرز خیره‌کننده‌ای پایین می‌آورند. ترکیب حرارت و انرژی تابشی تجربه‌ی جذابی از پخت غذا را برای شما به ارمغان می‌آورد. با ترکیب گرمای تابشی و کانوکشن (Convection) بهترین نتیجه‌ی پخت ممکن حاصل می‌شود. یعنی سرخ‌کردن از بالا و پایین!

۰۸ - سرخ کن چندکاره دلونگی مدل FH1363

با توجه به ظرفیت بالای محفظه‌ی این سرخ‌کن دیگر هیچ نگرانی بابت کم آمدن غذا نخواهید داشت. ظرفیت بیش از ۱.۷ کیلوگرم سیب‌زمینی خلال شده‌ی تازه یا ۱.۵ کیلوگرم سیب‌زمینی خلال شده‌ی یخ‌زده، نزدیک به ۸ نفر را دور میز آشپزخانه‌ی شما خوشحال خواهد کرد. در شفاف این سرخ‌کن به شما اجازه می‌دهد در تمام مدت پخت یا سرخ شدن، وضعیت غذای خود را بررسی کنید. و البته خیال‌تان از بابت شستشوی قطعات این وسیله بعد از پخت و پز راحت باشد. تک‌تک قطعات به راحتی جدا شده و در ماشین ظرفشویی شسته می‌شوند. در حین کار کردن دستگاه کمی نویز خواهید شنید که به خاطر عملکرد فن است. این صدای نویز می‌تواند کمی اذیت‌کننده باشد. سینی پخت و پز دارای یک لایه تفلون نچسب است و غذا به هیچ عنوان به آن نخواهد چسبید.

۰۹ - سرخ کن چندکاره دلونگی مدل FH1363

می‌خواهید بدانید میانگین مصرف روغن در این دستگاه چقدر است؟ کافی است این را بدانید که برای سرخ‌کردن یک وعده سیب‌زمینی یک کلیویی، تنها به ۱۴ میلی‌لیتر روغن نیاز است. نتیجه اینکه غذای حاصله تنها ۲.۸ درصد چربی دارد و از لحاظ سلامتی بسیار مفید است. البته در شرایطی که سیب‌زمینی‌ها کاملا خشک شده‌باشند.

غذای سالم با بهترین طعم و کیفیت. دلونگی سعی کرده تمام این‌ها را در سرخ کن چندکاره مدل FH1363 جای دهد. تنوع غذای قابل پخت در کنار کاربری ساده جای این ماشین را در هر آشپزخانه‌ای باز می‌کند. البته نباید فراموش کرد که کیفیت فوق‌العاده‌ی ساخت و همچنین قیمت بسیار مناسب این محصول، ارزش خرید آن را تا حد زیادی بالا می‌برد.

Pros

  • توان بالا
  • پنجره‌ی دید بزرگ برای مشاهده‌ی غذا هنگام پخت
  • دارای تایمر
  • دیواره‌های خنک

Cons

  • ندارد

Digi_Buy_Label5

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar نوذری

    خدمات پس از فروش این محصول در کرمان کجاست؟

  2. Avatar سوگند

    من این محصول رو خریداری کردم متاسفانه سیب زمینی را که از سرخ کن خارج میکنم خیلی خشکه . ممکنه من عملکرد دستگاه رو بلد نباشم ؟ لطفا راهنمایی کنید . ممنونم

  3. Avatar كاظمي

    سلام.آیا با این سرخ کن می شه سمبوسه و دونات و این جور چیزها رو سرخ کرد با همون طعم و مزه و شمل و قیافه و با همون کیفیتی که در روغن غوطه ور پخت میشه؟

  4. Avatar فربد

    فربد . در رابطه با ایراد ذکر شده پاسخی از جانب شما دریافت نکرده ام. در صورت امکان آدرس یک تعمیرکار مورد تایید در تهران یا شهرستان بابل را بفرمایید . با سپاس

  5. Avatar فربد

    بنده یک سرخ کن چندکاره دلونگی خریده ام، هنگام ریختن سیب زمینی یا دیگر مواد درون ظرف یا هنگام خارج کردن آنها دچار شوک برق گرفتگی می شوم کالا برندنیو بوده و از اولین استفاده با این مشکل مواجه هستم. لطفا راهنمایی بفرمایید

  6. Avatar محیا

    سلام. من به تازگی سرخ کن دلونگی مدل FH1130روخریداری کردم، لطف میکنید بهم بگید آیامیتوانم باهاش انواع خورشت وپیتزاو….رودرست کنم باتوجه به اینکه پیچ تنظیم قدرت والمنت بالایی رونداره

  7. Avatar Aso

    تبلیغ خوبی بود ، الان دیگه تبلیغ ها حرفه ای تر و هدف دار تر ریپورتاژ میشن ولی در هر صورت من خیلی دوست دارم یه نمایی از کارخانه و محل ساخت محصولات دلونگی ببینم

  8. Avatar محمد

    نقطه ضعف نداره؟
    زمان زیاد پخت و صدای موتور و…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه