نگاهی به گوشی‌های اندرویدی که تا انتهای سال ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار می‌شوند

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
نگاهی به گوشی‌های اندرویدی که تا انتهای ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار می‌شوند

شرکت‌های سامسونگ، ال‌جی و HTC تا حالا سری اول گوشی‌های پرچم‌دارشان را معرفی کرده‌اند، اما هنوز گوشی‌های اندرویدی بسیاری در صف عرضه به بازار قرار دارند. هم‌اکنون در نیمه‌ی سال میلادی هستیم و با معرفی گوشی OnePlus 5، وارد فصل معرفی‌های گوشی‌های جدید در تابستان شده‌ایم.

با وجود این تعداد گوشی که معرفی شده‌اند، هنوز موبایل‌های زیادی در صف عرضه به بازار قرار گرفته‌اند. در ادامه‌ی مطلب، تعدادی از گوشی‌های اندرویدی که تا انتهای ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار می‌شوند را معرفی کرده‌ایم.

ایسوس زنفون AR

ASUS ZenFone AR

ASUS ZenFone AR

در اوایل سال ۲۰۱۷ شرکت ایسوس گوشی جدیدی به نام ZenFone AR را معرفی کرد. از زمانی که این گوشی در کنفرانس Google I/O 2017 با قابلیت‌های جذابش نمایش داده شد، بیش از ۶ ماه می‌گذرد. اما بالاخره بعد از ماه‌ها انتظار، گویا به‌زودی شاهد عرضه شدن این گوشی خواهیم بود.

بر اساس اخبار، در ماه مرداد (آگوست) این گوشی توسط شرکت مخابراتی «ورایزون» (Verizon) عرضه می‌شود. این اولین گوشی است که دوربین و پردازنده‌ای بهینه‌شده برای عملکرد مناسب درزمینه‌ی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را دارا است. ایسوس برای اطمینان از محصول جدیدش، این گوشی را تحت آزمایش‌های پیشرفته‌ی زیادی قرارداد. یکی از دلایل تاخیر زیاد معرفی این محصول، همین آزمایشات پرتعداد از طرف ایسوس است.

حالا باید کمی صبر کنیم که ببینیم این گوشی می‌تواند انتظارات را پاسخگو باشد یا نه.

موتورولا موتو ایکس ۲۰۱۷

Motorola Moto X 2017

Motorola Moto X 2017

آن‌طور که شایعات منتشرشده‌اند، گویا Moto X 2017 از سری گوشی‌های هوشمند موتورولا است که در این تابستان معرفی می‌شود. قرار است این محصول بعد از عرضه‌ی گوشی Moto Z2، رسما روانه‌ی بازار شود.

بر اساس اخبار غیررسمی، این Moto X 2017 از یک پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون ۶۲۵ و ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد. دوربین این گوشی احتمالا از نوع دوگانه است که این خبر چندان مورد اطمینان نیست.

اسنشال فون

Essential Phone

Essential Phone

اندی رابین، خالق سیستم‌عامل اندروید، با ساخت این گوشی توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. گوشی Essential Phone صفحه‌نمایشی ۵.۷ اینچ QHD با لبه‌های بسیار باریک دارد. همچنین این گوشی به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۳۵ مجهز شده و ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد.

از دیگر مشخصات تایید شده گوشی Essential Phone می‌توان به داشتن USB-C، بلوتوث ۵، فناوری NFC و پشتیبانی از LTE اشاره کرد. دوربین جلوی آن ۸ مگاپیکسل و باتری آن نیز ۳۰۴۰ میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع است.

هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه‌ی این گوشی مشخص نشده ولی از هم‌اکنون می‌توانید با قیمت ۶۹۹ دلار این گوشی را پیش‌خرید کنید.

سامسونگ گلکسی نوت ۸

Samsung Galaxy Note 8

Samsung Galaxy Note 8

معمولا موبایل‌های گلکسی نوت ازجمله محصولات پر سروصدایی هستند که نسخه‌ی جدید آن هرسال در تابستان معرفی می‌شوند. معمولا در هر نسخه‌ی جدیدی از این فبلت ویژگی‌های جدیدی قرار می‌گیرد که پیش از آن وجود خارجی نداشته است. ازجمله‌ی این نوآوری‌ها می‌توان به قرارگیری قلم S Pen درون این موبایل اشاره کرد و اسکنر عنبیه چشم که برای اولین بار در گلکسی نوت ۷ معرفی شد.

امسال بدون شک معرفی این گوشی با توجه به حوادث سال گذشته، متفاوت خواهد بود. به همین خاطر سامسونگ کار سختی در متقاعد کردن خریدارانش نسبت به خرید این گوشی خواهد داشت.

با توجه به اخبار غیررسمی، انتظار می‌رود گوشی گلکسی نوت ۸ به پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون ۸۳۵ و اکزینوس ۹ مجهز شده باشد. همچنین این گوشی احتمالا از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد. به‌ احتمال خیلی زیاد در این گوشی دوربین دوگانه موجود باشد.

ازلحاظ شکل ظاهری، هنوز منبع قابل ‌اطمینان عکسی از آن منتشر نکرده ولی به‌احتمال فراوان تا حد زیادی شبیه گلکسی اس ۸ خواهد بود. ازنظر ظاهر می‌توان انتظار بدنه‌ای از جنس شیشه و فلز، لبه‌های باریک، نبود دکمه، گوشه‌های گرد و صفحه‌نمایش بلندقدی را داشت. جدای از این موارد، سامسونگ بدون شک در معرفی محصول جدیدش، تاکید بسیار فراوانی بر باتری این گوشی خواهد داشت.

ال‌جی V30

LG V30

LG V30

هنوز نمی‌دانیم که V30 نام رسمی این گوشی است یا قرار است تغییر یابد، اما از این موضوع اطمینان داریم که با این گوشی جدید از ال‌جی می‌توانید با پلتفرم واقعیت مجازی Daydream کارکنید. این مطلب در کنفرانس Google I/O اعلام شد.

ازآنجاکه پشتیبانی از Daydream نیازمند صفحه‌نمایش AMOLED است، ال‌جی به‌جای انتخاب همیشگی‌اش یعنی IPS LCD، این بار از OLED برای صفحه‌نمایش گوشی‌اش استفاده کرده است. البته این کار با توجه به سرمایه‌گذاری میلیاردی ال‌جی بر OLED کاملا طبیعی به نظر می‌رسد.

به‌غیراز این موارد، مطلب بیشتری را نمی‌توان درباره‌ی ال‌جی V30 بیان کرد. فقط می‌توان حدس‌هایی زد مانند صفحه‌نمایش این گوشی که مانند G6 با نسبت ۱۸: ۹ باشد. همچنین با توجه به پشتیبانی این گوشی از پلتفرم واقعیت مجازی، پردازنده‌ی این گوشی احتمالا اسنپ‌دراگون ۸۳۵ است و حافظه‌ی رم هم خیلی بالا است.

با توجه به عملکرد ال‌جی در سال‌های گذشته، می‌توانیم منتظر رونمایی این گوشی در اواخر همین تابستان باشیم.

گوگل پیکسل ۲

Google Pixel 2

Google Pixel 2

اگر اهل خواندن خبرهای تکنولوژی باشید، پس احتمالا می‌دانید که چند ماه دیگر گوشی‌های جدید گوگل معرفی می‌شوند. انتظار داشتیم تا حالا شایعه‌ای موثق پیرامون این گوشی‌ها منتشر بشود ولی تا حالا که هیچ خبر قابل‌اطمینانی درباره‌ی این گوشی‌ها منتشر نشده است. تنها چیزی که شاید بتوان با اطمینان گفت این است که سیستم‌عامل این گوشی Android O خواهد بود. به‌غیراز این نمی‌دانیم ظاهر این گوشی چگونه است یا مثلا ضد آب خواهد بود یا نه. البته احتمالا پردازنده‌ی این گوشی مانند دیگر پرچم‌دارها، اسنپ‌دراگون ۸۳۵ است.

منتظریم که در اواخر تابستان یا اوایل پاییز، خبرهای بیشتری درباره‌ی این محصول از گوگل به دستمان برسد.

هوآوی میت ۱۰

Huawei Mate 10

Huawei Mate 10

با توجه به عرضه‌ی هوآوی Mate 9 در ۶ ماه پیش، خبری از محصول جدید این شرکت در دسترس نیست. البته با توجه به کیفیت بالایی که Mate 9 داشت و همچنین پشتیبانی این گوشی از دستیار صوتی الکسا، می‌شود انتظار داشت که Mate 10 یکی از بزرگ‌ترین حریفان در دنیای گوشی‌های اندروید خواهد بود.

منبع: Androidcentral

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar rr

    سلام چرا راجب سونی حرفی نمیزنید
    کلا مشخصه سایت شما با سونی میانه خوبی نداره اینو خیلی ها میگن
    متاسفم…

  2. Avatar علیرضا

    په نوکیا ۹ چی شد

  3. Avatar مرتضی افشاری

    سلام. چرا درباره Xperia XZ Premium هیچ مطلبی نمیگذارید؟

    دیجی کالا نمیخاد موجودش کنه؟

  4. Avatar امین

    پس نوکیا ۹ چی؟

  5. Avatar علی

    سلام دیجی کالایی ها عیدتون هم مبارک ????

    یک خواهش لطفاً قیمت کالا ها را ارزون کنید دیجی کالا کمکم داره خیلی گرون میده کالاهاش را نیست به بازار ????

  6. Avatar حمیدرضا

    پس سرفیس فون چی؟????

    1. Avatar امین

      این خبر مربوط به گوشی هایی هست که عرضه و فروششون رسماً تایید شده. سرفس فون فعلا در حد داستان های علمی تخیلیه

  7. Avatar افسانه

    پس نوکیا ۹ چی شد؟!!

    1. Avatar mohammad

      این که مطلب تخصصی کامل نیست اینو یکی که چیز زیادی بلد نیست نوشته گوشی هایی که خودش دوست داشته یا توی سایت قراره برای فروش بیارن نوشته در موردشون .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه