اولین قطعات مدل آزمایشی هایپرلوپ ساخته می‌شود

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هایپرلوپ وان

هایپرلوپ وان افتتاح باشکوه اولین کارخانه هایپرلوپ در جهان را جشن گرفت. این مراسم درست دو هفته پس از زمانی برگزار شد که یکی از بنیان‌گذاران این شرکت از شریک ایرانی‌اش، شروین پیشه‌ور، شکایت و ادعا کرده او یک طناب دار به نشان تهدید به مرگ روی میز کارش گذاشته شده بود. این شکواییه شامل چند اتهام علیه این شرکت و مدیرانش است. پس از آن، مدیر فعلی هایپرلوپ وان هم علیه شاکی شکایت کرد.

با تمام این اوصاف و این همه اختلافات، اکنون بهترین زمان برای خبر خوبی مثل افتتاح کارخانه جدید است. صرف‌نظر از اختلاف مدیریتی، به نظر می‌رسد که این شرکت بیشترین انگیزه و فعالیت را در میان دیگر شرکت‌های مرتبط با هایپرلوپ، دارد. هایپرلوپ وان اولین شرکتی است که نمونه‌ی اولیه‌ی پیشران این وسیله نقلیه فوق سریع را آزمایش کرد.

هایپرلوپ وان اخیرا گزارش منتشر کرد حاکی از اینکه تکنولوژی‌اش می‌تواند مردم را در کمتر از ۳۰ دقیقه از هلسینکی (Helsinki)، پایتخت فنلاند به استکهلم، پایتخت سوئد ببرد. هزینه زیرساخت لازم برای این تکنولوژی هم نصف هزینه راه‌آهن پر سرعت در همان منطقه است. اعلامیه هایپرلوپ وان دقیقا مصادف با زمانی است که تسلا می‌خواهد کارخانه‌ی باتری‌سازی‌اش به نام «گیگافکتوری» (Gigafactory) را رونمایی کند. این کارخانه هم در نوادا قرار دارد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه