[اینفوگرافیک] واقعیت‌هایی درباره‌ی زمین؛ جایی که زندگی می‌کنیم

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

زمینی که روی آن زندگی می‌کنید را چقدر می‌شناسید؟ اغلب شما می دنید زمین سال‌ها پیش از پیدایش انسان وجود داشته است و قدمت این سیاره ی آبی بیش از ۴.۵ میلیارد سال است. اما آیا می دانستید زمین اگر از یک طرف زمین یک تونل مستقیم به داخل آن بزنید؛ وقتی درون تونل بپرید، فقط ۴۲ دقیقه طول می‌کشد به‌طرف دیگر زمین برسید.

زمین تنها سیاره در منظومه‌ی شمسی است که نام خدایان اسطوره‌ای را نگرفته است. سایر سیاره‌های این منظومه همگی نام خدایان اسطوره‌ای را یدک می‌کشند. این اینفوگرافیک درمورد واقعیت‌هایی است که باید درباره‌ی زمین ، جایی که زندگی می‌کنیم بدانیم.

 

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar SigNore Ezio

    خیلی جالب بود
    تونلی که گفتید اگر فرض کنیم شدنی باشه وقتی واردش میشین اول با سرعت سرسام اوری به وسط کره ی زمین حرکت میکنید بعد وقتی نزدیک مرکز زمین میشید سرعت تون کم میشه و وقتی دور میشین بازم سرعتتون زیاد میشه به خاطر گرانش زمین… ولی کانلا معلومه که شدنی نیست .

    نکته جالب این است که هنگام سقوط در تمام راه شتاب کند شونده خواهید داشت زیرا هر چه به سوی مرکز زمین پیش می‌روید، جرم موجود بین شما و مرکز زمین کم می‌شود، بنابراین در نزدیکی مرکز، شتاب شما ازشتاب ناشی از گرانش هم کمتر می‌شود و شما با سرعتی معادل ۷.۷ کیلومتر بر ثانیه از کنار مرکز زمین عبور خواهید کرد.

  2. Avatar سجاد

    جالب بود ولی ممیز رو تو فارسی با این علامت ” /” نشون میدیم که شما هم مییز و هم ویرگول با نقطه نشون دادین که گیچ کننده است

  3. Avatar بهراد

    با سلام
    در نگارش فارسی از نقطه برای بیان اعداد اعشاری استفاده نمی‌شود. به‌علاوه، در این اینفوگرافیک از نقطه هم به عنوان ممیز و هم به عنوان جداکننده‌ی هزارگان استفاده شده که در هیچ مبنایی درست نیست! اگر هرکدام از استفاده‌ها را مبنا قرار دهیم نیمی‌ از اطلاعات داده‌شده غلط می‌شوند.

  4. Avatar سیدحسین هاشمی رهق

    اگر فردی در این تونل سقوط کند از طرف دیگر تونل شلیک خواهد شد یا به لبه آنسوی تونل خواهد رسید و دوباره به درون زمین سقوط خواهد کرد؟

    1. Avatar محمد امین

      نه عزیز، نه به اونور میرسه، نه هی میره برمیگرده و نه به وسط میرسه که ذوب بشه یا سرطان بگیر، همون کیلومتر های اول از کمبود اکسیژن و فشار منفی هوا میمیره و متلاشی میشه 😐

  5. Avatar مهرشاد فراج

    مورد پنجم تا حدودی غیر منطقی هست
    ۱-گرانش زمین در مرکز هست پس وقتی پایین بپره تا نصف میره ولی بعد اون گرانش مانع رسیدن به طرف دیگه میشه
    ۲-با توجه به گرما و مواد پرتوزا در مرکز زمین فرد اگر ذوب نشه سرطان میگیره

    1. Avatar erfan

      ینی اگه شما نمی‌گفتید اصلا نویسنده نمیدونست اینا رو 😐 خوب فرضه داره میگه که قطر دایره زمین طی چه زمانی از ابتدا تا انتها طی میشه!

    2. Avatar سجاد

      خوب وقتی به مرکز زمین برسی سرعتت میشه ۱۸۲۲۲ کیلومتر برساعت که از گرانش زمین با این سرعت میشه فرار کرد
      و هر کسی هم به فکر زدن چنین تونلی در آینده باشه صد درصد به فکر ذوب نشدن و سرطان نگرفته هم هست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه