پردازنده‌های Threadripper شرکت AMD قیمت‌گذاری شدند

۲۵ تیر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند ماه پیش بود که شرکت AMD از پردازنده‌های قوی خود به اسم Threadripper رونمایی کرد. این شرکت دیروز مشخصات بیشتری از این پردازنده‌های جدید که در سری «رایزن» این شرکت جای می‌گیرند منتشر کرد و از قیمت و زمان این عرضه‌ی این پردازنده‌ها گفت.

سری Threadripper دو مدل خواهد داشت:

  • مدل اول Ryzen Threadripper 1920X است که ۱۲ هسته و ۳۴ ترد دارد و فرکانس پایه‌ی آن ۳.۵ گیگاهرتز است که در حالت بوست، به ۴.۰ گیگاهرتز می‌رسد. این مدل ۷۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده است.
  • مدل دوم Ryzen Threadripper 1950X است. این پردازنده ۱۶ هسته و ۳۲ ترد دارد. فرکانس پایه‌ی این پردازنده ۳.۴ گیگاهرتز و فرکانس بوست آن ۴.۰ گیگاهرتز است. این مدل Threadripper قیمتی ۱۰۰۰ دلاری دارد.

هر دو مدل از پردازنده‌های Threadripper آنلاک هستند و کاربران می‌توانند آن‌ها را اورکلاک کنند.

قیمت این پردازنده‌های جدید AMD، در مقایسه با پردازنده‌های Core i9 اینتل که به تازگی معرفی شده‌اند، بسیار بهتر است. برای مقایسه، پردازنده‌ی ۱۲ هسته‌ای Threadripper با Core i9-7920X رقابت می‌کند، ولی ۴۰۰ دلار ارزان‌تر است.

سری پردازنده‌های Threadripper شرکت AMD قرار است با مجموعه‌ای از مادربردهای جدید که از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند، در اوایل ماه آگوست وارد بازار شوند.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar شایان

    به نظر من اگر قطعات کامپیوتر با توجه به جایگاهشون و فعالیتی که انجام میدن رو در کنار هم به عنوان یک سازمان یا شرکت در نظر بگیریم،
    این CPU ها هستن که سیبیل دارن 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه