کانسپت iOS 10 از وجود «Dark Mode» برای نمایشگر می‌گوید

۲۳ خرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کنفرانس WWDC نزدیک است و در کنار معرفی نرم‌افزارها و پروژه‌ها، همین روزها کم‌کم دست‌مان می‌آید که iOS 10 می‌خواهد چه چیزهایی را عرضه کند. همان‌طور که احتمالا می‌دانید تاریخ برگزاری کنفرانس ۲۴ خرداد است و به‌غیر از توسعه‌دهندگان، مثل هر سال طرفداران محصولات اپل هم منتظرند تا بدانند با به‌روزرسانی سیستم‌عامل دستگاه‌شان چه تغییرات و امکانات جدیدی را دریافت خواهند کرد.

در کمال تعجب و برخلاف اتفاقی که در مورد به‌روزرسانی سیستم‌عامل iOS به iOS 7 افتاد، شایعات این‌بار درمورد به‌روزرسانی بزرگ iOS 10 سکوت کرده‌اند.

به‌هرحال ما انتظار داریم اپل در به‌روز رسانی جدید سیستم‌عاملش علاوه بر قابلیت‌های جدید، پیشر‌فت‌هایی در استفاده‌ی بهتر و راحتی کاربران و همچنین کارایی باتری لحاظ کند.

حالت Dark Mode کمک می‌کند چشم‌ها در هنگام کار با دستگاه در شب یا موقعیت‌های کم‌نور راحت‌تر باشند.

به‌جز این‌ها، در تصویر کانسپتی که به‌خاطر به‌روزرسانی آینده از سایت MacRumers منتشر شده، به نظر می‌رسد نمایشگر گوشی در iOS 10 دارای حالت تاریکی (dark mode) باشد.

برای کاربرانی که چندان از روشنایی و سفیدی نمایشگرها در سیستم‌عامل iOS لذت نمی‌برند، داشتن حالت dark mode می‌تواند یک تغییر خوب باشد. این امکان همچنین باعث می‌شود چشم‌ها در هنگام کار با دستگاه در شب یا موقعیت‌های کم‌نور راحت‌تر باشند. این امکان در کل سیستم‌عامل پیاده می‌شود و بنابراین همه‌ی دستگاه‌هایی که با iOS کار می‌کنند، امکان فعال‌سازی حالت تاریکی را خواهند داشت.

با این وجود در حال حاضر فقط داریم درمورد یک کانسپت صحبت می‌کنیم که این یعنی اجرایی بودن آن قطعی نیست. همه‌چیز در زمان معرفی iOS 10 مشخص خواهد شد.

منبع: Ubergizmo

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar اشکان

    یعنی مثل ویندوز موبایل ۱۰ که هم تاریک هست هم روشن؟

  2. Avatar مرتضی

    این حالت اگه پیاده سازی بشه می تونه باعث استفاده کمتر از باتری و در نتیجه افزایش مدت زمان استفاده از باتری هم بشه.

  3. Avatar المیرا

    سلام ممنون از شما بابت سایت بسیار عالیتون استفاده کردیم بازم تشکر

  4. Avatar chia

    میشه گفت که اجتناب ناپذیره که اپل این تصمیم رو بگیره چون در صورت استفاده از OLED در نسل بعدی تم سفید میتونه تاثیر منفی زیادی روی مصرف باتری گوشی بزاره. با این کار بیشتر پیکسلها خاموش و در حالت حداقل مصرف توانشون خواهند بود.

    این موضوع میتونه تاییدی بر استفاده از OLED در نسل بعدی آیفون باشه.

    جالبه که LCD ها برعکس OLED با تم سفید مصرف باتری کمتری دارند چون پیکسلها در حالت سفید خاموش هستن و بک لایت باقی کار رو انجام میده.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه