۱۰ پیشنهاد شگفت‌انگیز برای تجربه‌ی یک نوروز به یادماندنی

۶ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

از کودکی تعطیلات دو هفته‌ای نوروز بیش‌تر از سه ماه تابستان خاطره انگیز بوده؛ خاطره‌ی عید با بوی گل و شیرینی و هیجان تحویل سال، وقتی همه دور هفت سین نشسته‌ایم و منتظریم ببینیم امسال چقدر عیدی جمع می‌کنیم. بزرگ‌تر که می‌شویم داستان کمی عوض می‌شود. نگرانی کارها و پروژه‌های درسی عقب مانده و تکالیف، حتی اگر کاری برایشان انجام ندهیم، ما را قلقلک می‌دهند. گاهی مجبوریم تعطیلات عید را تنهایی سر کنیم و گاهی اینقدر درگیر عید دیدنی و میهمانی‌های خانوادگی می‌شویم که نه خستگی شش ماه کار از تنمان در می‌آید و نه به هیچ‌کدام از برنامه‌هایی که در سر داشتیم می‌رسیم.

بیایید فکر کنیم قرار است بعد از عید انشایی بنویسیم با عنوان: «تعطیلات عید خود را چگونه گذراندید» پس باید برای نقشه‌هایی که سال‌ها برای تعطیلات عید به سرمان می‌زد، برنامه‌ریزی کنیم. اول از همه انتظارتان از یک تعطیلات عالی را بنویسید. سفر، دیدن دوستان، ورزش و هرچه فکر می‌کنید خنده به لبتان می‌آورد. کارهایتان را یادداشت کنید. از تکالیف عقب مانده گرفته تا تعمیرات خانگی. برای هرروز از تعطیلات، برنامه‌های متفاوتی مشخص کنید. یادتان باشد برنامه‌ی شما باید تعادل و انعطاف داشته باشد و آن‌قدر فشرده نباشد که یک میهمان ناخوانده کل برنامه را به هم بریزد. برنامه‌ها را در یک جدول کوچک یادداشت کنید و روی آینه یا در کمد بچسبانید. برنامه داشتن تعطیلاتتان را زیر و رو می‌کند و هرروز که از خواب بلند می‌شوید برای ساختن خاطرات خوش آماده‌اید. برنامه‌های متنوع و جدید راه خوبی برای بالا بردن نشاط و فرار از یک تعطیلات کسل کننده است.

ورزش کنید

Jogging

با دوستانتان قرار پیاده‌روی بگذارید. فوتبال، والیبال یا تنیس بازی کنید، شنا کنید، کوه بروید. عید دیدنی لازم نیست حتما به شیرینی خوردن در خانه ختم شود.

خرید محصول از دیجی‌کالا

کار جدیدی تجربه کنید

planting

غذای جدیدی بپزید. نقاشی کردن یا مجسمه سازی را تجربه کنید. چیزی بسازید و لذت ساختن را تجربه کنید. می توانید آن‌ها را هدیه بدهید. گل بکارید، عروسک یا کارت تبریک درست کنید. داستان بنویسید. بافتنی ببافید، چراغ قوه یا اوریگامی بسازید. نتیجه آن‌قدر مهم نیست، تجربه و هیجان خارج شدن از روتین‌های هرروز لذت بخش خواهد بود.

خرید محصول از دیجی‌کالا

جایی بروید که قبلا نرفته اید

ski

تا به‌حال به خانه‌ی سالمندان سرزده‌اید؟ چقدر به غار نوردی، رفتن به کویر، پیست اسکی، یا قبرستان ماشین‌ها فکر کرده‌اید؟ اگر به حیوانات علاقه دارید پناهگاه سگ‌ها هم جای جالبی خواهد بود. کافه یا رستوران متفاوتی بیابید. مطمئن باشید خاطره‌اش را فراموش نخواهید کرد. در دیجی‌کالا مگ اپلیکیشن‌هایی معرفی کرده‌ایم که می‌توانند به شما در مسیریابی کمک کنند.

خرید محصول از دیجی‌کالا

چیز جدیدی یاد بگیرید

Music

از بین همه‌ی چیزهایی که درموردشان کنجکاو بوده‌اید یا مدت‌ها به یادگرفتنشان فکر کرده‌اید، یکی را انتخاب کنید. شاید وقتش رسیده باشد که آن‌ها را امتحان کنید. کارهایی مثل یاد گرفتن زبان فرانسه یا ترکی از روی کتاب‌های سفری، ساز و موسیقی، ستاره‌شناسی ابتدایی، برنامه‌نویسی، تاریخ یا داستان نویسی. دیجی‌کالا ‌مگ مقاله، اینفوگرافیک و ویدیوهای آموزشی متنوعی برای سلایق مختلف دارد.

خرید محصول از دیجی‌کالا

میهمانی بگیرید

picnic

دوستانتان را دعوت کنید؛ به دیدن یک فیلم یا نوشیدن چای، کتاب‌خوانی یا حتی پیک نیک.

خرید محصول از دیجی‌کالا

کتاب بخوانید

books

کیف و کوله‌ی سفر را که می‌بندید، یک کتاب هم بین وسایلتان بگذارید. هر شب نیم ساعت را به کتاب خواندن اختصاص بدهید. پیشنهاد می‌کنم اپلیکیشن فیدیبو را دانلود کنید. این یعنی همیشه تعداد زیادی کتاب در جیبتان دارید و در راه، وقتی منتظر دوستانتان هستید یا حتی در میهمانی‌های تشریفاتی کسل کننده هم می‌توانید از وقتتان استفاده کنید. (کتاب خواندن در تعطیلات واقعا حس مفید بودن به آدم می‌دهد.)

خرید محصول از دیجی‌کالا

بازی‌ کنید

Playing

فارغ از سن، بازی برای همه‌ جذاب است. از بازی‌های قدیمی مثل اسم و فامیل یا هفت سنگ گرفته تا جدیدترها مثل مافیا و پانتومیم یا بازی‌های کامپیوتری خاطره‌انگیزترین لحظات زندگی هستند. دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه را با بازی کردن جذاب کنید. بازی با بچه‌ها و مسن‌ترها هم تجربه‌ی جالبی خواهد بود و حتما چیزهای جدیدی یاد می‌گیرید.

خرید محصول از دیجی‌کالا

طبیعت گردی کنید

Naturwe

هوای بهار را از دست ندهید. یک کوله، فلاسک چای، پتوی مسافرتی یا یک کیسه‌ خواب بردارید و از خانه بزنید بیرون. لازم نیست سیزده به در باشد. بوی سبزه و برگ‌های جوان و نم خاک می‌تواند هرکسی را شارژ کند.

خرید محصول از دیجی‌کالا

عکس بگیرید ولی نه زیاد

photography

عکس‌ها، خاطره‌های ثبت شده از لحظه‌های شیرین ما هستند. با این حال اگر دوربین از دستتان نیفتد ممکن است از این لحظه‌ها غافل شوید. بگذارید از با هم بودن یا نفس کشیدن در طبیعت لذت ببریم. آدم‌ها و مناسباتشان را تماشا کنیم. به حرف‌هایشان گوش دهیم و عکس گرفتن بخشی از این داستان باشد. پیشنهاد می‌کنم مدرسه‌ی عکاسی موبایل دیجیکالا‌ ‌مگ را دنبال کنید. مطالب خوبی از آموزش عکاسی با موبایل تا معرفی اپلیکیشن‌های خوب عکاسی دارد. در آخر اینکه عکس‌هایتان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و نظرات دیگران را بگیرید.

خرید محصول از دیجی‌کالا

برای کارهای عقب‌مانده وقت مشخصی بگذارید

Studying

اکثر ما خاطره‌ی روزهای پراسترس بعد از عید را تجربه کرده‌ایم. از همین اول عید زمان مشخصی برای انجام تکالیف نوروزی بگذارید. اگر کار عقب‌مانده‌ای دارید؛ مثل تعمیرات خانگی یا آماده کردن پروژه‌ی درسی، آن را در برنامه‌تان بگنجانید. این باعث می‌شود با خیال راحت از تعطیلاتتان لذت ببرید و بعد از عید هم استرس کمتری داشته باشید.

خرید محصول از دیجی‌کالا

وقتی هم بگذارید برای این‌که توی بهارخواب یا کنار پنجره دراز بکشید، به سقف آسمان نگاه کنید و به خودتان فکر کنید. به هدف‌هایتان. به یک سال آینده…

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar صادق

    بسیار مفید و جالب

  2. Avatar میثم

    باشه ^_^

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه