مجوز تردد اتومبیل‌های خودران در جاده‌های آلمان صادر شد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دولت آلمان به تازگی قانونی را وضع کرده که بر اساس شرایطی، خودروسازها می‌توانند اتومبیل‌های خودران را در جاده‌های این کشور آزمایش کنند. پیش از این، بسیاری از خودروسازهای آلمانی مجبور به آزمایش محصولات خود در کشورهایی نظیر آمریکا بودند.

با وجود وضع این قانون، شرکت‌ خودروساز موظف است که شخصی را مسئول راننده اتومبیل در حال تست کند. این شخص در شرایط خطرناک، هدایت اتومبیل را در دست می‌گیرد. هم‌چنین خودروساز باید جعبه‌سیاهی را در اتومبیل تعبیه کند تا عملکرد اتومبیل و وضعیت کنترل راننده را زیر نظر داشته باشد؛ در صورتی که بروز مشکلی که باعث تصاد شود، شرکت خودروساز مسئول این حادثه است.

اگر یادتان باشد، همین چند وقت پیش بود که کره جنوبی اعلام کرده بود که شهری ویژه برای شرکت‌هایی که در حال تست اتومبیل‌های خودران هستند، اختصاص خواهد داد. خودروسازهای آلمانی سهم قابل توجهی از فروش خودروهای دنیا را در دست دارند و حالا با صدور این مجوز، فضا را برای رشد اتومبیل‌های خودران بیشتر می‌کند. دولت آلمان قصد دارد پس از حاصل شدن اطمینان از وضعیت اتومبیل‌های خودران در حال تست، این قانون را تا دو سال دیگر گسترش دهد.

بیشتر شرکت‌های خودروساز دنیا برای تست اتومبیل‌های خودران، راننده‌ای را درنظر می‌گیرند تا از بروز حادثه احتمالی پیشگیری کند. این اقدام می‌تواند به معنای عدم اعتماد کامل به سیستم خودران اتومبیل‌های حال حاضر باشد. این در حالی است که آئودی اعلام کرده نسل بعدی A8 بدون نیاز به کوچک‌ترین کنترل و حتی نگاه کردن، اتومبیل قادر است به خوبی هدایت شود.

منبع: MotorAuthority
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه