آیا آیفون تاشو در راه است؟

۱۶ آبان ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

وبسایت Patently Apple اخیرا سند ثبت اختراعی مربوط به آیفونی با نمایشگر تاشو که از نانوتیوب‌های کربنی هم ساخته شده است منتشر کرده. زمان ثبت این سند به سال ۲۰۱۴ باز می‌گردد و یک دستگاه انعطاف‌پذیر با طراحی تاشو را نشان می‌دهد. یک سند دیگر هم که مربوط به یک آیفون تاشو است در سال ۲۰۱۳ ثبت شده و در مجموع این اسناد نشان‌دهنده توجه اپل به چنین کانسپتی است.

در این سند مسائلی هم درباره موادی که احتمالا در این آیفون به کار خواهد رفت ذکر شده است. سرامیک، شیشه، فیبر، آلومینیوم و پلاستیک احتمالا برخی از موادی هستند که در این گوشی به کار خواهند رفت و نانوتیوب‌های کربنی هم انعطاف و قابلیت تا شدن این گوشی را فراهم خواهد کرد.

پ

نتیجه‌ای که با بررسی این سند‌ها به دست آمده نشان دهنده علاقه اپل برای ساخت چنین گوشی‌ای است اما نمی‌توان آن را به عنوان یک شاخص در نظر گرفت که حتما این ایده‌ها در مدل‌های یکی دو سال آینده به کار روند.

تعداد دیگری از تولیدکننده‌های بزرگ گوشی‌های هوشمند مثل ‌ال‌جی و سامسونگ هم علاقه خود را به ساخت گوشی‌های منعطف و دارای صفحه‌نمایش تاشو نشان داده‌اند و شایعاتی درباره بکارگیری این تکنولوژی در گوشی‌های سال‌های آینده این شرکت‌ها شنیده‌ایم.

منبع: PhoneArena

‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar Next is Now

    پرچمدار صفحه نمایش های تاشو و خمیده سامسونگه اپل هنوز خیلی مونده تا برسه

  2. Avatar امیر اسدی

    راهنمای پیش بینی قابلیت های آیفون مدل جدید:

    -آیا قابلیتی که در نظر دارید کاربردی است؟
    بله : به هیچ عنوان در هیچ محصول شرکت اپل وجود نخواهد داشت… شاید حذف صفحه نمایش مهمترین قابلیت آیفون ۸ باشد.
    خیر : قابلیت هر چیزی که هست با نام i(قابلیت) ثبت شده و جدا از نمونه های مشابه موجود ادعا میشود که اپل آنرا اختراع کرده.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه