ادعای ZTE: هوآوی گوشی ۶P را از روی محصولات ما کپی کرده

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در هفته گذشته شرکت هوآوی گوشی نکسوس ۶P را به‌نمایش درآورد. یک تلفن‌همراه بسیار زیبا و فلزی که دوربین آن با طراحی جالبی در پشت قرار گرفته است. دوربین روی یک قسمت مشکی قرار گفته و این موضوع باعث شده که نکسوس ۶P ظاهری زیبا داشته باشد. البته به‌نظر می‌رسد که شرکت ZTE از این طراحی شاکی است.

شرکت ZTE گفت که هوآوی طراحی گوشی نکسوس ۶P را از روی گوشی Grand S کپی برداری کرده است.

لو چیان هاو (Lu Qian Hao)‌ مدیر بخش بازاریابی شرکت ZTE گفت که شرکت هوآوی از طراحی محصولات آن‌ها برای ساخت نکسوس جدید استفاده کرده و طراحی آن‌ها را کپی کرده است. این شرکت به شکل خاص گفت که نکسوس ۶P از روی گوشی Athena شرکت ZTE که در سال ۲۰۱۳ راهی بازار شده بود، ساخته شده است. این گوشی در کشورهای مختلف با نام Grand S هم شناخته می‌شود.

ZTEvsHuawei-1

در تصویر بالا، گوشی‌های نکسوس ۶P و Grand S را مشاهده می‌کنید. با یک نگاه می‌توان به شباهت این دو محصول پی‌برد. شرکت ZTE گفته که هوآوی باید از آن‌ها اجازه می‌گرفت. به‌نظر نمی‌رسد که ZTE قصد داشته باشد از هوآوی برای این تقلید و کپی برداری به این زودی‌ها شکایت کند. باید ببینیم در آینده چه اتفاقات دیگری میان این دو شرکت می‌افتد. آیا ZTE سعی می‌کند از مراجع قانونی این موضوع را پی‌گیری کند؟ آیا هوآوی واکنشی به اعدای این شرکت نشان می‌دهد؟ همه چیز در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

منبع: Uber Gizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. فرزاد شریف زاده

    این شرکت های گوشی سازی دیگه یه جورایی شورش رو با این داستان کپی برداری در آوردن. امروز تو خیابونا بیشتر ماشین ها با اینکه یک فضای ۲ متر در ۱.۵ متری برای انواع طراحی و دکوراسیون دارن شبیه هم شدن و هی همدیگه رو مورد شکایت قرار نمی دن. اونوقت این شرکت ها برای یه وسیله در این ابعاد هی شاخ و شونه می کشن. آخه دیگه یه چیزایی خنده داره، بالاخره دوربین یه چیزیه که یه جوری پشت قاب چند سانت مربعی گوشی باید بزارن، حالا چون یه شرکتی دورش یه نوار سیاه کشیده، دیگه بقیه بزارن یعنی کپی؟ یا مثلا تو این گوشی نیم وجبی باید جای اسپیکر و میکروفن رو یه جایی بزارن. حالا هر کی گذاشت پایین یعنی کپی از اپل یا هر کی قاب دورش رو فلزی کرد یعنی کپی از فلان مدل یا هر کی بدنه رو از فلان جنس ساخت یعنی کپی از اون یکی !!! بیشتر شبیه جوک میمونه و صد البته بازارگرمی.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه