از این پس سگ‌ها نامیرا می‌شوند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت پزشکی Sooam Biotech در سال ۲۰۰۶ آزمایشگاه شبیه‌سازی‌اش را راه انداخت و یک سال پس از آن هم با ساخت اولین سگ شبیه‌سازی شده، حسابی سر و صدا به پا کرد. این شرکت کره‌ای اخیرا برنامه‌ای را به راه انداخته است که توسط آن، دیگر لازم نیست برای مرگ سگ‌تان ناراحت شوید، چون برنامه‌ی این شرکت اصولا سگ‌تان را نامیرا می‌کند.

موسسه‌ای پزشکی در کره‌ی جنوبی با دریافت صد هزار دلار، می‌تواند سگ‌ها را شبیه‌سازی کند.

شرکت Sooam می‌تواند با در اختیار داشتن سلول‌های یک سگ (مثلا سلول پوست‌اش)، همان سگ را کاملا بازسازی کند. تنها موضوع هم در این میان، هزینه‌ی صد هزار دلاری این کار است.

تکنیکی که برای شبیه‌سازی سگ استفاده می‌شود، از دیدگاه نظری بسیار ساده است. در ابتدا لازم است DNA سگ را از پوست یا هر سلول زنده‌ی دیگری جمع آوری کرد. سپس این DNA به تخمک سگی که نوکلئوس آن تخلیه شده است تزریق می شود. این رویان سپس در بدن یک سگ ماده قرار می‌گیرد که موجودی شبیه‌سازی شده به دنیا می‌آورد.

شرکت کره‌ای Sooam این چند سال اخیرا را مشغول بهبود تکنیک‌های شبیه‌سازی‌اش بوده است؛ طوری که در یکی از جدیدترین شبیه‌سازی‌های‌شان، توانسته است سه سگ شبیه‌سازی شده بسازد. یکی از سگ‌ها پس از به دنیا آمدن مرد، اما دو سگ دیگر زنده ماندند و در حال حاضر صاحبان آن‌ها، دو سگ کاملا یکسان مثل سگ مرده‌شان دارند.

شبیه‌سازی حیوانات شاید دارندگان آن‌ها را خوشحال کند، اما از پزشکان گرفته تا مدافعان حقوق حیوانات با این موضوع مشکل دارند. حامیان حیوانات می‌گویند بهتر است به جای اینکه هزینه‌ی زیادی را برای شبیه‌سازی خرج کرد، این هزینه را برای سامان دادن به سگ‌های بی‌خانمان استفاده کرد.

پزشکان متعددی هم اعمالی که باید روی حیوانات و در جراحی‌ها انجام شود را مورد سوال قرار می‌دهند.

با این حال، هیچ‌کدام از این دو گروه این موضوع که سگ مرده‌ی فردی دوباره زنده شده و او را خوشحال کرده است را در نظر نمی‌گیرند.

منبع: Digital Trends

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه