از بهترین گوشی سال تا تصمیم عجیب سونی؛ مروری بر مهم‌ترین خبرهای دنیای دیجیتال

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
مهم ترین خبرهای دیجیتال

امروز می‌خواهیم مهم‌ترین خبرهای چند روز اخیر در دنیای دیجیتال را با هم مرور کنیم. اگر طی هفت روز گذشته سرتان شلوغ بود و خبرهای ما را دنبال نکردید، این مطلب را حتما بخوانید. ما مهم‌ترین خبرها را برای‌تان یک جا آورده‌ایم. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

‌‌‌‌‌    ‌‌‌

کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۶

روز پنجشنبه، کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۶ به‌طور رسمی کار خود را در بارسلون اسپانیا به پایان رساند. هفته‌‌ی گذشته با محصولات جدیدی در حوزه‌ی دیجیتال ملاقات کردیم. سامسونگ گلکسی S7 و S7 Edge‌ و همچنین ال‌جی G5 از داغ‌ترین آن‌ها بودند. اما علاوه بر سامسونگ و ال‌جی، شرکت‌های دیگری هم در این گردهمایی شرکت داشتند و محصولات زیادی را معرفی کردند.

MWC

اگر به هر دلیلی در چند روز گذشته فرصت کافی برای دنبال کردن اخبار و مقالات پیرامون کنگره جهانی موبایل را نداشته‌اید، برای مروری بر عنوان‌های MWC 2016 مطلب زیر را مطالعه کنید.

همه‌ی آن‌چه در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۶ گذشت

‌‌‌‌‌    ‌

گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge‌ در ایران

یکشنبه‌ی هفته‌ی پیش شرکت سامسونگ در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۶ در بارسلون اسپانیا از دو تلفن هوشمند گلکسی S7‌ و گلکسی S7 Edge رونمایی کرد. اما روز چهارشنبه، یعنی تنها پس از گذشت سه روز از معرفی رسمی این دو دستگاه در اسپانیا، ما این فرصت را داشتیم تا در تهران با آن‌ها ملاقات کنیم. بیشتر بخوانید…

‌‌‌‌ ‌‌    ‌

جوایز کنگره‌ی جهانی موبایل

انجمن GSM، مجموعه‌ای از اپراتورهای موبایل و شرکت‌های مرتبط است که برای پشتیبانی و استانداردسازی شبکه‌ی GSM از سال ۱۹۹۵ گرد هم آمده‌اند. این سازمان، هر سال بهترین محصولات و شرکت‌های صنعت موبایل را انتخاب و جوایزی را پس از کنفرانس جهانی موبایل به آن‌ها اهدا می‌کند. بیشتر بخوانید…

‌‌‌‌    ‌‌

htc one m10

همه‌ی آن‌چه تا این لحظه از HTC One M10 می‌دانیم

شایعات درست از آب درآمدند و HTC آخرش هم از گوشی پرچم‌دار خود، یعنی One M10 در همایش MWC 2016 (کنگره جهانی موبایل) رونمایی نکرد. گفته می‌شد HTC قصد دارد در یک زمان مناسب این گوشی را معرفی کند؛ زمانی‌که بتوان به‌عنوان یک رویداد بزرگ روی آن مانور داد. با دو خبر زیر، بهتر در جریان معرفی M10 قرار خواهید گرفت.

اولین پوستر رسمی HTC One M10 منتشر شد؛ یک گوشی با لبه‌های تخت

بخشی از اطلاعات HTC One M10 لو رفت

      ‌‌‌  ‌‌‌

سونی و پایان سری اکسپریا Z

اگر پیگیر اخبار موبایلی باشید، احتمالا شنیده‌اید که سونی نمی‌خواهد سری گوشی‌های اکسپریا Z را ادامه دهد. طبق خبرهای منتشر شده، سری گوشی‌های جدید Xperia X جایگزین سری Z خواهند شد. سونی با انتشار بیانیه‌ای، ضمن تایید این خبر، از سیاست‌های جدیدش برای ساخت گوشی گفته است. به دو خبر زیر نگاهی بیندازید.

Xperia Z6 هیچ‌وقت به بازار نمی‌آید؛ سری Xperia X جایگزین سری Z خواهد شد

سونی رسما با سری Xperia Z خداحافظی کرد

‌‌‌   ‌‌

‌‌‌اپل fbi

ماجرای اپل و FBI

در یکی‌دو هفته‌ی گذشته خبرهای زیادی پیرامون شرکت اپل و رابطه‌اش با سازمان FBI آمریکا منتشر شد. تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل، از تحت فشار بودن شرکت‌اش از طرف سازمان FBI گفته است. بر اساس گفته‌‌های کوک، سازمان FBI می‌خواهد اپل را مجبور کند تا سیستم عامل‌اش را برای دسترسی مقامات این سازمان، باز کند. در این میان، اظهار نظر بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت هم جالب است. دو مطلب زیر را بخوانید.

واکنش تاریخی اپل به درخواست Backdoor سازمان FBI

بیل گیتس: اپل باید قفل آیفون را برای FBI باز کند

‌‌‌‌   ‌‌

این چند خبر مهم را هم از دست ندهید

هر ماه ۱۰۰ میلیون کاربر با تلگرام پیام می‌فرستند

نیکون از سری کامپکت‌های پیشرفته‌ی خود رونمایی کرد

هواوی می‌خواهد با همکاری لایکا دوربین‌های موبایل را متحول کند

سامسونگ تولید حافظه‌های ۲۵۶ گیگابایتی موبایل را شروع کرد

فاکس‌کان به قیمت ۶٫۲ میلیارد دلار شارپ را خرید

‌‌‌   ‌‌‌‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar ح

    به نظر تصمیم سونی زیاد هم عجیب نیست؛ سونی اریکسون اولین عضو خانواده xperia رو با نام xperia x1 و با سیستم عامل سیمبین و دوربین ٨ مگاپیکسل روانه بازار کرد . X2 هم همین مشخصات رو داشت . X8 به عنوان عضو سوم ، یک گوشی میان رده بود و بعد از اون به طور جدی اولین پرچمدار سونی در گوشی های اندرویدی از این سری معرفی شد یعنی Xperia X10 که یک مدل mini هم داشت. پرچمدارهای بعد Arc و Arc S بودن که به ترتیب کد X11 و X12 داشتن. در واقع مربوط میشه به زمانی که سونی اریکسون در اوج خودش قرار داشت.

    1. Avatar ali.sh

      سیستم عامل X1 سیمبین نبود ، ویندوز موبایل بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه