نتایج احتمالی بنچمارک آیفون X پلاس منتشر شد

۱۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
آیفون X پلاس

حدود دو ماه تا معرفی آیفون‌های ۲۰۱۸ فاصله داریم و حالا انتشار این اطلاعات جدید می‌تواند مهر تاییدی بر شایعات مربوط به عملکرد این گوشی‌ها باشد. طبق این نتایج احتمالی، می‌توانیم انتظار آیفون X پلاس و دیگر آیفون‌های بسیار قدرتمندی را داشته باشیم.

در شرایط آزمایشگاهی، قدرت آیفون X هم بی‌رقیب بود و هیچکدام از تراشه‌های کوالکام و سامسونگ به گرد پای تراشه‌ی این گوشی نمی‌رسیدند. اما وقتی آیفون X مجهز به iOS 11 در شرایط واقعی مورد آزمایش قرار گرفت، در رده‌های پایین‌تر از پرچم‌داران مبتنی بر تراشه‌های اسنپ‌دراگون و اگزینوس جای گرفت.

اپل این‌بار وقت زیادی را برای ثبات این سیستم‌عامل و بهبود عملکرد آن صرف کرده است.

اما حالا به نظر می‌رسد جانشین‌های آیفون X که قرار است در شهریور ماه معرفی شوند، چنین مشکلاتی نخواهند داشت. دلیل آن هم تا حدی به تمرکز اپل بر عملکرد iOS 12 برمی‌گردد. اپل این‌بار وقت زیادی را برای ثبات این سیستم‌عامل و بهبود عملکرد آن صرف کرده است. نه‌تنها نسخه‌های بتای این سیستم‌عامل باثبات‌تر از انتظارات ما بوده، بلکه حتی توانسته عملکرد آیفون‌های فعلی را بهبود ببخشد. به‌عنوان مثال، در ادامه می‌توانید به نتایج بنچمارک به دست آمده از آیفون X مبتنی بر بتای نخست iOS 12 نگاهی بیندازید.

بنچمارک آیفون X

چند روز پیش تست بنچمارکی در سایت Geekbench رویت شد که در آن نام گوشی به‌عنوان آیفون ۱۱.۲ مجهز به پردازنده ۶ هسته‌ای و ۴ گیگابایت حافظه رم ذکر شده است. به نظر می‌رسد این بنچ‌مارک متعلق به آیفون X پلاس یا آیفون X ۲۰۱۸ باشد زیرا طبق شایعات نسبتا موثق، این دو گوشی از ۴ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برند.با نگاه به این نتایج، می‌توانیم افزایش امتیازات بنچمارک در مقایسه با پردازنده A11 موجود در آیفون‌های ۲۰۱۷ را ببینیم. در آزمایش تک‌هسته‌ای عدد ۴۶۷۳ و در آزمایش تک‌هسته‌ای عدد ۱۰۹۱۲ به دست آمده است. در مقایسه با بنچمارک آیفون X در تصویر بالا، به ترتیب شاهد افزایش ۱۰ درصدی و ۷ درصدی در اعداد به دست‌آمده هستیم.

بنچمارک آیفون X پلاس

تراشه A12 اولین تراشه ۷ نانومتری اپل و کل صنعت موبایل خواهد بود.

تراشه A12 اولین تراشه ۷ نانومتری اپل و کل صنعت موبایل خواهد بود. این یعنی فارغ از صحت داشتن یا نداشتن این بنچمارک، مطمئنا چنین تراشه‌ای می‌تواند عملکرد بسیار بهتری را برای این گوشی‌ها به ارمغان بیاورد. به‌عنوان مقایسه، باید بگوییم تراشه‌های اسنپ‌دراگون و اگزینوس فعلی مبتنی بر معماری ۱۰ نانومتری هستند و این یعنی گوشی‌هایی مانند گلکسی نوت ۹ و پیکسل ۳ در مقابل سرعت آیفون‌های ۲۰۱۸ حرف چندانی برای گفتن نخواهند داشت.

منبع: BGR

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه