انویدیا از کارت‌های Quadro سری پاسکال رونمایی کرد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر تصور می‌کردید که کارت گرافیک Titan X جدید انویدیا که بر پایه‌ی کارت‌های جدید پاسکال این شرکت ساخته شده، قرار است قوی‌ترین کارت گرافیک دنیا باشد، بگذارید خبر جدیدی به شما بدهیم. شرکت انویدیا از کارت‌های جدید سری Quadro که بر پایه‌ی پاسکال ساخته شده‌اند رونمایی کرده است.

انویدیا هنوز حرفی از قیمت کارت‌های Quadro جدید نزده است.

دو کارت جدید P5000 و P6000 قدرتی را در خود جای داده‌اند که خفن‌ترین کارت‌های گرافیک مخصوص بازی را هم ضعیف جلوه می‌دهد. کارت P6000 که تصویرش را در بالا می‌بینید، حتی هسته‌های پردازشی‌اش از Titan X هم بیشتر است. این کارت، ۳۸۴۰ هسته‌ی CUDA دارد. میزان حافظه‌ی گرافیکی این کارت هم ۲۴ گیگابایت است؛ یعنی دقیقا دو برابر حافظه‌ی رم کارت گرافیک Titan X. با این حال، کارت P5000 بیشتر شبیه به GTX 1080 است تا Titan X جدید. این کارت ۲۵۶۰ هسته‌ی CUDA دارد و حافظه‌ی رم آن ۱۶ گیگابایت است. اگر می‌خواهید حجم بزرگی از داده‌های سه‌بعدی را پردازش کنید، باید سراغ این کارت‌ها بروید.

انویدیا در کارت‌های Quadro جدید فقط هم به سخت‌افزار بسنده نکرده است. هر دو کارت P5000 و P6000 می‌تواتند به صورت پیش‌فرض از کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری ۳۶۰ Video شرکت VR Works استفاده کنند. این سیستم توسعه‌ی نرم‌افزاری به افراد کمک می‌کند تا با استفاده از دوربین‌های متعدد (تا ۳۲ دوربین)، تصویری ۳۶۰ درجه برای هدست‌های واقعیت مجازی بسازند و آن را زنده استریم کنند.

انویدیا هنوز حرفی از قیمت کارت‌های Quadro جدید نزده است. برای مقایسه بد نیست بدانید که Titan X سری پاسکال ۱۲۰۰ دلار قیمت دارد. البته اصولا کسی که کارت Quadro می‌خرد، می‌خواهد با استفاده از آن پول در بیاورد، نه اینکه بنچمارک بازی اجرا کند.

منبع: Engadget

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. ami_ald

    چقد کار گرافیک میسازن بازار گرافیک هم شده مثل گوشی یا یه چیزی بدتر

    1. Arman

      دوست عزیز شرکت انویدیا چند مدل کارت داره که چند سال اونا رو ارتقا میده و تعداد مدلا اصلا زیاد نشده مثلا همین p5000 و p6000 که در متن بالا در موردش نوشته شده در واقع بهبود یافته (با معماری جدید) کارت های p5000 و p6000 قبلی هستن که p6000 قبلی تو ایران حدود ۲۰ میلیون قیمتشه. یا مثلا gtx 1080 مدل جدید gtx 980 است. همینطور titan x. تعداد مدلا اصلا زیاد نشده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه