بد افزار جدیدی بیش از ۶۵ درصد دستگاه‌های اندرویدی را هدف گرفته

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

طبق گزارشی که شرکت امنیتی Skycure منتشر کرده، بدافزار جدیدی بیش از نیم میلیارد دستگاه اندرویدی را هدف گرفته است. این بدافزار جدید کاربران را با استفاده از کلیک‌ها به دام خود می‌اندازد.

اگر می‌توانید هر چه سریع‌تر سیستم عامل دستگاه‌تان را به اندروید ۵.۰ ارتقا دهید.

بدافزار جدید سیستم عامل اندروید، سایت‌هایی را در مقابل کاربران قرار می‌دهد که در نگاه اول کاملا سالم هستند. با این حال، کلیک روی پیغام‌هایی که در برخی از این سایت‌ها نشان داده می‌شود، می‌تواند کنترل گوشی‌های کاربران را به دست هکرها بسپارد. هکرها می‌توانند با استفاده از بدافزار جدید، تمام اطلاعات شخصی مثل ایمیل‌ها، اس‌ام‌اس‌ها و اطلاعات اپ‌ها را به دست بیاورند.

پس از فعال شدن بدافزار، هکر می‌تواند تمام اجازه‌های ادمین را تغییر دهد و حتی برای خودش یک ادمین جدید بسازد. هکر حتی می‌تواند پسورد گوشی را غیرفعال یا از دور تمام دستگاه را پاک کند.

امکان اجرای این بدافزار روی ۶۵ درصد تمام دستگاه‌های اندرویدی موجود وجود دارد. این ۶۵ درصد، تمام دستگاه‌های اندرویدی که سیستم عامل‌شان اندروید ۲.۲ تا ۴.۴ است را شامل می‌شود. اگر گوشی یا دستگاهی که دارید اندروید ۵.۰ لالی‌پاپ دارد، نگران بد افزار جدید نباشید.

شرکت امنیتی Skycure گفته است که اگر می‌توانید هر چه سریع‌تر سیستم عامل دستگاه‌تان را به اندروید ۵.۰ ارتقا دهید. اگر امکان ارتقا برای‌تان وجود ندارد، روی پیغام‌هایی که در سایت‌ها یا اپ‌های مختلف می‌بینید کلیک یا آن‌ها را تایید نکنید. در نهایت هم به تنظیمات (Settings) گوشی‌تان رجوع کنید، به بخش Accessibility بروید و مطمئن شوید که گزینه‌ی Services در آن جا وجود ندارد. اگر هم Services را آن جا یافتید، مطمئن باشید که گزینه‌ای در آن نباشد.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه